Budapest Száksz

"Budapest hallod, hogy nézel már ki? Ezért kellett téged egyesíteni? Há' ne haragudjál már, de nézzél szépen körül! Le kell hogy basszalak, mert még Bukarest lesz fölül" - Belga: Budapest. Ez itt a Budapest Száksz, fővárosunk anti-blogja. Cél? Nincs. Sírva rökönyödjünk, hogy aztán sírva röhögjünk. Ahogy szoktuk. Napirokkant, sztori, vírus küldése, kontakt: welovebpKUKACgmail.com

Messziföldiek

ip-location

Enyimé

Friss hozzászólások

Legyen neked is

A Jármű

Sok izgalom

3 2 (1) 4 metró (1) 7 (1) a38 (1) advent (1) ajánló (1) albérlet (1) algagyáros (1) állatkínzás (2) andrássy (1) árkád (1) armani bekaphatja (1) árpádsáv (1) árpád híd (1) átalakulás (2) autó (10) bab (6) barát (1) barkochba (1) bejegyzés (1) beszarás (1) betonia (1) bkv (11) blaha (1) bliccelés (1) bombázók (1) borotva (1) börtönnapló (1) budapestifurcsaságok (5) budapestikum (31) budapesti látványosság (1) budapest rulz (1) budapest száksz (66) budapest száksz póló (1) búék (1) burger king (2) café mozart (1) cigány (5) combino (3) csöves (1) cukros víz (1) daily disabled driver (6) deák ferenc (1) demszky (16) don quijote (1) dugó húzó (1) édibédi (1) edition (1) eiffel park (1) ekszperiment (1) ellenőr (1) ellenőrök (1) emlékpark (1) év rokkantja (2) ez is budapest (1) fekvőverseny (7) felhívás (1) ferihegy (1) fingom sincs (1) fkf (1) flashmob (1) föld napja (1) főpolgármester (16) főpolgármester verseny (15) fővárosi (2) free tibet (1) fura épület (3) futás (1) geszti péter (2) gödör (1) gyalogos bérlet (1) hagyó miklós (3) hajós andrás dalban mondja el (1) halál (1) halleluja (2) hányáskörkép (1) hekker (1) hellókarácsony (2) hello barbara (1) heti (3) hétvége (5) hírcsokor (3) horror (2) horst fuchs (1) hősök tere (1) húgyos jóska (1) húsvét (1) ígéret (1) ihlethiány (1) ikea (1) ilovebp2.0 (2) ivókút (1) járdamatrica (1) játék (1) jézus (3) jubileum (1) kapcsolat (1) karácsony (3) katasztrófa (1) katona kálmán (1) kérdés (14) király utca (1) kísérlet (1) kitárulkozás (3) kóka (1) koncert (1) kossuth tér (1) kötelező (1) közérdekű (22) közgyűlés (1) közlekedés (6) köztársaság (1) köztereink parkjaink (3) (1) lonely planet (1) madonna (1) március15 (2) margitsáv (1) margit híd (1) matrica (2) matr ilona (1) máv (1) mechwart liget (1) meghalsz (1) metró (1) mézeskalács (1) michael jackson (1) miezbazdmeg (1) mikulás (3) nagyrét (1) napirokkant (116) napközis képzés (2) nemzeti vágta (3) nem értem (1) nem halott a magyar (1) nextgen (4) nukleáris (1) nyilvános wc (1) nyugat 100 (1) osvát utca (2) ötlet (1) paranormál (1) párbeszéd (2) petőfi (1) pikula (1) pina (1) politikus is ember szeresd hát (1) programajánló (4) rágó (1) rapülők (1) rendőrrokkant (1) rendőrség (1) retrómánia (1) ronaldinho (1) roswell (1) rózsák tere (1) sliders (1) sólyom (1) sopron száksz (1) spar (1) speszöl edisön (4) spontan emberi ongyulladas (2) sz@rd (1) szar (1) szavazz fasszal (1) szekeres (1) szemét (1) szemétláda (3) szemétlerakó (3) szerepvállalás (2) sziget (4) sziget2008 (1) sziget 2010 (1) sziklakórház (1) szilveszter (1) szolgálati közlemény (5) szomszéd (1) szomszédok (1) születésnap (1) tarlós (2) társadalmi (2) taxi (1) tehénparádé (1) tél (1) télapó (1) tér (2) téralatt (2) te szemétláda (1) több jogot (1) toller lászló (2) tolvaj (1) tribute (1) tudtad e (1) t com (1) üléskonteszt (2) utca (2) utcakép (4) utca locsolás (1) vadorzás (1) városálom (1) városligeti tó (1) vasút (1) vendégposzt (1) verseny (1) ver jozsi visszater (1) világsztár pikula (1) világ legjobb blogja (2) vodafone (1) volt egyszer (4) ws teleshop (1) wünsch híd (1) zrínyi miklós (1) zseniális (1)

Feedfeedfeedfeed

2010.01.07. 12:19 pikula

Legjobb BKV-ülés konteszt, első rész: Combino!

