Budapest Száksz

"Budapest hallod, hogy nézel már ki? Ezért kellett téged egyesíteni? Há' ne haragudjál már, de nézzél szépen körül! Le kell hogy basszalak, mert még Bukarest lesz fölül" - Belga: Budapest. Ez itt a Budapest Száksz, fővárosunk anti-blogja. Cél? Nincs. Sírva rökönyödjünk, hogy aztán sírva röhögjünk. Ahogy szoktuk. Napirokkant, sztori, vírus küldése, kontakt: welovebpKUKACgmail.com

Messziföldiek

ip-location

Enyimé

Friss hozzászólások

Legyen neked is

A Jármű

Sok izgalom

3 2 (1) 4 metró (1) 7 (1) a38 (1) advent (1) ajánló (1) albérlet (1) algagyáros (1) állatkínzás (2) andrássy (1) árkád (1) armani bekaphatja (1) árpádsáv (1) árpád híd (1) átalakulás (2) autó (10) bab (6) barát (1) barkochba (1) bejegyzés (1) beszarás (1) betonia (1) bkv (11) blaha (1) bliccelés (1) bombázók (1) borotva (1) börtönnapló (1) budapestifurcsaságok (5) budapestikum (31) budapesti látványosság (1) budapest rulz (1) budapest száksz (66) budapest száksz póló (1) búék (1) burger king (2) café mozart (1) cigány (5) combino (3) csöves (1) cukros víz (1) daily disabled driver (6) deák ferenc (1) demszky (16) don quijote (1) dugó húzó (1) édibédi (1) edition (1) eiffel park (1) ekszperiment (1) ellenőr (1) ellenőrök (1) emlékpark (1) év rokkantja (2) ez is budapest (1) fekvőverseny (7) felhívás (1) ferihegy (1) fingom sincs (1) fkf (1) flashmob (1) föld napja (1) főpolgármester (16) főpolgármester verseny (15) fővárosi (2) free tibet (1) fura épület (3) futás (1) geszti péter (2) gödör (1) gyalogos bérlet (1) hagyó miklós (3) hajós andrás dalban mondja el (1) halál (1) halleluja (2) hányáskörkép (1) hekker (1) hellókarácsony (2) hello barbara (1) heti (3) hétvége (5) hírcsokor (3) horror (2) horst fuchs (1) hősök tere (1) húgyos jóska (1) húsvét (1) ígéret (1) ihlethiány (1) ikea (1) ilovebp2.0 (2) ivókút (1) járdamatrica (1) játék (1) jézus (3) jubileum (1) kapcsolat (1) karácsony (3) katasztrófa (1) katona kálmán (1) kérdés (14) király utca (1) kísérlet (1) kitárulkozás (3) kóka (1) koncert (1) kossuth tér (1) kötelező (1) közérdekű (22) közgyűlés (1) közlekedés (6) köztársaság (1) köztereink parkjaink (3) (1) lonely planet (1) madonna (1) március15 (2) margitsáv (1) margit híd (1) matrica (2) matr ilona (1) máv (1) mechwart liget (1) meghalsz (1) metró (1) mézeskalács (1) michael jackson (1) miezbazdmeg (1) mikulás (3) nagyrét (1) napirokkant (116) napközis képzés (2) nemzeti vágta (3) nem értem (1) nem halott a magyar (1) nextgen (4) nukleáris (1) nyilvános wc (1) nyugat 100 (1) osvát utca (2) ötlet (1) paranormál (1) párbeszéd (2) petőfi (1) pikula (1) pina (1) politikus is ember szeresd hát (1) programajánló (4) rágó (1) rapülők (1) rendőrrokkant (1) rendőrség (1) retrómánia (1) ronaldinho (1) roswell (1) rózsák tere (1) sliders (1) sólyom (1) sopron száksz (1) spar (1) speszöl edisön (4) spontan emberi ongyulladas (2) sz@rd (1) szar (1) szavazz fasszal (1) szekeres (1) szemét (1) szemétláda (3) szemétlerakó (3) szerepvállalás (2) sziget (4) sziget2008 (1) sziget 2010 (1) sziklakórház (1) szilveszter (1) szolgálati közlemény (5) szomszéd (1) szomszédok (1) születésnap (1) tarlós (2) társadalmi (2) taxi (1) tehénparádé (1) tél (1) télapó (1) tér (2) téralatt (2) te szemétláda (1) több jogot (1) toller lászló (2) tolvaj (1) tribute (1) tudtad e (1) t com (1) üléskonteszt (2) utca (2) utcakép (4) utca locsolás (1) vadorzás (1) városálom (1) városligeti tó (1) vasút (1) vendégposzt (1) verseny (1) ver jozsi visszater (1) világsztár pikula (1) világ legjobb blogja (2) vodafone (1) volt egyszer (4) ws teleshop (1) wünsch híd (1) zrínyi miklós (1) zseniális (1)

