Budapest Száksz

"Budapest hallod, hogy nézel már ki? Ezért kellett téged egyesíteni? Há' ne haragudjál már, de nézzél szépen körül! Le kell hogy basszalak, mert még Bukarest lesz fölül" - Belga: Budapest. Ez itt a Budapest Száksz, fővárosunk anti-blogja. Cél? Nincs. Sírva rökönyödjünk, hogy aztán sírva röhögjünk. Ahogy szoktuk. Napirokkant, sztori, vírus küldése, kontakt: welovebpKUKACgmail.com

Messziföldiek

ip-location

Enyimé

Friss hozzászólások

Legyen neked is

A Jármű

Sok izgalom

3 2 (1) 4 metró (1) 7 (1) a38 (1) advent (1) ajánló (1) albérlet (1) algagyáros (1) állatkínzás (2) andrássy (1) árkád (1) armani bekaphatja (1) árpádsáv (1) árpád híd (1) átalakulás (2) autó (10) bab (6) barát (1) barkochba (1) bejegyzés (1) beszarás (1) betonia (1) bkv (11) blaha (1) bliccelés (1) bombázók (1) borotva (1) börtönnapló (1) budapestifurcsaságok (5) budapestikum (31) budapesti látványosság (1) budapest rulz (1) budapest száksz (66) budapest száksz póló (1) búék (1) burger king (2) café mozart (1) cigány (5) combino (3) csöves (1) cukros víz (1) daily disabled driver (6) deák ferenc (1) demszky (16) don quijote (1) dugó húzó (1) édibédi (1) edition (1) eiffel park (1) ekszperiment (1) ellenőr (1) ellenőrök (1) emlékpark (1) év rokkantja (2) ez is budapest (1) fekvőverseny (7) felhívás (1) ferihegy (1) fingom sincs (1) fkf (1) flashmob (1) föld napja (1) főpolgármester (16) főpolgármester verseny (15) fővárosi (2) free tibet (1) fura épület (3) futás (1) geszti péter (2) gödör (1) gyalogos bérlet (1) hagyó miklós (3) hajós andrás dalban mondja el (1) halál (1) halleluja (2) hányáskörkép (1) hekker (1) hellókarácsony (2) hello barbara (1) heti (3) hétvége (5) hírcsokor (3) horror (2) horst fuchs (1) hősök tere (1) húgyos jóska (1) húsvét (1) ígéret (1) ihlethiány (1) ikea (1) ilovebp2.0 (2) ivókút (1) járdamatrica (1) játék (1) jézus (3) jubileum (1) kapcsolat (1) karácsony (3) katasztrófa (1) katona kálmán (1) kérdés (14) király utca (1) kísérlet (1) kitárulkozás (3) kóka (1) koncert (1) kossuth tér (1) kötelező (1) közérdekű (22) közgyűlés (1) közlekedés (6) köztársaság (1) köztereink parkjaink (3) (1) lonely planet (1) madonna (1) március15 (2) margitsáv (1) margit híd (1) matrica (2) matr ilona (1) máv (1) mechwart liget (1) meghalsz (1) metró (1) mézeskalács (1) michael jackson (1) miezbazdmeg (1) mikulás (3) nagyrét (1) napirokkant (116) napközis képzés (2) nemzeti vágta (3) nem értem (1) nem halott a magyar (1) nextgen (4) nukleáris (1) nyilvános wc (1) nyugat 100 (1) osvát utca (2) ötlet (1) paranormál (1) párbeszéd (2) petőfi (1) pikula (1) pina (1) politikus is ember szeresd hát (1) programajánló (4) rágó (1) rapülők (1) rendőrrokkant (1) rendőrség (1) retrómánia (1) ronaldinho (1) roswell (1) rózsák tere (1) sliders (1) sólyom (1) sopron száksz (1) spar (1) speszöl edisön (4) spontan emberi ongyulladas (2) sz@rd (1) szar (1) szavazz fasszal (1) szekeres (1) szemét (1) szemétláda (3) szemétlerakó (3) szerepvállalás (2) sziget (4) sziget2008 (1) sziget 2010 (1) sziklakórház (1) szilveszter (1) szolgálati közlemény (5) szomszéd (1) szomszédok (1) születésnap (1) tarlós (2) társadalmi (2) taxi (1) tehénparádé (1) tél (1) télapó (1) tér (2) téralatt (2) te szemétláda (1) több jogot (1) toller lászló (2) tolvaj (1) tribute (1) tudtad e (1) t com (1) üléskonteszt (2) utca (2) utcakép (4) utca locsolás (1) vadorzás (1) városálom (1) városligeti tó (1) vasút (1) vendégposzt (1) verseny (1) ver jozsi visszater (1) világsztár pikula (1) világ legjobb blogja (2) vodafone (1) volt egyszer (4) ws teleshop (1) wünsch híd (1) zrínyi miklós (1) zseniális (1)

Feedfeedfeedfeed

2007.11.29. 09:20 pikula

Miért bliccel a pesti?

