Nézzétek csak, mit találtam a kiberfertő egy sötét szegletében. Szaftos videót! A BKV (akkor még FVV) ellenpropaganda filmet forgatott a bliccelő utasokról. Érdemes megfigyelni a videó apróbb részleteit: mindenki öltöny-nyakkendőben zötyög; szúrós szemekkel illetik, gyakorlatilag megvizuállincselik a bliccelőt; a társadalmi ellenőr harcos szerepvállalását; a felhergelt tömeg nevelő szándékkal való kiabálását az összetört kardos kisfiú esetében, satöbbi, satöbbi, satöbbi.
A film utolsó mondata pedig igazán jellemző arra a jövőbe vetett naiv hitre, amelynek szóbeli manifesztációja emez:
"És az utasok megérdemlik a bizalmat. Pedig senki sem mondja nekik hogy: szabad a jegyeket?"
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2008.05.20. 12:38:57
;)
vakond 2008.05.20. 12:45:32
Mirko 2008.05.20. 12:45:49
W Joe 2008.05.20. 12:51:45
lápi lidérc 2008.05.20. 12:54:45
Ha ma is azok lennének, ma is jóval (kb. 2 nagyságrenddel) kevesebb ember bliccelne.
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 12:55:34
marcika 2008.05.20. 13:02:41
Gobbi Hilda, csak hogy a legnagyobbat említsem!
vf 2008.05.20. 13:04:59
marcika 2008.05.20. 13:05:20
Nem hitelből, hanem többek között a BAZ megyei Manyi néni adójából, aki életében nem utazott a BKV-n. Az adófizetők pénzéből.
A BKV egyike a leghatékonytalanabbul működő kommunista maradványoknak. A másik az egészségügy...
Mirko 2008.05.20. 13:07:09
Amúgy pedig a közösségi közlekedést érdemes fenntartani. Kicsit sarkítva azt mondhatnám, hogy a közösség érdekét még az is jobban szolgálná, ha a BKV-n mindenki ingyen utazhatna az adófizetők pénzéből, mintha tönkremegy / leépül a cég, és az emberek kénytelenné válnak személygépjárművekkel közlekedni a városban, és utána annak a kárait kell rehabilitálni - ugyanúgy a közösből.
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:13:52
És miért kellene a BAZ megyei Manyi néninek fizetni a BKV-t?? Az fizesse aki használja.
Miért fizessen az a fővárosi lakos a BKV-ért, aki nem használja?
Ha az autózás a városban károkat okoz, akkor fizessenek az autósok kárenyhtési (behajtási) díjat.
Miért kell minden díjat szétteríteni mindenkin?
W 2008.05.20. 13:14:15
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.20. 13:17:34
-Ahogy a dolgozók kívánják
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:20:11
Na és az önkormányzatnak meg az államnak mégis honnan van pénze? Hát többek között a BAZ megyei Manyi néni adójából..
Mirko 2008.05.20. 13:23:07
Viszont: az államnak a produktivitást fenntartandó érdeke, hogy a közlekedés gördülékenysége megmaradjon. Ha nincs tömegközlekedés, és a dolgozók autóval közlekednek, ez útépítéseket implikál, például. Az aszfaltba ebben az esetben ugyanúgy belemegy Manyi néni pénze is, aki autózni még kevésbé fog Budapesten. (Ha már ragaszkodunk ehhez a demagóg klisé-példához.)
marcika 2008.05.20. 13:27:39
Hatékony közösségi közlekedés jó dolog, hatékonytalan kk rossz dolog.
Jelenleg elpazarljuk rá egy rakat adóforintunkat, és többe kerül egy menetjegy mint New Yorkban! :D
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:29:31
Pl. szedhetnének P+R parkolóépítési adót a főváros környéki autósoktól.
A BKV bérleteket meg emeljék föl arra a szintre, hogy fedezze a valós költségeket.