Feedfeedfeedfeed

2008.05.20. 11:09 pikula

BKV anno: A bliccelő utas

Nézzétek csak, mit találtam a kiberfertő egy sötét szegletében. Szaftos videót! A BKV (akkor még FVV) ellenpropaganda filmet forgatott a bliccelő utasokról. Érdemes megfigyelni a videó apróbb részleteit: mindenki öltöny-nyakkendőben zötyög; szúrós szemekkel illetik, gyakorlatilag megvizuállincselik a bliccelőt; a társadalmi ellenőr harcos szerepvállalását; a felhergelt tömeg nevelő szándékkal való kiabálását az összetört kardos kisfiú esetében, satöbbi, satöbbi, satöbbi.

A film utolsó mondata pedig igazán jellemző arra a jövőbe vetett naiv hitre, amelynek szóbeli manifesztációja emez:

"És az utasok megérdemlik a bizalmat. Pedig senki sem mondja nekik hogy: szabad a jegyeket?" 

Csáó, Papa! Csáó!

67 komment

Címkék: bkv


A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebp.blog.hu/api/trackback/id/tr44478187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2008.05.20. 12:38:57

Mókás, bár manapság nem időszerű
;)

vakond 2008.05.20. 12:45:32

Nem kard, hanem vonalzó, méghozzá derékszögű! Én csak 27 vagyok, de még nekem is volt ilyenem.

Mirko 2008.05.20. 12:45:49

Milyen kard? Fejes vonalzó az! :]

W Joe 2008.05.20. 12:51:45

A filmben elhangzik: "Pedig ilyen olcsó közlekedés mellett igazán nem teljesítmény a bliccelés"

lápi lidérc 2008.05.20. 12:54:45

Na ja, akkoriban még ésszerű jegyárak voltak (a keresetekhez képest).
Ha ma is azok lennének, ma is jóval (kb. 2 nagyságrenddel) kevesebb ember bliccelne.

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 12:55:34

Egyébkén tényleg olcsó a tömegközlekedés. Olvastam olyan számítást is, hogy a BKV bérletnek olyan 30-40 ezer forintba kellene kerülni, az fedezné a költségeket. Jelenleg inkább hitelből finanszírozzuk.

marcika 2008.05.20. 13:02:41

Azért azt is érdemes megnézni, hogy kik szerepelnek benne!

Gobbi Hilda, csak hogy a legnagyobbat említsem!

vf 2008.05.20. 13:04:59

Az nem is kard, hanem egy fejesvonalzo. Majd meg a suliban is jon a lebaszas :) Egyebkent nagyon gagyi. Hogy birtak ezt regen nezni???

marcika 2008.05.20. 13:05:20

Ipari-...:

Nem hitelből, hanem többek között a BAZ megyei Manyi néni adójából, aki életében nem utazott a BKV-n. Az adófizetők pénzéből.

A BKV egyike a leghatékonytalanabbul működő kommunista maradványoknak. A másik az egészségügy...

