"Budapest hallod, hogy nézel már ki?
Ezért kellett téged egyesíteni?
Há' ne haragudjál már, de nézzél szépen körül!
Le kell hogy basszalak, mert még Bukarest lesz fölül" - Belga: Budapest.
Ez itt a Budapest Száksz, fővárosunk anti-blogja. Cél? Nincs. Sírva rökönyödjünk, hogy aztán sírva röhögjünk. Ahogy szoktuk. Napirokkant, sztori, vírus küldése, kontakt: welovebpKUKACgmail.com
@fulton: ráadásul néha 'multimédiás' is a kiállítás (nemcsak nézheted, szagolhatod és a ruhádról megpróbálhatod letörölni), egyes esetekben (ha rá mertél szólni), akkor még 'interaktív' is
:-))))
@FaBRiK: ez egy szomorú tény vicces megközelítése. mosolyogd meg és ne keress összefüggéseket! Most ne..
@sisiska: ezeket lemostni valsz nem egyszerű.. amúgy érdekes, mert tegnap (vasárnap!) este azt néztem, hogy a házunk előtti buszmegállót takarították..
Én nem firkáltam még soha buszt. Nem a bp-i a kocsog. sztem talán még a svédek is firkálnak (igaz, ott biztos fűszoknyás lányok), talán 1-2 Nokia-dobozzal le is kellene mosni ezeket néha. (na meg olyan ülést venni alapból, amit le lehet mosni)
@FaBRiK: igen van osszefugges, a busz karbantartasa ugyanis penz. Amig ez a cucc nem pereg le magatol.
a 320-as jegyar nevetsegesen alacsony...
Amugy lehet hogy itt a megoldas kulcsa ... direktben ilyen jellegu mintasra kene csinalni az ulesek hatlapjat. Nem latszana rajta a kosz sem az extra vonal. Onnantol nem lenne erdekes osszefirkalni. Bar nem a firos-sarga-kek szinosszeallitassal, hogy bekesebb legyen.
Esetleg szepirodalni es egyeb idezetek grafiti styleban...meg az is lehet hogy elerne az embereket :D
@FaBRiK: én sem értem a kettő közti összefüggést...
amúgy ezeket a firkákat többnyire kis 13-14 éves pöcsök rajzolgatják és itt jön képbe a magyarok beleszarása sajnos.
két-három kiadós saller után meggondolná magát a kis buzernyák.
egyébként a pécsi buszok dettó így néznek ki
Neked lehet, hogy kevés, ez esetben kérlek fizesd ki az enyémet is. Ezért a szolégáltatásért még a fele is sok. Sok azért, mert a járművek 20 éve is kb. ugyanezek voltak, a jegyárak változtak csak, illetve nyilván a komfortérzet az idő előrehaladtával természetesen csökkent. Ha valaki nem utazik tömegközlekedéssel, az is tudhatja, elég csak a télen lerobbant többszáz buszra gondolni, meg az elszabadult, csuklótörött járművekre, arról meg már ne is beszéljünk, amik bele sem kerültek a hírekbe.
A személyzet is köcsög, több fényképem van dohányzó buszsofőrökről, akik a fülkéjükben szívták a cigit. Szintén van egy rakás fényképem mindenféle egyéb tárgyakkal utazó embernek éppenhogy nevezhető izékről (legutóbb egy pacák a kábelért kapott összeget kalulálta és költötte el gondolatban, más alkalommal meg 2 c-kat. szállt fel 2 biciklivel, arról a sok tolerancia-huszárról már nem is szólok, akik nap mint nap próbára teszik a folklórnak sem igazán nevezhető előadásukkal az utasok türelmét).
@HunVanHungary?: Ilyesmit gondolok én is, kicsit lágyabban fogalmazva. Visszatartó ereje csak a biztos következménynek (rászólás, akadályozás, büntetés, verés, nevelés/elmagyarázás kombinációja) van.