Frissítve!

A verseny végeredményéhez nem férhet kétség. Amint azt minden BKV-t használó rendes ember tudja, a legkényelmesebb ülések a 74-es vonalán közlekedő régi trolikon a menetirány szerinti bal oldalon, elöl lévő négyes ülések. Igen, ez tény. Azokon az üléseken nem csak a hajléktalanok, hanem a háziasszonyoktól kezdve a kocsiját már megrendelt menedzserekig mindenki szunnyadt, de legalábbis bólintott már el. Az elektromotor megnyugtató vonyítása, a fűtés, a lábtámasz, a rugós ülések, a troliszag, egytől-egyig hozzájárulnak a tömegközlekedési eszközön való elalvás picit kínos, de roppant mód bájos aktusához.

A végeredmény tehát már nem lehet kétséges, viszont ízlésemet nem erőszakolhatom rá mindenkire. Lehet, hogy valaki csak a HÉV reléinek a kattogására tud alfába merülni, megint mások a 7-es busz forgójánál lévő ívelt támaszkodókra folynak rá.

Az első felvonásban Budapest XXI. századi jelképének, a világ leghosszabb és legmegbízhatóbb villamosának, a Siemens gyár Combino típusának az üléseit teszteljük.

Ím, hát!

 Külcsín: 5/10

Szilágyiné Elenóra nagybátyja Kínából importált kiváló minőségű üléshuzatokat, amikor is az egész becsődölt. Becsődölt volna, ha nincsen Noncsi, aki felvásárolta a raktáron lévő "Pac-Man 3000" fantázianévre keresztelt huzatokat, amelyekkel nap mint nap találkozhatunk mind a hetes buszokon, mind pedig a Combinokon. 

 

Komfortérzet: 4/10

A székek párnázása a Volvo 7700-as járatokhoz képest maga a kafferbivaly bőrrel bevont babzsák, de azért így sem kell különösebben megerőltetni magunkat, ha fel kell állni a leszálláshoz.

Aki használta már csúcsidőben ennek a sárga csodának az üléseit, az tudhatja, hogy kényelmetlenek. Pontosabban a székek még úgy istenesek lennének, de a helye kialakítása egészen egyszerűen szar.

 

Ha valaki van olyan szerencsés, hogy végállomáson száll fel, az két jó hely közül választhat: az ajtóknál lévő üléseket, illetve a baba- és tolókocsiknak fenntartott, lehajtható ülések környékét.

A következő képen látható, hogy jó helyen lévő ülések rendelkeznek még egy kiegészítővel: a BKV járatokon ritkán látható, hatalmas könyöktámaszokkal. Pusztán ezért kap négy pontot a Combino. Plusz a fentebbi képen látható táskatartó is széles. Éljen!

Szerelmespár-kompatibilitás: 6/10

A gyári főtervező, Klaus Schmidt, lányának szelíd, de folyamatos basztatására kocsinként elhelyezett 4 pár ülést, amelyben a gerlék relatív szeparáltságban élvezhetik egymás nyelvét.

Élesebb szemű olvasóimnak hála rájöttem, hogy egy képet elfelejtettem feltölteni: ez pedig az egymással szemben lévő, kerekek vagy a villamosna mije is vannak, feletti ülések. Itt önmagában sem férhet el az ember, ugyanis állandó jelleggel kénytelen egy 40 fokos szöget bezárni a lábaival, mert egészen egyszerűen nem fér el. Csökkentem is a pontszámot, ötre!

Én például, ha kénytelen vagyok itt ülni, akkor félig lelógva utazom, mert a helyet a Németországban dolgozó koreai vendégmunkásokra tervezték.

 Egyéb: 8/10

Minden járatnak, minden ülésnek megvannak a maguk előnyei és hátrányai. A Combino a magas pontszámot az embercsempészet jelentős megkönnyítése érdekében végzett műszaki fejlesztéseknek köszönheti.

