Na, hát akkor kezdjük el az évet.
A minap sétálgattam a Fővám térnél épülő lévő metrógödörnél, majd a Szabadság hídon átkelve elgondolkodtam valamin. Mégpedig azon, hogy mi lenne, ha.
Egész Budapesten problémás a parkolás, pláne a Belvárosban, az V. kerületben. És akkor jutott eszembe, hogy mi lenne, ha kicsit jobban hasznosítanánk a Dunát ilyen szempontból is?
A kreatívok mindenképpen el akarták csúfitani a Dunát: terveztek ide "Fényfolyót", mely megvalósulása esetén a fővárosunkat kettévágó vízfolyam egy felrobbant olajszállító hajó által okozott ökológiai katasztrófa képét tudta volna sikeresen leképezni; teljesen támogatandó ötletként akartak canga és gyalogosátkelőt, nagy kár, hogy csak pályázati anyagban szerepelt és amúgy sem valósult volna meg; illetve az eddig Budapesten kevésbé ismert, kísértetturizmust szerették volna felvirágoztatni, amolyan balkáni Boleyn Anna-sztoriként megjelentetve a prospektusokban.
Szóval az ötlet lehet, hogy sem műszakilag, sem jogilag, sem politikailag, sem erkölcsileg, sem pénzügyileg, de ami a legfontosabb: elhatározásilag nem jöhetne létre, de hát merjünk nagyot álmodni. Ha jól megfizetett emberek azt mondhatják, hogy magyar olimpia, akkor én azt mondhatom, hogy parkoló-hajók.
Ja, ha nem tűnt volna fel, most jönne az a rész, ahol elismerően csettintesz, és azt mondod, hogy húbazmeg, nekem ez eddig miért nem jutott eszembe, és hogy tényleg nem semmi és ez király. Szóval fussunk neki mégegyszer: parkoló-hajók.
Nézzük a belvárosi partszakasz egy jó nagy részét (Forrás.)
Most csak a bal oldalt nézzük, az alsó rakpartot. Mi lenne, ha? Ha kiselejtezett uszályokat venne a főváros, felújítaná őket, és parkoló-hajóként üzemeltetné?
Nyilvánvaló, hogy egy hajóra nem férne fel ennyi jármű, hisz kellene egy közlekedőfolyosó, de akkor is.
Vannak persze általam is látott gondok: ki az, aki egy hajóra merne parkolni? (Mondjuk én bármikor, igaz, ehhez nem ártana egy autó.) Melyik az a biztosító, amelyik biztosítaná az ott parkoló autókat, és nem jelentene vis maiort és köpné arcon szerencsétlen autósokat, kiknek kocsija pár méterrel lenne a Duna felszíne alatt egy esetleges süllyedéskor? Hogy lehetne megoldani az olvadások után jelentősen megemelkedő vízszint miatt a parkolást? Vagy legyen csak szezonális a dolog? Milyen mértékben támogatná az önkormányzat a parkolást, a havi/éves bérlet vásárlását? Mert MUSZÁJ lenne, ha meg akarja oldani azt a káoszt, ami ott van. (Az Osvát utcában lévő "Sky Park" automatizált garázsházban a havibérlet 26 ezer forint.) Ja hát igen, hogy itt el is vérzik az egész... Sebaj, álmodozni szabad.
Mindesetre a Szabadság és az Erzsébet hídtól jó a tömegközlekedés a pesti oldalra.
Szóval lássuk csak, mi is kellene: technikai kivitelezése az egésznek (uszályok vásárlása, felújítása, megoldani az autók "rágurulását" a hajókra) biztonsági személyzet, ezen kívül még legalább egy biztonsági megoldás: mágneskártya/ujjlenyomatolvasó, esetleg ponyva a kocsik fölé, satöbbi.
Hát, ennyi lenne a maradandó ötletem.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.06. 14:08:26
én én én 2008.01.08. 08:42:40
Meg csábítsunk még több autót a Duna-partra ... (ahelyett, hogy rég kitiltottuk volna őket mindkét rakpartról s visszaadtuk volna azt az embereknek ...)
pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.01.08. 12:17:30
A rakpart eddig is ott volt, eddig sem volt szep (mert mi szep lenne egy utban) sok autoval, megsem nezte a kutya sem.