@pszicho pete:
A jegyarban nincs benne hogy ki szalhat fel es ki nem ... ott se ahol jut a busz tisztitasara.
Ellenben annak a busznak uzameltetesi koltsege van es kepzeld egy ember vezeti aki szeretne normalis fizetest... meg az is azt szeretne aki lemossa ezeket a firkakat...meg a szerelo is ... ebbe ne menjunk bele mert a vezetes ugy szar ahogy van.
Valaki fentebb irta hogy latott firkalo gyereket. Miert nem szolt ra? Es a tobbi utas? Mire varnak, hogy a part fotitkar helyettes elvtar valakinek parancsba adja hogy raszoljon?
@Francekellregisztralni: és szerinted érdekli? Megpróbálhatsz azzal fenyegetőzni, hogy rendőrt hívsz és akkor ha ő nem is büntethető majd a fater megtárgyalja vele mikor megkapja a takarításról a számlát, de már a 12 éves is tudja, hogy ezért nem jön rendőr, csak azért ha tényleg pofán vágod.
A 320 Ft-os jegyár, kurvára nem alacsony, már ha az átlagfizetéseket nézzük. Londonban is ennyibe kerül egy buszjegy (feltéve, ha előbb feltöltöd x fonttal az utazási kártyádat), VISZONT ott nincs is grafiti egyetlen járművön sem.
Ennek két oka van:
Egyrészt az összes járat (busz, metró, minden szar) csurig van kamerázva, másrészt ott a kártyás rendszernek köszönhetően KÉPTELENSÉG bliccelni, ergo a TFL-nek (Londoni BKV) kurvasok pénze van a jegyekből a járatokat takarítani, bekamerázni, a biztonságra és a tisztaságra figyelni.
A BKV-nak nincs pénze, nincs kamera, nincs rend, nincs tisztaság.
@nemetha: miert szolsz a sofornek? Odamesz, es se szo se beszed fejbevered a gyereket. Okollel, orr vagy allra utve. Kifekszik. Johet a kovetkezo. Begyujtod a tapsot a tobbi utastol. Utana leszallsz az elso megalloban, es felszivodsz...ha esetleg valaki okvetlenkedik.
@Zoltán77: En nem tudom hogy oldjak meg Londonban, de itt Dublinban is minimum 1.2 a jegy (es akkor ket megallot mentel) rendesen meg 2.2 ...
Ja igen...es halmozza a tarsasag az adossagot.
Hat en 8 eve videken (!) az elso ajton tudtam csak felszallni a buszvezetonek megmutatott berlettel...es valoban nem volt osszefirkalva busz. Csak oreg volt.
Zavartam el falfirkalo gyerekeket "szep" szoval. Ok is azt hittek majd nem figyelek meg nem erdekel..."biztos turista fenykepezo gepe van" alapon...
@Francekellregisztralni: Mégis csak elő kell venni a kérdést a nokiásdobozokról.
Szerinted azokba honnan került a pénz? A mai tömegközlekedés ingyen lehetne, hiszen minden adózó állampolgár tesz hozzá.
Még az is, akik mucsajröcsögén lakik, és az utcáját soha el nem hagyja, meg az összes autós is, aki épp az állapotuk miatt nem használja ezeket.
@Francekellregisztralni:
Azt azért tedd hozzá, hogy Dublinban ha többet utazol, Oyster kártyával már a harmadik utad egy része is ingyen van, meg aznap az összes többi is.
És kicsit mások a jövedelmek is, mint Budapesten.
@Veér Farkas: Errol az Oyster kartyarol nem hallottam (vagy nem tudom hogy ez a neve) 18 az elore fizetett 10 alkalmas berlet es 6 a napi jegy amivel utazgathat amennyit akarsz, de azt csak nezelodos napon erdemes venni.
Es persze hogy olcso relative ... nem is fedezi a koltsegeket.
@cso zsi: Ezzel nem is vitatkoztam... Szuleim abba a csoportba tartoznak aki nem kap szart se ebbol, csak fizet.