A villamosokhoz járó leírásban 30 oldal foglalkozik ezzel a témával. Összefoglalva: minél kisebb és minél kékebb többezer eurót fizető emberünk, annál nagyobb az esélye, hogy lebukás nélkül szállíthatjuk az árut.

Nekem sem volt egyszerű, de informátoromnak hála sikerült dokumentálnom egy esetet.

 

Köszönettel fogadok ajánlásokat és tippeket, hogy milyen szempontokat vegyek majd figyelembe a következő ülésteszteknél! Cöstschy!

35 komment

Címkék: combino üléskonteszt


A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebp.blog.hu/api/trackback/id/tr61653749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2010.01.07. 14:17:25

Takaríthatóság? Hajléktalanfaktor?

[c] 2010.01.07. 14:28:12

Még egy "na, ezúttal mivel fikázzuk Pöstöt/a BKV-t stb." poszt?
Egyébként érdekes lenne megnézni, hogy a hasonló típusú, Németországban futó Combinókon milyen ülések vannak. Jobbak, rosszabbak, utasok elégedettsége estébé.

Sicc 2010.01.07. 14:29:53

Demszkyt, Ikvai-Szabót, Hagyót, Horváthot bíróság elé!!

hartyi 2010.01.07. 14:43:52

Nagyon várom már, hogy a sorozat mikor ér el a hannoveri vilikhez...
szerintem azoknak vannak a legjobb ülései. Valami fröccsöntött műanyag cucc. Kényelmes, könnyen tisztán tartható. Ilyen kellene mindenhova. Nem is értem mi a francért erőltetik ezt a kék plüss szart. Kiszakad (kiszakítják), lehetetlen rendesen tisztán tartani, a felszerelés után pár hónappal már gusztustalanul néz ki. Kihányja a belit, aki megpróbálja.

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2010.01.07. 14:45:54

@lúzer_: Még egy "na, ezúttal mivel fikázzam a jajjszegény BKV-t fikázó" posztot hozzászólás... hülye...

AmonShi 2010.01.07. 14:49:34

szerintem is borzasztóan kényelmetlenek a Combino ülései... ilyet rendelni??? megáll az ész. ilyenkor tényleg látszik, hogy olyan rendelte ezeket, aki soha nem fog rajta utazni...

jack o'neill 2010.01.07. 15:09:29

@AmonShi:
Hát nem azért, de ok hogy kényelmetlen, de lehet könnyebb a takarítása mint pl egy párnázottabb és így kényelmesebb ülésnek.

Mondjuk végül is annyira nem izgat, mert akár mennyire fáradt vagyok nem szoktam (merek) leülni a 4-6-oson. Amennyi csöves arra felszáll....

Volt is vhol egy kép, amin a pár napos zsír új Combinon oda volt sz*rva az ülésre. Ide kényelmesebb ülés kérem alássan???? Fapad, mint a régi tujákon.

2010.01.07. 15:13:35

Sztem az üléspozíció is túl magas.

ejha! 2010.01.07. 15:24:24

A plüssből kivakarni a beleragadt rágógumit és egyéb emberi végterméket gyakorlatilag lehetetlen.

Mért nem lehetett itt is valami sima fröccsöntottet idetenni? Az egész villamosnak olyannak kellene lennie belül, hogy sima nagynyomású slaggal pillanatok alatt ki lehetne pucolni (fertőtleníteni).

Tényleg igaz, hogy a plüsst így szerezték be?

duplaP 2010.01.07. 15:29:31

Ahol a kerék felett van az ülés, ott képtelenség, hogy ember lába elférjen egymás mellett, mert belóg egy doboz, majdnem a feléig. Ami az első képen van, az ajtó utáni második harmdik szék, arra gondoltam.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.07. 15:29:59

@ejha!: ajanlom a 3-as vilamost telen...

a "hannoverit"

+5 fok alatt jobb, ha nem ulsz ra, mert szo szerint egeti a hideg a segged:-)

bar gondolom ha folytatodik a sorozat, elokerul majd az is...

prometheus_X 2010.01.07. 15:38:22

Engem a kombinéban csak az idegesít igazán, hogy a magason lévő üléseknél két teljesen átlagos férfiember nem tud leülni egymással szemben úgy, hogy ne tapossák le egymás cipőjének az orrát. A főnökömnek meg kb egymagának akkora a lába, mint a két "szék" közti hely. Röhej.