(Persze költeni kell vízágyúkra is, hogy a tüntetéseket feloszlassák :-) )
Red Velvet · http://barsonyosreform.blog.hu 2008.05.20. 13:30:58
zsoci 2008.05.20. 13:34:17
NEM FINANSZIROZZA az önkormányzat a BKV-t, pedig kötelessége lenne. Az állam se finanszirozza megfeelően ( de legalább nem 0 ) , mert az EU ban a közösségi közlekedés valós működési költségét a költségvetés ( önk+állam) KÖTELES megfizetni. Jobb oszágokban a jegybevétel a teljes működési ktsg kb 10%-a. ( Belgium, Nématország )
A film meg aranyos.
üdv Zsoci
Lexon 2008.05.20. 13:34:17
:)
lápi lidérc 2008.05.20. 13:36:53
Mihez képest olcsó? A repülőjegy-árakhoz?
Mert Nyugat-Európa nagy részén (mínusz a brit szigetek meg Skandinávia) jóval olcsóbb a tömegközlekedés, mint nálunk. Eleve a jegyár is (55 eurócent - 1 euró a jegy, várostól függően), meg hát nem egy útra, hanem egy-másfél órára érvényes.
Az ilyen BKV-propagandisták, meg miért nem húznak már a picsába?
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:39:56
Nekünk erre nincs pénzünk. Ha majd gazdag jóléti állam leszünk hatalmas adóbevételekkel, akkor megtehetjük. De most hitelből tartjuk fenn ezeket a jóléti rendszereket, ami böszmeség.
Tudod mennyi Londonban egy metró havibérlet?
W 2008.05.20. 13:45:40
És a BAZ megyei Manyi néninek ki fizeti a nyugdíját meg az orvosi ellátását?
A jó közlekedés a gazdaság egyik alappillére. Ha többen használják a tömegközlekedést, kevesebb káros anyag keletkezik, ezáltal kevesebbet kell az egészségügyre fordítani; növekszik a gazdaság teljesítménye (pl. kevesebbet állnak a dugóban); stb. stb.
W 2008.05.20. 13:48:42
Oké, akkor meg Manyi néni fizesse ki az orvosát meg a gyógyszereit.
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:52:44
Manyi néninek az adófizetők dobják össze a nyugdíj nagyrészét, a többi hitelből megy. Az orvosért nem fizet, mert lenépszavaztuk a vizitdíjat is.
Az jó elv, hogy használjunk tömegközlekedést, de ki fizesse az árát?
Ha olyan sok káros anyag keletkezik az autóktól, akkor miért nem szigorítjuk a behajtást?
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 13:53:28
Manyi néni fizeti a gyógyszereit. Az orvosnak meg ad hálapénzt:-)
W 2008.05.20. 13:58:36
W 2008.05.20. 13:59:29
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:01:55
Manyi néni meg részben fizeti a BKV-t. Mindenki fizet mindent, csoda hogy belezavarodunk?
Továbbra is azt mondom, ne viselkedjünk úgy, mint egy jóléti fejlett gazdaság. Amit ők megtehetnek, azt mi nem. Ennyi jóléti juttatás csak hitelek és magas adókkal tarthatóak fenn, ami böszmeség.
PeZe 2008.05.20. 14:11:03
nyilván nem hallottál még a pozitív externáliákról, azoknak a gazdaságra mért hatásáról, meg általában mélyebb közgazdasági összefüggésekről. Csak ezek után nem értem, miért nyilvánulsz meg közgazdasági témákban.
PeZe 2008.05.20. 14:14:25
Mike36 2008.05.20. 14:14:47
nomeg én sem fizetnék a lépcsőn utazásért már bocsánat
Mike36 2008.05.20. 14:25:49
(iagz némi felárral)
no meg a helyszínen is lehettt jegyet venni és nem ám felárral mint most
nem láttuk be
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:25:54
Igen, előnyben kell részesíteni a tömegközlekedést, de ez nem azt jelenti, hogy hitelből fenntartunk egy ekkora rendszert. Ekkorára nincs pénz. Nézd meg mekkora a BKV adóssága. Mégis, ki fizessen ezért? Annak kell fizetni aki használja.