@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Ezaz! Csak sajnos a néhány faszkalap miatt léteznek ilyen feliratok, hogy: magyar, ne lopj.
És ez a mi művünk. Miért nem szólunk rá? Félünk? Igen. Miért? Mert a köcsögnek van apja, de legalább egy kése. Ilyennek neveljük a kölykeinket.
Ja és most általánosítok, mert én a sajátjaimat a tisztelettudás útján nevelem és nem erővel, hanem ésszel.
@PTibi: "ez egy szomorú tény vicces megközelítése. mosolyogd meg és ne keress összefüggéseket! Most ne.."
OK, így véve más. Sajnos azt tudjuk, hogy ez túllép azt a küszöböt, amit a kommentelők tömege csak megmosolyog. Engem kimondottan nagyon zavar a tény, hogy ilyen mocsokba kell lennem.
19 évesen, katonaság után, anyagi mélyponton új farmert vettem. A 2. napon a villamoson leültem. Pont bele egy még friss vörös graffitybe, ami a barna ülésen a félhomályban nem igazán volt észrevehető.
Na azóta nem mesélte be nekem senki, hogy ez egy művészet.
@Francekellregisztralni:
"igen van osszefugges, a busz karbantartasa ugyanis penz. Amig ez a cucc nem pereg le magatol."
Szerinted, ha a teljes bevételt graffity tisztításra fordítanák, akkor elég lenne?
Szerintem nem.
@Ezt a népet sajnáljam?: Környezetkímélőbb buszokkal nagyot lehetne lendíteni az ügyön.
Most épp nem, de általában Putnokon akkor is vörös a jel, amikor Bp világoskék.
Emberre gondolsz? Az se jobb. Van 1,7-1,8 millió helyi lakos, vannak az agglomerációsok, az agglomeráción túliak, és a vidékről felköltözött albérlők.
Ritkán utazom vonattal, de olyankor az átszállás után a mellékvonalon hasonló "művészetbe" ütközöm.
Tetézve az ott söröző, dajdajozó kamaszokkal, és a hasonlóan viselkedő nemzetiségiekkel.
Utóbbiak nem firkálnak, mert már felnőttebbek.
Szotyihéjat köpködnek.
Ezek után most már felmerül bennem a kérdés,hogy ha a régi és új buszokat is szét vandálkodják a huligánok,akkor minek a BKV-nak újabb és újabb buszokat rendelnie külföldről és azokat tesztelni ?
Ennyi erővel inkább rendeljünk buszokat Kubából,azokat aztán lehetne pingálni rendesen.Mellesleg pedig én emiatt is akarok egy saját autót.
Ilyen körülmények között már a buszon utazni is szégyen,nem hogy még nézni,meg utazni,leülni meg főleg
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2010.03.29. 09:07:52
audrey* 2010.03.29. 09:21:28
fulton 2010.03.29. 09:33:06
báró Csekonics 2010.03.29. 09:53:26
:-))))
Tél Miksa 2010.03.29. 10:26:14
FaBRiK 2010.03.29. 10:28:03
Vagy az a gondolatmenet, hogy a BKV a 320 Ft-os jegyár egy részét arra költi, hogy a felsővezetők graffitiznek a buszon,
Vagy most mi a kapcsolat?
Mi budapestiek, vagy lehet, hogy magyarok (nem tudom más városok tömegközlekedési eszközei hogyan néznek ki) ilyenek vagyunk ezek szerint. Ez szomorú!
sisiska 2010.03.29. 10:53:33
Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.03.29. 10:55:09
2010.03.29. 10:56:14
@sisiska: ezeket lemostni valsz nem egyszerű.. amúgy érdekes, mert tegnap (vasárnap!) este azt néztem, hogy a házunk előtti buszmegállót takarították..
korlat 2010.03.29. 10:56:14
nemetha 2010.03.29. 11:24:44
PR32 (törölt) 2010.03.29. 11:37:41
ragamust 2010.03.29. 11:39:32
Francekellregisztralni 2010.03.29. 11:43:33
a 320-as jegyar nevetsegesen alacsony...