Mirko 2008.05.20. 13:07:09

Olyat olvastam (tegnap, az 1V buszon, tacepao formájában, konkrétan), hogy a Főváros vezetése konkrétan egy büdös buznyákkal se járul hozzá a BKV működéséhez. Így persze, hogy nincs pénz. A jegyárak ésszerűtlenségéről meg felesleges is beszélni. Harmadekkora jegyárral (és normális konstrukciókkal) közel mindenki venne jegyet.

Amúgy pedig a közösségi közlekedést érdemes fenntartani. Kicsit sarkítva azt mondhatnám, hogy a közösség érdekét még az is jobban szolgálná, ha a BKV-n mindenki ingyen utazhatna az adófizetők pénzéből, mintha tönkremegy / leépül a cég, és az emberek kénytelenné válnak személygépjárművekkel közlekedni a városban, és utána annak a kárait kell rehabilitálni - ugyanúgy a közösből.

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:13:52

Mirko:

És miért kellene a BAZ megyei Manyi néninek fizetni a BKV-t?? Az fizesse aki használja.

Miért fizessen az a fővárosi lakos a BKV-ért, aki nem használja?

Ha az autózás a városban károkat okoz, akkor fizessenek az autósok kárenyhtési (behajtási) díjat.

Miért kell minden díjat szétteríteni mindenkin?

W 2008.05.20. 13:14:15

A tömegközlekedést nem lehet csak a jegy- és bérletárakból finanszírozni; a jól bevált modell szerint az utasok, az önkörmányzat és az állam együttesen, arányosan járul hozzá a működéshez.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.20. 13:17:34

-Egymás mellé, kérem
-Ahogy a dolgozók kívánják

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:20:11

w:
Na és az önkormányzatnak meg az államnak mégis honnan van pénze? Hát többek között a BAZ megyei Manyi néni adójából..

Mirko 2008.05.20. 13:23:07

IAD: nem vagyok szakértő, ezt azért tisztáznám.

Viszont: az államnak a produktivitást fenntartandó érdeke, hogy a közlekedés gördülékenysége megmaradjon. Ha nincs tömegközlekedés, és a dolgozók autóval közlekednek, ez útépítéseket implikál, például. Az aszfaltba ebben az esetben ugyanúgy belemegy Manyi néni pénze is, aki autózni még kevésbé fog Budapesten. (Ha már ragaszkodunk ehhez a demagóg klisé-példához.)

marcika 2008.05.20. 13:27:39

A Főváros 8-10 milliárd forinttal támogatja a BKV-t. Erről ennyit.

Hatékony közösségi közlekedés jó dolog, hatékonytalan kk rossz dolog.

Jelenleg elpazarljuk rá egy rakat adóforintunkat, és többe kerül egy menetjegy mint New Yorkban! :D

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:29:31

Az autózást és annak összes költségét tartsák el az autósok, a BKV-t és annak összes költségét a BKV-sok. Manyi nénit meg hagyják békén! Ő eltartja a tyúkokat :-)

Pl. szedhetnének P+R parkolóépítési adót a főváros környéki autósoktól.

A BKV bérleteket meg emeljék föl arra a szintre, hogy fedezze a valós költségeket.

(Persze költeni kell vízágyúkra is, hogy a tüntetéseket feloszlassák :-) )

Red Velvet · http://barsonyosreform.blog.hu 2008.05.20. 13:30:58

A BAZ megyei Manyi néni adójából nem kell a BKV-ra fordítani egy petákot sem. Tekintve, hogy a budapesti adóbefizetésekből jön össze az aláámai adóbevétel 40%-a, kb. 4 ezer milliárd forint, az bőven fedezi a BKV és az össze budapesti önkormányzat és intézményeik állami finanszírozását. A helyzet éppen fordított: a Manyi nénit nagypénteken utaztató MÁV-szárnyvonalat tartja fenn az állam a budapestiek pénzéből.

zsoci 2008.05.20. 13:34:17

De hát értsétek meg:

NEM FINANSZIROZZA az önkormányzat a BKV-t, pedig kötelessége lenne. Az állam se finanszirozza megfeelően ( de legalább nem 0 ) , mert az EU ban a közösségi közlekedés valós működési költségét a költségvetés ( önk+állam) KÖTELES megfizetni. Jobb oszágokban a jegybevétel a teljes működési ktsg kb 10%-a. ( Belgium, Nématország )

A film meg aranyos.