Régóta porosodik a gépen ez a kis íromány, mely azt taglalja, hogy miért is bliccel a pesti átlagember. Nem kell minden szirszart elolvasni belőle, de egy-két dolgot kiemelnék.
Mivel a blogmotor és az én kellő laikusságom egy elég érdekes kinézetű táblázatot hozott össze, a cikk (háhá, nem nagyzolás?) a Tovább után nézhető meg.
Mennyire ért Ön egyet a következő állításokkal?
 
 
teljesen
nagyobb
részben
nt.
kisebb
részben
egyáltalán
nem
Lehetővé kellene tenni a jegyvásárlást a BKV járatokon.
62
17
3
9
9
Kevesebben bliccelnének, ha BKV kiterjesztené a szigorított ellenőrzést az összes járatra.
54
19
3
13
11
A bliccelők valójában meglopják a becsületesen fizető utasokat.
50
16
3
15
16
Sokan sportot űznek abból, hogy bliccelnek.
43
17
6
18
16
Kevesebben bliccelnének ha az ellenőrök hatósági jogkörrel rendelkeznének és a bliccelés súlyosabb következményekkel járna.
35
18
7
16
24
A mai jegy és bérlet árak mellett meg lehet érteni azokat, akik bliccelnek.
32
22
2
22
22
Aki akar, az mindig tud jegyet vásárolni.
32
19
3
21
26
Vannak olyan járatok, ahol nyugodtan lehet bliccelni, úgysem jön ellenőr.
27
20
15
19
19
Kevesebben bliccelnének, ha a pótdíjak nagymértékben emelkednének.
25
17
5
21
32
A BKV-nak sokkal több ellenőrt kellene foglalkoztatnia.
18
16
8
21
37
Vélemények az ellenőrök viselkedéséről, kulturáltságáról, udvariasságáról (UPDATE: ez a felmérés tavasszal készült, lehet, azóta kicsit megváltozott az emberek véleménye)

A hívottak 26 százaléka szerint mostanában udvariasabbak az ellenőrök, mint régebben, 42 százalékuk szerint pedig ugyanolyan udvariasak, mint régebben is voltak. Velük szemben a megkérdezettek 12 százaléka úgy vélekedik, hogy az ellenőrök ugyanolyan udvariatlanok, mint régebben. Azt viszont csak a hívottak 3 százaléka gondolja, hogy mostanában durvábbak az ellenőrök, mint régebben voltak. (A hiányzó 16% nem tudott véleményt formálni.)

 És ami számomra igazán megdöbbentő volt, az az utolsó kérdésre adott elutasító válaszok nagysága volt:

A hívottak 43 százaléka nem fogadná szívesen, ha a BKV járművein egy-egy rendőrjárőr vagy biztonsági őr segítené a jegyellenőrök munkáját. 26 százalék közömbösen fogadná ezt az intézkedést, és csak a közönség 31 százaléka fogadná szívesen. Természetesen itt is negatívan korrelálnak a vélemények a bliccelés skálával (r=-0,36), ugyanakkor a negatív fogadtatásba a hatóságokkal, a rendőri fellépésekkel szembeni általános bizalmatlanság is belejátszik. A rendőri, biztonsági őri segítséghez a budaiak, a felső jövedelmi harmadba tartozók és a legfiatalabbak viszonyulnak a legnegatívabban. 
Mondjuk kicsit sántít, hogy a budaiak, a gazdagok és a legfiatalabbak alkották a 43% gerincét. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem kurvára bosszant, ha valakitől csak azért nem kérik a jegyét/bérletét, mert: 1) ez csöves, ennek úgysincs, majd átlépve a csordogáló húgyot, a tegnap lejárt bérlettel utazó diákot bünteti meg 2) ez cigány, hát ettől félek, ezt sem büntetem meg.
És végül még egy érdekesség:
A legfigyelemreméltóbb adat azonban az, hogy az alsó jövedelmi, vagyoni harmadba tartozók kisebb valószínűséggel bliccelnek, mint a módosabbak, azaz a bliccelés egyáltalán nem pusztán anyagi kérdés. Ez persze főként abból adódik, hogy a rendszeresen autóval közlekedőknél gyakran nincs jegy, ami sokszor készteti őket bliccelésre.
Talán mert a módosabbak lazábban kifizetik a büntetést? Személy szerint én bevezetném a visszaeső bliccelők elleni fokozatosságot: először annyi, amennyi elő vagyon írva a Nagy Könyvben, aztán kétszer annyi, aztán háromszor...
A teljes dokumentum a BKV Zrt. honlapjáról tölthető le; szerintem megéri mazsolázgatni.
Te szoktál bliccelni?

