Frissítve!
A verseny végeredményéhez nem férhet kétség. Amint azt minden BKV-t használó rendes ember tudja, a legkényelmesebb ülések a 74-es vonalán közlekedő régi trolikon a menetirány szerinti bal oldalon, elöl lévő négyes ülések. Igen, ez tény. Azokon az üléseken nem csak a hajléktalanok, hanem a háziasszonyoktól kezdve a kocsiját már megrendelt menedzserekig mindenki szunnyadt, de legalábbis bólintott már el. Az elektromotor megnyugtató vonyítása, a fűtés, a lábtámasz, a rugós ülések, a troliszag, egytől-egyig hozzájárulnak a tömegközlekedési eszközön való elalvás picit kínos, de roppant mód bájos aktusához.
A végeredmény tehát már nem lehet kétséges, viszont ízlésemet nem erőszakolhatom rá mindenkire. Lehet, hogy valaki csak a HÉV reléinek a kattogására tud alfába merülni, megint mások a 7-es busz forgójánál lévő ívelt támaszkodókra folynak rá.
Az első felvonásban Budapest XXI. századi jelképének, a világ leghosszabb és legmegbízhatóbb villamosának, a Siemens gyár Combino típusának az üléseit teszteljük.
Ím, hát!
Külcsín: 5/10
Szilágyiné Elenóra nagybátyja Kínából importált kiváló minőségű üléshuzatokat, amikor is az egész becsődölt. Becsődölt volna, ha nincsen Noncsi, aki felvásárolta a raktáron lévő "Pac-Man 3000" fantázianévre keresztelt huzatokat, amelyekkel nap mint nap találkozhatunk mind a hetes buszokon, mind pedig a Combinokon.
Komfortérzet: 4/10
A székek párnázása a Volvo 7700-as járatokhoz képest maga a kafferbivaly bőrrel bevont babzsák, de azért így sem kell különösebben megerőltetni magunkat, ha fel kell állni a leszálláshoz.
Aki használta már csúcsidőben ennek a sárga csodának az üléseit, az tudhatja, hogy kényelmetlenek. Pontosabban a székek még úgy istenesek lennének, de a helye kialakítása egészen egyszerűen szar.
Ha valaki van olyan szerencsés, hogy végállomáson száll fel, az két jó hely közül választhat: az ajtóknál lévő üléseket, illetve a baba- és tolókocsiknak fenntartott, lehajtható ülések környékét.
A következő képen látható, hogy jó helyen lévő ülések rendelkeznek még egy kiegészítővel: a BKV járatokon ritkán látható, hatalmas könyöktámaszokkal. Pusztán ezért kap négy pontot a Combino. Plusz a fentebbi képen látható táskatartó is széles. Éljen!
Szerelmespár-kompatibilitás: 6/10
A gyári főtervező, Klaus Schmidt, lányának szelíd, de folyamatos basztatására kocsinként elhelyezett 4 pár ülést, amelyben a gerlék relatív szeparáltságban élvezhetik egymás nyelvét.
Élesebb szemű olvasóimnak hála rájöttem, hogy egy képet elfelejtettem feltölteni: ez pedig az egymással szemben lévő, kerekek vagy a villamosna mije is vannak, feletti ülések. Itt önmagában sem férhet el az ember, ugyanis állandó jelleggel kénytelen egy 40 fokos szöget bezárni a lábaival, mert egészen egyszerűen nem fér el. Csökkentem is a pontszámot, ötre!
Én például, ha kénytelen vagyok itt ülni, akkor félig lelógva utazom, mert a helyet a Németországban dolgozó koreai vendégmunkásokra tervezték.
Egyéb: 8/10
Minden járatnak, minden ülésnek megvannak a maguk előnyei és hátrányai. A Combino a magas pontszámot az embercsempészet jelentős megkönnyítése érdekében végzett műszaki fejlesztéseknek köszönheti.
A villamosokhoz járó leírásban 30 oldal foglalkozik ezzel a témával. Összefoglalva: minél kisebb és minél kékebb többezer eurót fizető emberünk, annál nagyobb az esélye, hogy lebukás nélkül szállíthatjuk az árut.
Nekem sem volt egyszerű, de informátoromnak hála sikerült dokumentálnom egy esetet.
Köszönettel fogadok ajánlásokat és tippeket, hogy milyen szempontokat vegyek majd figyelembe a következő ülésteszteknél! Cöstschy!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
OkoskaTo:rp 2010.01.07. 14:17:25
[c] 2010.01.07. 14:28:12
Egyébként érdekes lenne megnézni, hogy a hasonló típusú, Németországban futó Combinókon milyen ülések vannak. Jobbak, rosszabbak, utasok elégedettsége estébé.
Sicc 2010.01.07. 14:29:53
hartyi 2010.01.07. 14:43:52
szerintem azoknak vannak a legjobb ülései. Valami fröccsöntött műanyag cucc. Kényelmes, könnyen tisztán tartható. Ilyen kellene mindenhova. Nem is értem mi a francért erőltetik ezt a kék plüss szart. Kiszakad (kiszakítják), lehetetlen rendesen tisztán tartani, a felszerelés után pár hónappal már gusztustalanul néz ki. Kihányja a belit, aki megpróbálja.
vwpolo · http://edrink.blog.hu 2010.01.07. 14:45:54
AmonShi 2010.01.07. 14:49:34
jack o'neill 2010.01.07. 15:09:29
Hát nem azért, de ok hogy kényelmetlen, de lehet könnyebb a takarítása mint pl egy párnázottabb és így kényelmesebb ülésnek.