üdv Zsoci

Lexon 2008.05.20. 13:34:17

És azt hallottátok, hogy az ellenőr-kalauz úgy jön oda: Bocsánat... Elnézést..
:)

lápi lidérc 2008.05.20. 13:36:53

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 12:55:34

Mihez képest olcsó? A repülőjegy-árakhoz?

Mert Nyugat-Európa nagy részén (mínusz a brit szigetek meg Skandinávia) jóval olcsóbb a tömegközlekedés, mint nálunk. Eleve a jegyár is (55 eurócent - 1 euró a jegy, várostól függően), meg hát nem egy útra, hanem egy-másfél órára érvényes.

Az ilyen BKV-propagandisták, meg miért nem húznak már a picsába?

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:39:56

lápi lidérc:

Nekünk erre nincs pénzünk. Ha majd gazdag jóléti állam leszünk hatalmas adóbevételekkel, akkor megtehetjük. De most hitelből tartjuk fenn ezeket a jóléti rendszereket, ami böszmeség.

Tudod mennyi Londonban egy metró havibérlet?

W 2008.05.20. 13:45:40

"Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:20:11"

És a BAZ megyei Manyi néninek ki fizeti a nyugdíját meg az orvosi ellátását?

A jó közlekedés a gazdaság egyik alappillére. Ha többen használják a tömegközlekedést, kevesebb káros anyag keletkezik, ezáltal kevesebbet kell az egészségügyre fordítani; növekszik a gazdaság teljesítménye (pl. kevesebbet állnak a dugóban); stb. stb.

W 2008.05.20. 13:48:42

"Az autózást és annak összes költségét tartsák el az autósok, a BKV-t és annak összes költségét a BKV-sok. Manyi nénit meg hagyják békén! Ő eltartja a tyúkokat :-)"

Oké, akkor meg Manyi néni fizesse ki az orvosát meg a gyógyszereit.

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:52:44

w:

Manyi néninek az adófizetők dobják össze a nyugdíj nagyrészét, a többi hitelből megy. Az orvosért nem fizet, mert lenépszavaztuk a vizitdíjat is.

Az jó elv, hogy használjunk tömegközlekedést, de ki fizesse az árát?
Ha olyan sok káros anyag keletkezik az autóktól, akkor miért nem szigorítjuk a behajtást?

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:53:28

w:

Manyi néni fizeti a gyógyszereit. Az orvosnak meg ad hálapénzt:-)

W 2008.05.20. 13:58:36

A behajtás korlátozása már sokszor szóba került, de konkrét intézkedésről nincs hír; mellesleg ez a lényegen nem változtat, mert a tömegközlekedés sehol nem tartja el önmagát, és nem is fogja. Az állami szerepvállalás azért is fontos, mert az állam számára is megtakarítást jelent bizonyos kiadásokkal kapcsolatban (egészségügy, útkarbantartás, gazdasági teljesítmén).

W 2008.05.20. 13:59:29

Manyi néni _részben_ fizeti a gyógyszereit.

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:01:55

w:

Manyi néni meg részben fizeti a BKV-t. Mindenki fizet mindent, csoda hogy belezavarodunk?

Továbbra is azt mondom, ne viselkedjünk úgy, mint egy jóléti fejlett gazdaság. Amit ők megtehetnek, azt mi nem. Ennyi jóléti juttatás csak hitelek és magas adókkal tarthatóak fenn, ami böszmeség.

PeZe 2008.05.20. 14:11:03

Ipari antidepresszió:

nyilván nem hallottál még a pozitív externáliákról, azoknak a gazdaságra mért hatásáról, meg általában mélyebb közgazdasági összefüggésekről. Csak ezek után nem értem, miért nyilvánulsz meg közgazdasági témákban.