 

11 komment

Címkék: bliccelés


A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebp.blog.hu/api/trackback/id/tr80246142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

k 2007.11.29. 10:26:04

az udvariasságról: 23-án az éjszakai 4-6-os busz Széna téri megállójában vártunk, koncert utáni emelkedett hangulatban. jön az éjszakai busz, erre (még lenn, az ajtó előtt) mellénklép egy fiatalember, hogy akkor jegyeket-bérleteket legyünk szívesek. közben a busz kinyitotta az ajtókat, én meg abban a meggyőződésben, hogy a bevett BKV-gyakorlathoz híven ő is felszáll velünk, fellibbentem a lépcsőre, közben vidoran közöltem, hogy egy pillanat, mutatom, csak szálljunk fel, mert elmegy a busz. erre ő lentről elkezdett hőzöngeni, hogy mi a szart képzelek én, valamint mondott valamit, amiről csak két másodperccel később esett le, hogy valóban tartalmazta a >részeg kis picsa< kifejezést - én meg, a lépcső tetején várva, hogy felszálljon, (addigra kezemben a nyomorult bérlettel), köpni-nyelni nem tudtam.

és igen, én a 3%-ba tartozom, mert úgy gondolom, hogy egyre több a pökhendi, tegnap-lejárt-bérletű-diákkal arcoskodó, paraszt ellenőr, aki a hatalom legfőbb letéteményesének képzlei magát (de ahogy írtad, a 3 szkinhed mellett kúszva mernek csak elmenni a combinon) NEM érdekel, hogy azért stresszesek, mert az átlagutas paraszt - nem angyal az átlagdiák, az átlagbeteg, az átlagügyfél sem, ilyen stílust akkor sem engedhet meg magának senki- nem kötelező ugyanis tanárnak/orvosnak/ellenőrnek/stb menni. ha meg az lettem, akkor kussolok, és szagolom azt a virágot, amit szakítottam, ugye.

más. MIÉRT NEM LEHET KÁRTYÁVAL FIZETNI A BÉRLETEKÉRT??

tommm 2007.11.29. 11:00:09

2,5 éve bliccelek pesten,eddig olyan 10 000 HUF-omba került ennyi BKV-zás.
Én ezért bliccelek, egyszerűen megéri.

Bobby 2007.11.29. 12:29:20

Király vagy Tommm!

Én ezt támogatom:
"A mai jegy és bérlet árak mellett meg lehet érteni azokat, akik bliccelnek."
Kiegészítve azzal, hogy a jelenlegi szolgáltatási színvonalat figyelembe véve, meg lehet érteni, hogy sokannem akarnak (ennyit) fizetni azért, amit a BKV nyújt.

Pyf325 2007.11.29. 14:40:29

Részletes beismerő vallomást teszek.

16 éve élek Budapesten, ebből 14 évet húztam le bérlettel. Amikor hallgató voltam, diákbérletet vettem, az egyetem után pedig teljes árut. Soha nem lógtam. Aztán két éve úgy döntöttem, hogy elég volt. Egyre többet fizetek egyre kevesebbért. Egyszerűen meguntam, hogy a bkv gyakorlatilag értékelhetetlen szolgáltatást nyújt folyamatosan növekvő áron. Még stratégiájuk sincs a helyzet javítására, gyakorlatilag képtelenek (sőt, szerintem nem is akarják) felismerni az utazóközönség legalapvetőbb igényeit sem. Tulajdonképpen egyféle "megoldást" lát a bkv minden problémára: visszanyesni, kurtítani, megszüntetni, összevonni, árat emelni.
Az ésszerűsítéstől valamiért irgalmatlanul félnek.

Tavaly olvastam egy jókora elemzést valamelyik újságban a bkv szerkezetéről és ún. működéséről. A cikk részletes képet festett arról a bibliai méretű pazarlásról, ami ott folyik. Van a cégnél olyan osztály (lehet, hogy az új diri már megszűntette, ezt nem tudom), amely bizonyíthatóan semmit nem csinál, mert a cégnek olyan szolgáltatása már rég nincs, amit ezen osztály kezelni hivatott. A fiatal mérnököket és szakembereket gyakorlatilag elkergetik a bkv-tól, hiszen a javaslataikat a beszűkült látókörő "öreg szakik" csípőből visszautasítják. Megszűnik a lelkesedés, a motiváció, és a fiatalok inkább elmennek egy autószalonba, és jó pénzért elpocsékolják a tehetségüket.