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2010.01.07. 15:40:04

@duplaP: Basszus, azt a kepet kihagytam. Kosz!

moli 2010.01.07. 15:42:58

velemenyem szerint a takarithatosag (slaggal) a legfontosabb szempont, sokkal fontosabb, mint a kenyelem. mert a "huzat okos fedo-texturaja miatt nem eszreveheto, de a hajlektalanok altal osszehugyalt" szekre le se ulok, nemhogy kenyelmetlen lenne.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2010.01.07. 15:44:52

Hanoverin a fröcccsöntött székek állítólag olyan kurva hidegek, hogy a nők(öregasszonyok) csak akkor ülnek le, ha valaki feláll, s szabaddá válik egy előmelegített szék.

Conbinókon meg a székek egyszerűen túl magasan vannak, az embernek nem ér le a lába a földig, és így elzsibbad, aztán alig bírok felállni.

tzi 2010.01.07. 16:01:28

Tudom hogy nem vigasz, de kis remenysugar: Amsterdamban is ezek a kombik futnak, es pontosan ugyanolyan kenyelmetlenek mint a pestiek. Legfeljebb csak nem sargak, hanem feherek...

vpi 2010.01.07. 16:05:14

Plusz ne felejtsük el, hogy az ülések közötti elhaladás is olyan szarul lett kitalálva, hogy csak na. Meg állni is csak a csuklókban, illetve az ajtóban lehet.

teddyde 2010.01.07. 16:15:36

Tetszettek volna más belsőre szavazni, amikor lehetett: index.hu/belfold/sarga3025/

a\' ördög 2010.01.07. 16:21:02

Hogy tudtok ennyit üldögélni a kombínón? Sztem nem rosszak az ülések, feltéve ha annyit ültök rajta, mint én, kb amíg a végállomásról elér az első megállóba, ahol biztos felszáll vagy egy nyugger vagy egy anyuka, akinek át kell adni a helyet. Még sosem volt pofám addig üldögélni ott míg elzsibbad a lábam...

Píter 2010.01.07. 16:32:11

Miért nem műanyag vagy fa mindenhol az ülés??? Azt legalább maga az utas le tudja magának takarítani egy fertőtlenítő kendővel, vagy szemrevételezzéssel is könnyebben megállapítható, hogy nincs-e telepisálva, fosva, szarva, hányva. Undorítóak ezek a plüssülések, sokan már alig mernek leülni. Biztos sok mindenkivel előfordult már, hogy miután leült ezekre a s*ar plüssökre bűzlött a nadrágja, mert... Fát és műanyagot mindenhova!!! Elég ezekből a részeg/haléktalan testnedv gyűjtőkből, amiket ráadásul soha a büdös életben nem takarítanak!!!

vyctoor 2010.01.07. 16:32:27

A hideg hannoveri vili székeiről eszembe jutott egy vicc:

Fiatal srác utazik a buszon. Az egyik megállóban felszáll egy idősebbfélefajta nő. A fiú udvariasan feláll, hogy átadja a helyet a néninek, mire a nő:
- Mit képzel maga? Előmelegitett helyre nem ülök!
Erre a srác:
- Akkor üljön a jegyesmedve faszára!
A nő tajtékozva fordul oda a buszsofőrhöz:
- Hallotta ezt???
Mire a sofőr:
- És most mit csináljak? Forduljak északnak?

:)

[c] 2010.01.07. 16:41:31

@vwpolo: Nem érdekel a jajjszegény BKV, csak történetesen Németország tele van Siemens-villamossal, és érdekelne, hogy ott is ennyire elégedetlenek-e az emberek. Nyilván nem pont ilyen Combinók futnak ott, de sok hasonló igen, és a hasonló típusoknak a belső kialakításuk is hasonló szokott lenni. Tehát felmerül bennem, hogy ha nekik jó, akkor nekünk miért nem jó. Persze lehet, hogy csak a mieinket "rontották el".
Hüjeakimonnya.

Arvedui 2010.01.07. 16:42:33

A kerekek feletti ülések szerintem botrányosak! Nem is értem hogyan lehetett ilyen megoldást csinálni!!!!

ejha! 2010.01.07. 16:44:20

@az igazi Sipi: Tehát alternatívák:

1. Olyan jól takarítható müanyag ülés amibe nem ragad bele semmi, eleve lefolyik róla egyes utasok maradványai és még ki sem szakad, nem rongyolódik, tartós.
Hátránya, hogy télen hideg ha te ülsz rá elsőnek.