Mondjuk végül is annyira nem izgat, mert akár mennyire fáradt vagyok nem szoktam (merek) leülni a 4-6-oson. Amennyi csöves arra felszáll....
Volt is vhol egy kép, amin a pár napos zsír új Combinon oda volt sz*rva az ülésre. Ide kényelmesebb ülés kérem alássan???? Fapad, mint a régi tujákon.
2010.01.07. 15:13:35
ejha! 2010.01.07. 15:24:24
Mért nem lehetett itt is valami sima fröccsöntottet idetenni? Az egész villamosnak olyannak kellene lennie belül, hogy sima nagynyomású slaggal pillanatok alatt ki lehetne pucolni (fertőtleníteni).
Tényleg igaz, hogy a plüsst így szerezték be?
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.07. 15:27:48
duplaP 2010.01.07. 15:29:31
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.07. 15:29:59
a "hannoverit"
+5 fok alatt jobb, ha nem ulsz ra, mert szo szerint egeti a hideg a segged:-)
bar gondolom ha folytatodik a sorozat, elokerul majd az is...
prometheus_X 2010.01.07. 15:38:22
pikula · http://ilovebp.blog.hu 2010.01.07. 15:40:04
moli 2010.01.07. 15:42:58
Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2010.01.07. 15:44:52
Conbinókon meg a székek egyszerűen túl magasan vannak, az embernek nem ér le a lába a földig, és így elzsibbad, aztán alig bírok felállni.
tzi 2010.01.07. 16:01:28
vpi 2010.01.07. 16:05:14
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.07. 16:07:53
teddyde 2010.01.07. 16:15:36
a\' ördög 2010.01.07. 16:21:02
Píter 2010.01.07. 16:32:11
vyctoor 2010.01.07. 16:32:27
Fiatal srác utazik a buszon. Az egyik megállóban felszáll egy idősebbfélefajta nő. A fiú udvariasan feláll, hogy átadja a helyet a néninek, mire a nő:
- Mit képzel maga? Előmelegitett helyre nem ülök!
Erre a srác:
- Akkor üljön a jegyesmedve faszára!
A nő tajtékozva fordul oda a buszsofőrhöz:
- Hallotta ezt???
Mire a sofőr:
- És most mit csináljak? Forduljak északnak?
:)
[c] 2010.01.07. 16:41:31
Hüjeakimonnya.
Arvedui 2010.01.07. 16:42:33
ejha! 2010.01.07. 16:44:20
1. Olyan jól takarítható müanyag ülés amibe nem ragad bele semmi, eleve lefolyik róla egyes utasok maradványai és még ki sem szakad, nem rongyolódik, tartós.
Hátránya, hogy télen hideg ha te ülsz rá elsőnek.
2. Plüss-szövet. Persze ez is lehet hideg ha nem elég vastag alatta a párna vagy elöregedett a habszivacs.
"Előnye", ha egyszer összeizélték akkor többet nem jön ki belőle, jó büdös és számos közegészdégügyi "meglepetést" tartalmaz.
Cserélni kb havonta kellene, de erre kinek van pénze?
Most akkor kinek melyik tetszik?
Lehet szavazni.
A kényelem nem játszik, mind két kivitelnél vannak jó és rossz geometriájuak.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.01.07. 16:45:18
Ebbol kovetkezoen viszont ha magasabb vagy, akkor kurva kenyelmetlen. Mindegyik. Egyszeruen nem lehet egyenesen ulve hatradolni, mert ami az atlagmassagu embernel a vallnal levo elorekunkor az ulesben, az 190 centinel pont a hatad kozepet nyomja elore. Marpedig az emberek fele magasabb, mint az atlag....
Egyszeruen baromsag az, hogy ilyen 'zartra', tulspecializaltra csinalnak egy eszkozt, amit nem lehet jol meretezni. Pedig egyszeruen csak nyiltra kene. Legyen kevesbe kurva jo az atlagos magassagunak de legyen hasznalhato az emberiseg masik felenek is. De hat nyilvan kb. soha senki nem tesztelte ezeket normalisan a vevo oldalan (BKV). Ja, ilyen meg az uj Volvo busz, ahol hatul felszallva egyszeruen bekurja az ember a fejet az ajtonyito szerkezet dobozaba (nem, felszalasnal nem latszik, ha nem folfele nezel), ahol szemmagassagban a vesznyito van, ami ugyanugy piros gimb, mint a leszallas jelzo, csak arra ra van irva, hogy stop. Marmint a vesznyitora. A leszallas jelzore meg semmi. Erted.
gergel 2010.01.07. 17:27:03
van rá példa naponta, gondoljatok bele :S
Funkerman 2010.01.07. 17:29:40
baliquez 2010.01.07. 17:44:00
chdstr · http://mozigekko.blog.hu/ 2010.01.07. 17:56:22
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.01.07. 22:59:28
Amúgy a Hannoverinek jobb a fűtése, mint a Combinónak, ugyanis alul fúj, és folyamatosan meleget fúj. Nem úgy, mint a combinó, hogy két megállót fűt, utána meg a végállomásig hideget fúj.
katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2010.01.09. 09:08:33
de még milyen magas
az én lábam például le sem ér azokról az ülésekről, melyek közvetlen az ajtók mellett találhatók
ezért ha ezek szabadok inkább le sem ülök mert még himbálni sem tudom a lábaimat, mivel minden ülés alatt ott az az ormótlan doboz
ZBR 2010.01.10. 19:31:32
Miért? A ZIU-k ülését csak dícséri a poszt...
chdstr · http://mozigekko.blog.hu/ 2010.01.10. 20:56:20