A tömegközlekedés dotálása jóléti kiadás. Persze ez a dotálás is faramuci, mert pont azok tartják el, akik már eddig is nagy adókat fizetnek. Miért fizessen az, aki nem használja?
Mike36 2008.05.20. 14:27:03
hülye mélyzöldek
lápi lidérc 2008.05.20. 14:27:32
És tudod, mennyi Londonban egy havi kereset?
Egyébként melyik szót nem érted a "brit szigetek" szókapcsolatból?
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:27:34
Igenis magas büntetések kellenek, egyszerűen túl sokan potyáznak (lopnak). Miért fizessem mások potyázását?
manyi mama gondolkodj!!! 2008.05.20. 14:31:01
budapestiek sokkal tobbet fizetnek be adoba, mint amennyit visszakapnak, ugyhogy inkabb manyi neni szarnyvonalait zarjuk be, meg azokat az iskolakat ahol 2 gyerek van, olyan onkormanyzatokat ahol wgy 30 fos falut kormanyozgatnak az en adombol 7en, meg azokat a postakat ahol hetenete 6 level fordul meg.
a draga kedves videki postolok meg ugyan irjak mar meg, hogy szerintuk hozzajuk mibol epult ki az autout, autopalya, meg a vasut. talan abbol amit ok befizettek? hat nem!
ingyen BKVt a budapestieknek! Es meg akkor is tartoznatok
Mike36 2008.05.20. 14:31:33
snagyokosok
szerintetek ki járna BKV-val ha 30-40k lenne a bérlet? ti hol éltek agyamentek? az egy családnál minimum 60-80k. az autó soxor még ma is olcsóbb
nekem oda-vissza 210 forintba kerülne a melóba kocsival járni, jeggyel ugyanez 1080 forint
22 nap van egy hónapban: 4620 forint a benzin
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:33:08
Ne a havi keresetet nézd, hanem a fenntartási költségeket. Mi is drágán kapjuk a benzint, meg az elektromos áramot.
Miért hagyjuk ki a brit szigeteket? Van ahol nem dotálják annyira, pl. ott.
Mike36 2008.05.20. 14:33:29
ne gondolja senki vidéki, hogy az ő adójából fizeti az állam a BKV-t, ugyanis Budapest nettó adóbefizető, többet ad amennyit visszakap, szal be lehet fogni, nagyon jól megélne Bp az ország nélkül is, még ha kaját importálnia kéne, akkor is
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:34:28
Igen, szerintem is be kell zárni a szárnyvonalakat, meg összavonni a kis iskolákat.
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:35:18
Ha napi 1000-3000 forint lenne a napi behajtás autóval, akkor megérné a BKV.
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:35:48
És mennyibe került az autó és a parkolás?
lápi lidérc 2008.05.20. 14:36:19
Tanulj meg olvasni.
Egyébként ott is ugyanígy dotálják. Mint ahogy a világ minden részén.
Mike36 2008.05.20. 14:38:57
és a külvárosokkal mi lesz? oda fog koncentrálódni az eddigi forgalom
máásrészt amig nincs alternatív útvonal, ne legyen már behajtási dij, bár tudom hogy Mo-n ez a módi, előbb a szivatás aztán a szolgáltatás!
lápi lidérc 2008.05.20. 14:38:58
Persze, meg ha anyád nem szül egy olyan hülye gyereket, mint te, aki a BKV seggét nyalja, és aki nem lát tovább az orránál, akkor is már jobb lenne a világ.
És hogy a kurva anyádba közlekedjen az, aki mondjuk Vácról Székesfehérvárra akar eljutni?
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:40:01
Tessék, dotálják a londoni metrót, mégis iszonyú drága. Mennyi vásárlóerő paritáson a két ország különbsége? Mennyi a metró havibérletek különbsége?