PeZe 2008.05.20. 14:14:25

A tömegközlekedés nem jóléti kiadás, hanem a gazdaság egyik alappillére (ti.: ez szállítja a munkásokat), és a világon papíron szinte mindenhol veszteséges, gyakorlatban szinte mindenhol dotálják. Buta marketingszöveg és kampó a hasba, hogy a BKV éljen meg a jegyárbevételekből. Gyakorlatilag az nem működik. Más kérdés, hogy a BKV pazarló gazdálkodásmódját, a vízfejet, és a mutyizást nagyon is meg kellene szüntetni, mert ugye ott is a fejétől bűzlik a hal. A racionalizálást nem a megfizethetetlenség határán túli jegyáremeléssel kell megkezdeni.

Mike36 2008.05.20. 14:14:47

50 fillér és nem 270
nomeg én sem fizetnék a lépcsőn utazásért már bocsánat

Mike36 2008.05.20. 14:25:49

és most nem azért, de aki lebukik, nem 50 forint büntetést fizetett, hanem vett egy jegyet, mint Gobbi
(iagz némi felárral)

no meg a helyszínen is lehettt jegyet venni és nem ám felárral mint most

nem láttuk be

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:25:54

PappZe:

Igen, előnyben kell részesíteni a tömegközlekedést, de ez nem azt jelenti, hogy hitelből fenntartunk egy ekkora rendszert. Ekkorára nincs pénz. Nézd meg mekkora a BKV adóssága. Mégis, ki fizessen ezért? Annak kell fizetni aki használja.

A tömegközlekedés dotálása jóléti kiadás. Persze ez a dotálás is faramuci, mert pont azok tartják el, akik már eddig is nagy adókat fizetnek. Miért fizessen az, aki nem használja?

Mike36 2008.05.20. 14:27:03

milyen károkat okoz az autózás? és hogy az autósok nem fizetnek? hát persze
hülye mélyzöldek

lápi lidérc 2008.05.20. 14:27:32

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:39:56

És tudod, mennyi Londonban egy havi kereset?

Egyébként melyik szót nem érted a "brit szigetek" szókapcsolatból?

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:27:34

Mike36:

Igenis magas büntetések kellenek, egyszerűen túl sokan potyáznak (lopnak). Miért fizessem mások potyázását?

manyi mama gondolkodj!!! 2008.05.20. 14:31:01

manyinénit, meg a sok bugris vidékit, aki az esetek többségeében nem adózik a budapestiek tartják el.
budapestiek sokkal tobbet fizetnek be adoba, mint amennyit visszakapnak, ugyhogy inkabb manyi neni szarnyvonalait zarjuk be, meg azokat az iskolakat ahol 2 gyerek van, olyan onkormanyzatokat ahol wgy 30 fos falut kormanyozgatnak az en adombol 7en, meg azokat a postakat ahol hetenete 6 level fordul meg.
a draga kedves videki postolok meg ugyan irjak mar meg, hogy szerintuk hozzajuk mibol epult ki az autout, autopalya, meg a vasut. talan abbol amit ok befizettek? hat nem!
ingyen BKVt a budapestieknek! Es meg akkor is tartoznatok

Mike36 2008.05.20. 14:31:33

no igen
snagyokosok
szerintetek ki járna BKV-val ha 30-40k lenne a bérlet? ti hol éltek agyamentek? az egy családnál minimum 60-80k. az autó soxor még ma is olcsóbb
nekem oda-vissza 210 forintba kerülne a melóba kocsival járni, jeggyel ugyanez 1080 forint
22 nap van egy hónapban: 4620 forint a benzin

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:33:08

lápi lidérc:

Ne a havi keresetet nézd, hanem a fenntartási költségeket. Mi is drágán kapjuk a benzint, meg az elektromos áramot.

Miért hagyjuk ki a brit szigeteket? Van ahol nem dotálják annyira, pl. ott.