2. Plüss-szövet. Persze ez is lehet hideg ha nem elég vastag alatta a párna vagy elöregedett a habszivacs.
"Előnye", ha egyszer összeizélték akkor többet nem jön ki belőle, jó büdös és számos közegészdégügyi "meglepetést" tartalmaz.
Cserélni kb havonta kellene, de erre kinek van pénze?

Most akkor kinek melyik tetszik?
Lehet szavazni.
A kényelem nem játszik, mind két kivitelnél vannak jó és rossz geometriájuak.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.01.07. 16:45:18

O, a BKV ulesek vicces tema. Kenyelmesseg: 1. Nem csak a combinon, minden egyes k...tt buszon is. Hogy miert? Mert torpekre, de legalabbis atlagos magassagu emberekre meretezik. Ami onmagaban nem lenne baj, de emellett meg ugymond ergonomikus is, azaz az atlag magassagu ember ergonomiajanak (hat gorbuletenek) megfeleloen van kialakitva.

Ebbol kovetkezoen viszont ha magasabb vagy, akkor kurva kenyelmetlen. Mindegyik. Egyszeruen nem lehet egyenesen ulve hatradolni, mert ami az atlagmassagu embernel a vallnal levo elorekunkor az ulesben, az 190 centinel pont a hatad kozepet nyomja elore. Marpedig az emberek fele magasabb, mint az atlag....

Egyszeruen baromsag az, hogy ilyen 'zartra', tulspecializaltra csinalnak egy eszkozt, amit nem lehet jol meretezni. Pedig egyszeruen csak nyiltra kene. Legyen kevesbe kurva jo az atlagos magassagunak de legyen hasznalhato az emberiseg masik felenek is. De hat nyilvan kb. soha senki nem tesztelte ezeket normalisan a vevo oldalan (BKV). Ja, ilyen meg az uj Volvo busz, ahol hatul felszallva egyszeruen bekurja az ember a fejet az ajtonyito szerkezet dobozaba (nem, felszalasnal nem latszik, ha nem folfele nezel), ahol szemmagassagban a vesznyito van, ami ugyanugy piros gimb, mint a leszallas jelzo, csak arra ra van irva, hogy stop. Marmint a vesznyitora. A leszallas jelzore meg semmi. Erted.

gergel 2010.01.07. 17:27:03

higiénés aggályaim vannak. Erre ha rákakkant egy hajléktyalan az azért más mintha egy régi busz műbőrére.
van rá példa naponta, gondoljatok bele :S

Funkerman 2010.01.07. 17:29:40

Nem sokszor ültem kombínón, kb 3x, inkább bringázok. De azok az ülések amik azon a villamosnak mondott sárgaságon vannak... 2/10. A 2t azért kapja mert le lehet rá ülni, de komfortról és külcsinyról beszélni... sztem felesleges. Úgy szar ahogy van. Nem véletlenül kukázták ki a németek. Valószinû, hogy a méretein túl mással is bajuk volt vele. Nem 1, nem 2.

baliquez 2010.01.07. 17:44:00

Konteszt mi? Magyarul már nem megy?

chdstr · http://mozigekko.blog.hu/ 2010.01.07. 17:56:22

tényleg a kartámaszos ülés a legjobb:)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.01.07. 22:59:28

Hol láttok kartámaszos ülst a combinón? Mert én nem látok. Olyan csak a volvón van.

Amúgy a Hannoverinek jobb a fűtése, mint a Combinónak, ugyanis alul fúj, és folyamatosan meleget fúj. Nem úgy, mint a combinó, hogy két megállót fűt, utána meg a végállomásig hideget fúj.

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2010.01.09. 09:08:33

@KárászAti:
de még milyen magas
az én lábam például le sem ér azokról az ülésekről, melyek közvetlen az ajtók mellett találhatók
ezért ha ezek szabadok inkább le sem ülök mert még himbálni sem tudom a lábaimat, mivel minden ülés alatt ott az az ormótlan doboz

ZBR 2010.01.10. 19:31:32

@lúzer_:
Miért? A ZIU-k ülését csak dícséri a poszt...

chdstr · http://mozigekko.blog.hu/ 2010.01.10. 20:56:20

@Peti817172M: ha azokra ülsz amik a falra vannak szerelve (nem a lehajthatós), ott van a fehér párkány, ami kartámasznak ideális...:)
süti beállítások módosítása