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:42:47
De akkor ki fizesse a költségeket? Ha az autó füstgázt ereget, meg tönkreteszi az utakat és a jelzőlámpák áramot fogyasztanak és ... szóval ez pénz. Valakinek ki kell fizetni. Jelenleg az is fizeti, aki nem használja. Aki meg hitelből dotált áron kapja, az meg anyázik, hogy alacsony a szinvonal. Ez se jó.
BKVt a népnek 2008.05.20. 14:43:50
1) behajtási díj. akárhol bevezették ott nem csokketn a forgalom, csak _áterelődött_ a fizetős övezeten kívülre. Kinek érdeke, hogy a zöldövezetbe 4xeződjön meg a forgalom, mert mindenki kerülőutakon lavírozik?
2) Budapest sokkal többet fizet adóba, mint amennyit visszakap, úgyhogy ezt a szadesz-maszop dumát, hogy "há minek fizessem en a pestiek közlekedését dikmá, mikó ők se fizetik a tyukom tápját" hirtelen be lehet fejezni.
3) sokkal többe van vidék "eltartása", mint amennyit becsorgatnak a közösbe
4) BKV akár ingyen is lehetne, mert még úgy is megérné államnak, mert nem kellene autóutakra, meg parkolókra, vágszennyezés miatti gyógykezelésekre költenie, és a _budapestiek_ úgyis már rég összedobták a BKVra a pénzt
5) irreális, hogy akárhova el akarsz jutni az 2*800Ft, mert 3 átszállás alatt nincs rá nagyon esélyed. Ezért vidéken utazol 70-80 km-t (szintén dotálva)
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:45:30
Mehet autóval, busszal meg vonattal. Csak fizesse meg az árát.
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 14:51:00
1. Ne legyen nem fizető övezet.
2. Igen, kapja meg a teljes adót és kész.
3. Forrás? A GDP 50% befolyik adóba, amiből 60% jóléti kiadásra megy.
4 Nincs olyan hogy ingyen BKV. Az autók szennyezését fizessék az autósok.
5. Drága a busz, az út, a jelzőlámpa és még fizetni is kell a sofőröket. Ez pénz, valakinek ki kell fizetni.
Mike36 2008.05.20. 14:56:49
inkább jellemző ez a teherautókra
mi autósok rengeteget fizetünk, mi vagyunk az ország fejőstehene
ne akarj már ennél is többet
kik járnak be jelenleg a belvárosba kocsival? jellemzően nem a külső kerületekben lakók, hanem az aglomerációban élők
az agglomerációban kéne gyorsvasúthálózat
legyen elkerülő út, épüljön meg az M0-ás, aztán! el lehet gondolkodni mindenféle dijak szedésén
csak nálunk szokás szerint fordítva ülik meg a lovat, lófazst sem kapsz, csak dijat, mert akkor az már megint pénzbevétel, amit aztán el lehet költeni mindeféle jóságokra mitn tanulmányok, tenderek, stb
megint az állam osztja el a pénzt
pedig amit nem fizetsz be dijra azt valszeg elköltöd másra
szal nem szól ez az egész meint másról, mint hogy majd a politikus beosztják neked a pénzed
Mike36 2008.05.20. 14:59:02
ez mitől szadesz duma, pontosan fityiszes :)
ők voltak nagy Bp ellenese l
Mike36 2008.05.20. 15:00:55
tessék rendbetenni a BKV-t aztán gondolkodni a finanszírozáson
BKVt a népnek 2008.05.20. 15:02:31
2) ha megkapná a teljes adót, akkor nem menne autópálya, meg vasútvonal Karakószörcsögcsunyájára
3) ja, egészségügyre, meg oktatásra. aki erre sajnálja a pénzt az gondolom nem járt óvodába se, meg még az életben nem volt beteg. mindenféle szirszar segélyeket nem kellene fizetnie az államnak, meg nem kellene 3 év gyes, gyed egy gyerek után, hanem völcsödei férőhelyet kellene inkább biztosítani
4) te mennyi adót fizetsz? havi 1Mót? mert kb az fedezné az összes "költségedet", lehet még az se
5) és ki is fizeti az a 2M budapesti elég bőségesen!