Amugy lehet hogy itt a megoldas kulcsa ... direktben ilyen jellegu mintasra kene csinalni az ulesek hatlapjat. Nem latszana rajta a kosz sem az extra vonal. Onnantol nem lenne erdekes osszefirkalni. Bar nem a firos-sarga-kek szinosszeallitassal, hogy bekesebb legyen.
Esetleg szepirodalni es egyeb idezetek grafiti styleban...meg az is lehet hogy elerne az embereket :D
HunVanHungary? 2010.03.29. 12:09:17
amúgy ezeket a firkákat többnyire kis 13-14 éves pöcsök rajzolgatják és itt jön képbe a magyarok beleszarása sajnos.
két-három kiadós saller után meggondolná magát a kis buzernyák.
egyébként a pécsi buszok dettó így néznek ki
cirkof 2010.03.29. 12:41:17
Milyen emberek fognak itt éli 10 év múlva?
pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.03.29. 12:46:19
A személyzet is köcsög, több fényképem van dohányzó buszsofőrökről, akik a fülkéjükben szívták a cigit. Szintén van egy rakás fényképem mindenféle egyéb tárgyakkal utazó embernek éppenhogy nevezhető izékről (legutóbb egy pacák a kábelért kapott összeget kalulálta és költötte el gondolatban, más alkalommal meg 2 c-kat. szállt fel 2 biciklivel, arról a sok tolerancia-huszárról már nem is szólok, akik nap mint nap próbára teszik a folklórnak sem igazán nevezhető előadásukkal az utasok türelmét).
pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.03.29. 12:47:02
Scala 2010.03.29. 12:48:36
MagyarZizzi (törölt) 2010.03.29. 13:03:02
Francekellregisztralni 2010.03.29. 13:15:06
A jegyarban nincs benne hogy ki szalhat fel es ki nem ... ott se ahol jut a busz tisztitasara.
Ellenben annak a busznak uzameltetesi koltsege van es kepzeld egy ember vezeti aki szeretne normalis fizetest... meg az is azt szeretne aki lemossa ezeket a firkakat...meg a szerelo is ... ebbe ne menjunk bele mert a vezetes ugy szar ahogy van.
Valaki fentebb irta hogy latott firkalo gyereket. Miert nem szolt ra? Es a tobbi utas? Mire varnak, hogy a part fotitkar helyettes elvtar valakinek parancsba adja hogy raszoljon?
kuki123 2010.03.29. 13:15:22
skovalsky 2010.03.29. 13:30:03
Laciii 2010.03.29. 13:47:48
Zoltán77 2010.03.29. 13:49:07
Ennek két oka van:
Egyrészt az összes járat (busz, metró, minden szar) csurig van kamerázva, másrészt ott a kártyás rendszernek köszönhetően KÉPTELENSÉG bliccelni, ergo a TFL-nek (Londoni BKV) kurvasok pénze van a jegyekből a járatokat takarítani, bekamerázni, a biztonságra és a tisztaságra figyelni.
A BKV-nak nincs pénze, nincs kamera, nincs rend, nincs tisztaság.
záporjózsi 2010.03.29. 14:05:45
A fényképen egy elég ritka jószág van, (gyárilag) fekete kapaszkodó IMAG ülés, új jegykezelő.
vivax 2010.03.29. 14:10:12
ziza133 2010.03.29. 14:22:29
Francekellregisztralni 2010.03.29. 14:48:41
Ja igen...es halmozza a tarsasag az adossagot.
Hat en 8 eve videken (!) az elso ajton tudtam csak felszallni a buszvezetonek megmutatott berlettel...es valoban nem volt osszefirkalva busz. Csak oreg volt.