Közben meg olyan emberek döntenek járműbeszerzésről, akik évtizedek óta nem utaztak egyetlen bkv járművel sem. Honnan tudná egy ilyen alak, hogy mire van szüksége az utasnak??? Csak nem fog leereszkedni a prolik közé, hogy együtt zötykölődjön velük, fúj! Nyilván ez volt az oka annak is, hogy a döntéshozók hallani sem akartak klímás járművek beszerzéséről. Nekik ugyanis tök mindegy, hogy az utas megdöglik-e vagy sem, az ő autójukban van hűtés.
És amikor a nyáron a botrány már nagyon nagy volt emiatt, hivatalosan előálltak "megoldással". Bejelentették, hogy a Combino utastere hűtésének megoldására két intézkedést vezetnek be egyszerre: nagyobb felületű, nyitható ablakok + egy darab(!!!) klíma egység a jármű közepén. Döbbenet! Azt hittem, rosszul látok, amikor a cikket olvastam. Aki egy picit is ért a klimatizáláshoz, biztosan elsírta magát. Hát ezek után ki gondolhatja komolyan azt, hogy a bkv vezetése érdemben (ismétlem; érdemben) próbál szervezni, dönteni, intézkedni.

De ami a legfájdalmasabb, az a jármű-utasterekben tapasztalható, tűrhetetlen állapotok. Hogy van az, hogy 1 hét bkv-zás után ki kell mosni a kabátomat, mert annyira büdös lesz?! Egyszerűen átveszi azt a borzalmas bűzt, ami a legtöbb járművön tapasztalható. És az utasok persze ezt is megszokták szépen, lassan.
Mi a jó francért nem lehet tenni valamit azért, hogy a gyomorforgatóan büdös csöveseket kivágják a járművekből, sőt fel se engedjék őket. Egy ember miatt szív kétszáz másik. Hát hogy van ez??? Azt már alig merem megemlíteni, hogy sokan, akik építkezéseken dolgoznak, abban a ruhában szállnak fel a tömött buszra, amiben egész nap szobát festettek vagy betonoztak. Hogy lehet ilyen mocskosan felszállni egy járműre és más emberekhez dörgölőzni? 10-15 éve még nem volt ilyen. És akkor már csak hab a tortán az a sok idióta, akik fent söröznek a buszon/villamoson. Hova lett a morál?
És ne mondja nekem senki, hogy "mert ilyenek az emberek"! Persze, hogy ilyenek, épp ezért nem lehet a józan eszükre és belátásukra számítani. Ilyenkor kell betartatni pl. a szabályzatot, ami rögzíti az utazás feltételeit. Nem véletlenül találták ki, csak ma már szinte mindenki tesz rá.
De ha a bkv meg akarná oldani ezeket, meg is tudná, előbb-utóbb. Ha akarná!!!!!! És ez itt a legfőbb gond! Tesznek rá. Ehhez stratégia kellen, meg az, hogy összefüggésekben gondolkozzanak, és hasszútávra tervezzenek.

Igen, tudom, most sokan azt fogják a pofámhoz vágni, hogy a hivatkozott szabályzatban az is benne van, hogy bérlet vagy jegy nélkül tilos utazni. Mint arra az elején utaltam, én mindig megvettem a bérletet, de mióta exponenciálisan romlik a helyzet az egyre növekvő árak mellett, úgy döntöttem, hogy sztárjkolok a magam módján, mint utas. Azt értse meg mindenki, hogy azonnal megveszem ismét a bérletet, amint azt látom, hogy a bkv vezetése (vagy ez, de inkább egy új) elkezdi az eszét is használni! Ha majd végre mutatkoznak az első jelek, amik előre mutatnak, és egyértelműen konstruktivitásra utalnak, az első dolgom lesz, hogy rohanok a pénztárba.
Nekem tehát nem az kell, hogy egycsapásra nyugat-európai színvonalú legyen a budapesti tömegközlekedés. Én arra várok, hogy a cégvezetés megtegye az első lépést efelé, mert ezt akarják! Ezt AKARJÁK!!!

De addig sem vagyok hajlandó tovább pénzelni ezt a bohózatot, mert nagyon unom már, hogy mindig csak nekem vannak kötelezettségeim, másnak soha, még akkor sem, ha én fizetek érte.