Mike36 2008.05.20. 14:33:29

mégegy dolog
ne gondolja senki vidéki, hogy az ő adójából fizeti az állam a BKV-t, ugyanis Budapest nettó adóbefizető, többet ad amennyit visszakap, szal be lehet fogni, nagyon jól megélne Bp az ország nélkül is, még ha kaját importálnia kéne, akkor is

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:34:28

manyi mama gondolkodj!!!:

Igen, szerintem is be kell zárni a szárnyvonalakat, meg összavonni a kis iskolákat.

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:35:18

Mike36:

Ha napi 1000-3000 forint lenne a napi behajtás autóval, akkor megérné a BKV.

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:35:48

Mike36:

És mennyibe került az autó és a parkolás?

lápi lidérc 2008.05.20. 14:36:19

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:33:08

Tanulj meg olvasni.

Egyébként ott is ugyanígy dotálják. Mint ahogy a világ minden részén.

Mike36 2008.05.20. 14:38:57

menniy pénzt akarsz rólunk még lehúznmi? szerinted ki fog szívni ha lesz bahajtási dij? aki a belvárosban él, az fizeti majd a cégek bahajtási dijait, a mélyzöldek szerint biciklivel kell árut hordani, de azok nem látnak tovább az orrukig
és a külvárosokkal mi lesz? oda fog koncentrálódni az eddigi forgalom
máásrészt amig nincs alternatív útvonal, ne legyen már behajtási dij, bár tudom hogy Mo-n ez a módi, előbb a szivatás aztán a szolgáltatás!

lápi lidérc 2008.05.20. 14:38:58

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:35:18

Persze, meg ha anyád nem szül egy olyan hülye gyereket, mint te, aki a BKV seggét nyalja, és aki nem lát tovább az orránál, akkor is már jobb lenne a világ.

És hogy a kurva anyádba közlekedjen az, aki mondjuk Vácról Székesfehérvárra akar eljutni?

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:40:01

lápi lidérc:

Tessék, dotálják a londoni metrót, mégis iszonyú drága. Mennyi vásárlóerő paritáson a két ország különbsége? Mennyi a metró havibérletek különbsége?

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:42:47

Mike36:

De akkor ki fizesse a költségeket? Ha az autó füstgázt ereget, meg tönkreteszi az utakat és a jelzőlámpák áramot fogyasztanak és ... szóval ez pénz. Valakinek ki kell fizetni. Jelenleg az is fizeti, aki nem használja. Aki meg hitelből dotált áron kapja, az meg anyázik, hogy alacsony a szinvonal. Ez se jó.

BKVt a népnek 2008.05.20. 14:43:50

Egyszerűen nem értem, hogy az ilyen nímandok honnan kerülnek elő akik még beveszik az ilyen baromságokat???
1) behajtási díj. akárhol bevezették ott nem csokketn a forgalom, csak _áterelődött_ a fizetős övezeten kívülre. Kinek érdeke, hogy a zöldövezetbe 4xeződjön meg a forgalom, mert mindenki kerülőutakon lavírozik?
2) Budapest sokkal többet fizet adóba, mint amennyit visszakap, úgyhogy ezt a szadesz-maszop dumát, hogy "há minek fizessem en a pestiek közlekedését dikmá, mikó ők se fizetik a tyukom tápját" hirtelen be lehet fejezni.
3) sokkal többe van vidék "eltartása", mint amennyit becsorgatnak a közösbe
4) BKV akár ingyen is lehetne, mert még úgy is megérné államnak, mert nem kellene autóutakra, meg parkolókra, vágszennyezés miatti gyógykezelésekre költenie, és a _budapestiek_ úgyis már rég összedobták a BKVra a pénzt
5) irreális, hogy akárhova el akarsz jutni az 2*800Ft, mert 3 átszállás alatt nincs rá nagyon esélyed. Ezért vidéken utazol 70-80 km-t (szintén dotálva)

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:45:30

lápi lidérc:

Mehet autóval, busszal meg vonattal. Csak fizesse meg az árát.