Zavartam el falfirkalo gyerekeket "szep" szoval. Ok is azt hittek majd nem figyelek meg nem erdekel..."biztos turista fenykepezo gepe van" alapon...
cso zsi 2010.03.29. 14:49:06
Szerinted azokba honnan került a pénz? A mai tömegközlekedés ingyen lehetne, hiszen minden adózó állampolgár tesz hozzá.
Még az is, akik mucsajröcsögén lakik, és az utcáját soha el nem hagyja, meg az összes autós is, aki épp az állapotuk miatt nem használja ezeket.
Veér Farkas 2010.03.29. 14:55:33
A jegy ára három húsz
Zötyögnek a kerekek
Hej, ha megy a busz
Amikor ezt a szöveget írta a nemtudommármilyen együttes, akkor ugyan még csak 3,20 Ft volt a jegyár...
Veér Farkas 2010.03.29. 14:57:27
Azt azért tedd hozzá, hogy Dublinban ha többet utazol, Oyster kártyával már a harmadik utad egy része is ingyen van, meg aznap az összes többi is.
És kicsit mások a jövedelmek is, mint Budapesten.
Francekellregisztralni 2010.03.29. 15:22:03
Es persze hogy olcso relative ... nem is fedezi a koltsegeket.
@cso zsi: Ezzel nem is vitatkoztam... Szuleim abba a csoportba tartoznak aki nem kap szart se ebbol, csak fizet.
FaBRiK 2010.03.29. 16:14:58
És ez a mi művünk. Miért nem szólunk rá? Félünk? Igen. Miért? Mert a köcsögnek van apja, de legalább egy kése. Ilyennek neveljük a kölykeinket.
Ja és most általánosítok, mert én a sajátjaimat a tisztelettudás útján nevelem és nem erővel, hanem ésszel.
FaBRiK 2010.03.29. 16:28:31
OK, így véve más. Sajnos azt tudjuk, hogy ez túllép azt a küszöböt, amit a kommentelők tömege csak megmosolyog. Engem kimondottan nagyon zavar a tény, hogy ilyen mocsokba kell lennem.
19 évesen, katonaság után, anyagi mélyponton új farmert vettem. A 2. napon a villamoson leültem. Pont bele egy még friss vörös graffitybe, ami a barna ülésen a félhomályban nem igazán volt észrevehető.
Na azóta nem mesélte be nekem senki, hogy ez egy művészet.
Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2010.03.29. 16:30:27
meg az ilyen is
www.idokep.hu/?oldal=legszenny
FaBRiK 2010.03.29. 16:35:23
"igen van osszefugges, a busz karbantartasa ugyanis penz. Amig ez a cucc nem pereg le magatol."
Szerinted, ha a teljes bevételt graffity tisztításra fordítanák, akkor elég lenne?
Szerintem nem.
cso zsi 2010.03.29. 23:27:55
Most épp nem, de általában Putnokon akkor is vörös a jel, amikor Bp világoskék.
Emberre gondolsz? Az se jobb. Van 1,7-1,8 millió helyi lakos, vannak az agglomerációsok, az agglomeráción túliak, és a vidékről felköltözött albérlők.
Ritkán utazom vonattal, de olyankor az átszállás után a mellékvonalon hasonló "művészetbe" ütközöm.
Tetézve az ott söröző, dajdajozó kamaszokkal, és a hasonlóan viselkedő nemzetiségiekkel.
Utóbbiak nem firkálnak, mert már felnőttebbek.
Szotyihéjat köpködnek.
dyrtyho · http://dyrtyho.blog.hu 2010.03.30. 03:26:13
Ennyi erővel inkább rendeljünk buszokat Kubából,azokat aztán lehetne pingálni rendesen.Mellesleg pedig én emiatt is akarok egy saját autót.
Ilyen körülmények között már a buszon utazni is szégyen,nem hogy még nézni,meg utazni,leülni meg főleg
cso zsi 2010.03.30. 13:16:16
index.hu/belfold/budapest/2010/03/30/bkv_jaratritkitas_tarifaemelessel/
záporjózsi 2010.03.31. 08:52:49