Bobby 2007.11.29. 15:59:01

Még nagyonn király vagy Pyf325!!!

Ez általános ebben az országban nagyon sok területen, hogy a másik kötelezettségeit mindenki nagyon tudja és hangsúlyozza, de a sajátjaira szarik.

tommm 2007.11.29. 16:47:51

Szerintem 3000 nem sok egy havi diákbéreltért, ahhoz viszonyítva amit nyújt.

De ha nem ellenőrzik ahhoz eléggé hogy megérje megvenni, mert olcsóbban jövök ki ha nem veszek, akkor az az ő bajuk.
És nincs senkivel semmi baj Pyf325, nyugodj le és nézz meg egy fasza akciófilmet (bourne) és jöjj rá hogy valójában te vagy a legnagyobb király.

Bobby 2007.11.29. 19:28:20

3000 nem sok egy diákbérletért, igaz. De 7300 rohadt sok egy felnőtt bérletért, pláne úgy, hogy az ára évről-évre nagyságrendekkel jobban emelkedik mint a szolgáltatás minősége.

Bobby 2007.11.30. 07:42:27

+ ha egy 4 tagú családot veszünk 2 felnőtt, 2 diák bérlettel rögtön 20 rugónál vagyunk.
100 nettó per szülőnál az a havi fizetés 10%-a!
K*rv* sok!

Roltii 2007.11.30. 12:45:27

hogy lenne kurva sok? az utazás sokba kerül, el kell fogadni.
Én sokáig blicceltem, de megéri megvenni a bérletet, mert nincs para. Mióta fősulis vagyok, folyamatosan van bérletem. Egyébként akinek a munkahelye nem veszi meg a bérletet, az ősi román cégnél dolgozik...Kultúrált munkahelyeken ezt kifizetik, adómentes jutattás ha jól tudom.
Az, meg hogy koszos, büdös, igénytelen, az tény. DE, ha nem veszel bérletet mi a francból lesz felújítva. Egyébként meg ha nem tetszik a szolgálatatás, ne használd, járj kocsival. Még az is lehet, hogy olcsóbban jösz ki havonta. Az biztos hogy tisztábban...de ha felszállsz a koszos mocskos bkv-ra, fizess!!!!!

crix 2007.11.30. 13:25:59

Az biztos, hogy a bkv a létező legimpotensebb szervezet itt. Yah nem van még mávunk is.Szerintem dolgozik egy zseniális rendszerszervező, aki kitalálta az algoritmust arra, hogy hogyan változzon a buszok indulási ideje, hogy permanenssé tegye a heringpartit. De most komolyan, piros7 befelé a körtérnél már állóhely is csak alig. Combinon leülni csak a végállomáson. grrr
egyébként a koszos büdös férgeket le kéne rugdalni a járatokról, ugyanis az benne van a szabályzatban hogy, ha beszennyezi, másokat zavar kizárható.

Péter 2007.12.07. 21:09:51

Én egyszer jártam meg 1 napja lejárt bérlettel. Természetesen pont akkor jöttek az ellenőrök. A külvárosi megállóhelyen szálltam fel a buszra, ahol nincs bérletpénztár, és a végállomáson szándékoztam a bérletet megvenni, amit természetesen ettől függetlenül ugyanúgy megtettem, csupán plusz 2500 Ft-omba és még egy kör sorbanállásomba került...
Szóval, OK, hibás voltam, miért nem tartok magamnál egy jegyet szükség esetére? Vagy miért nem egy nappal előbb veszem meg a bérletet? De az ellenőröknek is én vagyok a könnyű préda...
Javaslatom: amennyiben az utas utólag bemutatja a bérletet, az ellenőr ne kapjon jutalékot. így pont a lejárt bérletes diákokat nem lesz érdekében bírságolni. Mert ezek úgyis megveszik a végállomáson, és bemutatják utólag.
Amúgy meg: pótdíj: 10000 Ft. Teljes áras bérlet: 7300 Ft. Utólagos bemutatás díja: 2500 Ft. A szabályzat szerint, ha a pótdíjazás napjára érvényes bérletem van, akkor bemutathatom. Tehát: elkapnak, 30 napos bérlet aznaptól megvesz, 8 napon belül bemutat Akácfában. 200 Ft-tal a pótdíj alatt vagyok, és ráadásul abban a hónapban mégegyszer nem kaphatnak el. Ha csak 1 hétig utazok úgy, hogy nem találkozom ellenőrrel, már jobban jártam, mintha a 7300 Ft-os 30 napos bérletet vettem volna meg. Elméletben. (mivel én metróval is utazom, ezt a módszert nem tudom folytatni).
süti beállítások módosítása