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:51:00

BKVt a népnek:

1. Ne legyen nem fizető övezet.

2. Igen, kapja meg a teljes adót és kész.

3. Forrás? A GDP 50% befolyik adóba, amiből 60% jóléti kiadásra megy.

4 Nincs olyan hogy ingyen BKV. Az autók szennyezését fizessék az autósok.

5. Drága a busz, az út, a jelzőlámpa és még fizetni is kell a sofőröket. Ez pénz, valakinek ki kell fizetni.

Mike36 2008.05.20. 14:56:49

az autósok kevésbé teszik tönkre
inkább jellemző ez a teherautókra

mi autósok rengeteget fizetünk, mi vagyunk az ország fejőstehene

ne akarj már ennél is többet

kik járnak be jelenleg a belvárosba kocsival? jellemzően nem a külső kerületekben lakók, hanem az aglomerációban élők
az agglomerációban kéne gyorsvasúthálózat
legyen elkerülő út, épüljön meg az M0-ás, aztán! el lehet gondolkodni mindenféle dijak szedésén
csak nálunk szokás szerint fordítva ülik meg a lovat, lófazst sem kapsz, csak dijat, mert akkor az már megint pénzbevétel, amit aztán el lehet költeni mindeféle jóságokra mitn tanulmányok, tenderek, stb
megint az állam osztja el a pénzt
pedig amit nem fizetsz be dijra azt valszeg elköltöd másra
szal nem szól ez az egész meint másról, mint hogy majd a politikus beosztják neked a pénzed

Mike36 2008.05.20. 14:59:02

BKVt a népnek

ez mitől szadesz duma, pontosan fityiszes :)
ők voltak nagy Bp ellenese l

Mike36 2008.05.20. 15:00:55

ha ingyenes a BKV, akkor a BKV mint cég, annyit pénzt szór el, amennyit nem szégyell, így is milliárdokat szórtak el baromságokra
tessék rendbetenni a BKV-t aztán gondolkodni a finanszírozáson

BKVt a népnek 2008.05.20. 15:02:31

1) mi az hogy ne legyen nem fizető övezet? akkor a nem létező országhatáron szedjenek pénzt?

2) ha megkapná a teljes adót, akkor nem menne autópálya, meg vasútvonal Karakószörcsögcsunyájára

3) ja, egészségügyre, meg oktatásra. aki erre sajnálja a pénzt az gondolom nem járt óvodába se, meg még az életben nem volt beteg. mindenféle szirszar segélyeket nem kellene fizetnie az államnak, meg nem kellene 3 év gyes, gyed egy gyerek után, hanem völcsödei férőhelyet kellene inkább biztosítani

4) te mennyi adót fizetsz? havi 1Mót? mert kb az fedezné az összes "költségedet", lehet még az se

5) és ki is fizeti az a 2M budapesti elég bőségesen!

Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 15:05:06

Mike36:

Én csak azt az álláspontot képviselem, hogy a valós költségeket fizessük az egyes szolgáltatásokért.

Igen, célszerű lenne az aglomerációval megfizettetni az infrastruktúra fejlesztését, elvégre ők használják.

Szerintem nem ülünk fordítva a lovon, előbb dobjuk össze a pénzt valamire és utána épül meg, ha már megvan a fedezet.

Azzal egyet értek, hogy a politikusok túl sokat költenek jóléti kiadásokra. Amit leginkább hitelből finanszíroznak, így eladósodunk.

BKVt a népnek 2008.05.20. 15:05:21

mondjuk az igaz, hogy a BKVnál ki kellene rúgni a buszvezetők fölött mindnekit, és olyanokat odatenni akik értenek hozzá, és nem abban nőttek föl, hogy egy Ft-ot a cégkasszába, 3at a saját zsebbe rakjonak.