Ipari-antidepresszió 2008.05.20. 15:05:06
Én csak azt az álláspontot képviselem, hogy a valós költségeket fizessük az egyes szolgáltatásokért.
Igen, célszerű lenne az aglomerációval megfizettetni az infrastruktúra fejlesztését, elvégre ők használják.
Szerintem nem ülünk fordítva a lovon, előbb dobjuk össze a pénzt valamire és utána épül meg, ha már megvan a fedezet.
Azzal egyet értek, hogy a politikusok túl sokat költenek jóléti kiadásokra. Amit leginkább hitelből finanszíroznak, így eladósodunk.
BKVt a népnek 2008.05.20. 15:05:21
Mike36 2008.05.20. 15:06:45
ez ugyanaz amikor a mélyzöldek azt mondják, nem fizettem a parkolóhelyért, holott ez hazugság, mert azt az aszfaltdarabot nem a Jóitsen teremtette, nem a mélyzöldek rakták a kocsim segge alá, hanem 30 éve az állam
Marinéninek meg épített az állam járdát, ami szarrá ment, és utána mondjuk már a UPC építette meg, szal nekem ne akarjon az állam pénzt kérni egy 30 léves szaros útért
pénz az kell nekik, szolgáltatás meg nukui
csak azért fizessek, hogy páran megtömhessék a zsebüket?
így is éppen elég adót fizetek
Mike36 2008.05.20. 15:08:57
ezt ugye te is tudod, hogy enm így működik
jelenleg a semmire szedünk pénzt, azzal az ígérettel, hogy majd lesz vmi, egyszer, aztán nem lesz belőle semmi
ellenben a pénzt meg drága politikusaink lenyúlják
pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.05.20. 15:09:41
nfr 2008.05.20. 15:37:55
Ezért undorító ez az ország, ha neked egy szánalmas szar nyomorult életed van, akkor más is dögöljön meg. Sajnos az emberek legalább 50%-a (mint ahogy a fórumhozzászólásokból kitűnik) ilyen ebben a kurva országban, ez a szomorú.
Mike36 2008.05.20. 15:42:08
Hehe 2008.05.20. 16:29:35
Teljesen egyetertek veled:
Szintevesztok se fizessenek adot,
ugyse hasznaljak az auto palyakat,
Sot,
mi a faszt epitenek az en adopenzembol autopalyat nyiregyhazaig, amikor tudom hogy ott tirpakok laknak, es soha eletembe nem szandekozok odautazni? ugyanugy miskolc, debrecen, szeged?
Kozvilagitasra sincs szuksegem inkabb zseblampaval jarok. Kicsit veszelyes igy persze, de felnott ferfi vagyok, hozok magammal baltat.
A fasznak kell allam/tarsadalom/politikusok/partok/"demokracia"- ne akarjanak az en penzembol elni.
Amugy elleszek en egyedul, barlangot asni meg nem nehez:)
He?
PeZe 2008.05.20. 17:03:40
Beszólok! 2008.05.20. 17:12:21
Ez a "fizessen, aki használja" mentalitás nagyon ismerős... Kicsit a vadkapitalizmusra hajaz.
Kíváncsi lennék, ha az autósoknak pontosan azokat a költségeket kellene kifizetni, amibe az autózás kerül, mit szólnának. Köhögje ki az utak árát, a benzinkutakét, a forgalmi rendőr fizetését, satöbbi. Mennyi lenne egy liter benzin ára?
Ha ezek után azt mondod, hogy a tömegközlekedés fenntartása népjóléti intézkedés, akkor kíváncsi lennék, mit tennél aznap, amikor bejelentik, mindenki oldja meg a közlekedését saját maga. Hogy a sarokig se jutnál el az autóddal, azt gatrantálom!
Mike36 2008.05.20. 18:00:10
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal