Nem fogható a jelenlegi gazdasági recesszióra, mert ezeknek az üzleteknek egy része már hónapok, sőt évek óta be van zárva; akkor tettek rájuk lakatot, amikor az egész világválságnak nem hogy híre nem volt, de annak definiálására frissítésére sem került sor '98 óta.
Akkor fogjuk a felépült bevásárló központokra? Azok lennének az okai a gyakorlatilag félig kimúlt Rákóczi úti bolthálózatnak, vagy akárhogy is nevezzék? Meg kellene kérdezni az elhagyott boltok egykori vezetőit, tulajdonosait, hogy mikorra datálják és főleg milyen okokra vezetnék vissza a bezárás szomorú tényét.
Mindenesetre, ha az ember elnézi a hírmondónak visszamaradt kevés boltot, és picit is érdekli a téma, akkor kérdések merülhetnek fel benne.
Ha a még létező boltokban ennyire elszabott ruhákat, ennyire gagyinak tetsző konyhai felszerelést ennyire drágán árulnak, akkor milyen lehetett a bezártak árukészlete? Vagy mindegyiket szarul irányították, amelynek a vége az elkerülhető csőd lett volna? Passz.
Nagyjából egy 800 méteres szakaszról van szó, a Blahától egészen a Baross tér kezdetéig. Ezen a részen van vagy 3 hotel, komfort- és csillagilag relatíve azonosak, legjobb tudomásom szerint 4 csillagos szállások. Ebből adódik, hogy turisták is vannak a környéken, és saját példámból kiindulva, egy idegen városba való megérkezéskor (a szállás elfoglalása után, naná) ezek szeretnek csak úgy bandukolni a környéken. Felfedezni. Bár még csak ez sem szükséges ahhoz, hogy lássák ezt a kevésbé esztétikus terület. Használhatnak taxit, buszt, riksát, vízibiciklit, akkor is látni fogják ezt.
Ha a képeket megnézitek, akkor láthatjátok, hogy a bezárt boltok nagy része ruházati üzlet, illetve lakásfelszerelést árult. De azért akad itt bezárt Ofotért, Pannon, Hauer cukrászda, gyógyszertár.
Mit lehetne kezdeni a Rákóczi úttal, az elhagyott boltokkal? Szűkítsék az átmenő forgalom számára fenntartott sávok számát 1+1-re? Legyen tanösvény pillangókkal, tapírokkal, vattacukorral, céllövöldével, hogy ilyen volt, de így is lehet?
Mindenesetre ez így, mai állapotában elég szomorú látvány.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.10.08. 13:17:09
Egyébként ezen akarnak változtatni - legalábbis megmutatás szintjén - október 17.-én
koz-ter.hu/hu/hirek/93
t_kriszti 2009.10.08. 17:49:02
Vajon miért zárt be.
Perillustris 2009.10.08. 21:55:53
http://retronom.hu/files/images/Rákóczi%20út.%20Budapest,%201959.%20MTI%20-%20Járai%20Rudolf%20felvétele.jpg
criticalmass.hu/files/rakoczikerekparsav.jpg
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.09. 05:11:22
Ismerősöm a Kálvin térnél, az Üllői úton bérelt üzlethelyiséget. Becsuktak, mert a kifizetni valókat lehetetlen volt kitermelni. (Pl.: havi egymillió a bérleti díj)
Perillustris 2009.10.09. 11:06:59
A kiskereskedelmi piac a plázák térnyerésével alaposan megváltozott. Utóbbiak parkolóhely-ellátottságával, az üzletek számával, az árukínálat bőségével sosem fognak tudni versenyre kelni, ezért ahelyett, hogy görcsösen ragaszkodnak pl. a nagykörúti parkolósávhoz, már rég élére kellett volna állniuk a megújításnak.
Mert vagy speciális termékeket árulnak, ami nehezen beszerezhető, éppen ezért hajlandóak az emberek elmenni érte, vagy elkezdenek arra a rengeteg vásárlóra építeni, akik undorodnak a plázáktól, nem autóval járnak, vagy akik szívesen kötik össze a szabadtéri sétát nézelődéssel-vásárlással.
Utóbbira megvan az igény, de érthető, hogy a jelenleg rettentően szennyezett és zajos belvárosi utak mellett ezt nem sokan vállalják be. Persze a nyitvatartási időt is meg kell hosszabbítani, hiszen ez is a plázák malmára hajtja a vizet.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.10. 10:35:11