Mike36 2008.05.20. 15:06:45

gondolom úgy gondolta, hogy 1 métert mész autóval akkor azért már fizess vmi extra dijat
ez ugyanaz amikor a mélyzöldek azt mondják, nem fizettem a parkolóhelyért, holott ez hazugság, mert azt az aszfaltdarabot nem a Jóitsen teremtette, nem a mélyzöldek rakták a kocsim segge alá, hanem 30 éve az állam
Marinéninek meg épített az állam járdát, ami szarrá ment, és utána mondjuk már a UPC építette meg, szal nekem ne akarjon az állam pénzt kérni egy 30 léves szaros útért
pénz az kell nekik, szolgáltatás meg nukui
csak azért fizessek, hogy páran megtömhessék a zsebüket?
így is éppen elég adót fizetek

Mike36 2008.05.20. 15:08:57

ipari

ezt ugye te is tudod, hogy enm így működik
jelenleg a semmire szedünk pénzt, azzal az ígérettel, hogy majd lesz vmi, egyszer, aztán nem lesz belőle semmi
ellenben a pénzt meg drága politikusaink lenyúlják

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.05.20. 15:09:41

Jarjon mindenki Go-Peddel; Gobbi Hilda is ezt hasznalna.

nfr 2008.05.20. 15:37:55

De egy köcsög emberek élnek itt fúj. "Fizzessen a mari néni", "zárjuk be a szárnyvonalát", " fizessen a köcsög budapesti a bkvért", "fizzessen a rohadt autós", jó, akkor senki ne fizessen semmi adót, az összes állami intézményt számoljuk föl, és mindenki vegye meg magának amit akar. Ne legyen hadsereg, ha egy közterületre teszed a lábad, akkor fizess, fizess azért, hogy vki helyetted szedi a vámot a határnál, fizess azért külön, mert éjszaka van világítás, nehogy már ingyen világítsanak itt budapesten a mi a adónkból meg a mari néniéből, a gyereknek a szülei fiezessen az általános sikoláért, mert én bazmeg nem fogom fizetni a büdös kölyke taníttatását, úgyis csak egész nap lébecol, az egészségügyről nem is beszélek inkább.
Ezért undorító ez az ország, ha neked egy szánalmas szar nyomorult életed van, akkor más is dögöljön meg. Sajnos az emberek legalább 50%-a (mint ahogy a fórumhozzászólásokból kitűnik) ilyen ebben a kurva országban, ez a szomorú.

Mike36 2008.05.20. 15:42:08

ehhez képest igen szépen fizetünk, leég nagy itt az elvonás, hogy aztán az állam újraelsozthassa a pénzünket (lenyúlás no meg adakozás a népnek)

Hehe 2008.05.20. 16:29:35

Ipari,

Teljesen egyetertek veled:

Szintevesztok se fizessenek adot,
ugyse hasznaljak az auto palyakat,

Sot,

mi a faszt epitenek az en adopenzembol autopalyat nyiregyhazaig, amikor tudom hogy ott tirpakok laknak, es soha eletembe nem szandekozok odautazni? ugyanugy miskolc, debrecen, szeged?

Kozvilagitasra sincs szuksegem inkabb zseblampaval jarok. Kicsit veszelyes igy persze, de felnott ferfi vagyok, hozok magammal baltat.

A fasznak kell allam/tarsadalom/politikusok/partok/"demokracia"- ne akarjanak az en penzembol elni.

Amugy elleszek en egyedul, barlangot asni meg nem nehez:)

He?

PeZe 2008.05.20. 17:03:40

Mike36: nem az állami újraelosztás tényével, hanem annak mikéntjével van a gond.

Beszólok! 2008.05.20. 17:12:21

Hú, mennyi okos ember!

Ez a "fizessen, aki használja" mentalitás nagyon ismerős... Kicsit a vadkapitalizmusra hajaz.

Kíváncsi lennék, ha az autósoknak pontosan azokat a költségeket kellene kifizetni, amibe az autózás kerül, mit szólnának. Köhögje ki az utak árát, a benzinkutakét, a forgalmi rendőr fizetését, satöbbi. Mennyi lenne egy liter benzin ára?

Ha ezek után azt mondod, hogy a tömegközlekedés fenntartása népjóléti intézkedés, akkor kíváncsi lennék, mit tennél aznap, amikor bejelentik, mindenki oldja meg a közlekedését saját maga. Hogy a sarokig se jutnál el az autóddal, azt gatrantálom!
süti beállítások módosítása