Budapest Száksz

"Budapest hallod, hogy nézel már ki? Ezért kellett téged egyesíteni? Há' ne haragudjál már, de nézzél szépen körül! Le kell hogy basszalak, mert még Bukarest lesz fölül" - Belga: Budapest. Ez itt a Budapest Száksz, fővárosunk anti-blogja. Cél? Nincs. Sírva rökönyödjünk, hogy aztán sírva röhögjünk. Ahogy szoktuk. Napirokkant, sztori, vírus küldése, kontakt: welovebpKUKACgmail.com

Messziföldiek

ip-location

Enyimé

Friss hozzászólások

Legyen neked is

A Jármű

Sok izgalom

3 2 (1) 4 metró (1) 7 (1) a38 (1) advent (1) ajánló (1) albérlet (1) algagyáros (1) állatkínzás (2) andrássy (1) árkád (1) armani bekaphatja (1) árpádsáv (1) árpád híd (1) átalakulás (2) autó (10) bab (6) barát (1) barkochba (1) bejegyzés (1) beszarás (1) betonia (1) bkv (11) blaha (1) bliccelés (1) bombázók (1) borotva (1) börtönnapló (1) budapestifurcsaságok (5) budapestikum (31) budapesti látványosság (1) budapest rulz (1) budapest száksz (66) budapest száksz póló (1) búék (1) burger king (2) café mozart (1) cigány (5) combino (3) csöves (1) cukros víz (1) daily disabled driver (6) deák ferenc (1) demszky (16) don quijote (1) dugó húzó (1) édibédi (1) edition (1) eiffel park (1) ekszperiment (1) ellenőr (1) ellenőrök (1) emlékpark (1) év rokkantja (2) ez is budapest (1) fekvőverseny (7) felhívás (1) ferihegy (1) fingom sincs (1) fkf (1) flashmob (1) föld napja (1) főpolgármester (16) főpolgármester verseny (15) fővárosi (2) free tibet (1) fura épület (3) futás (1) geszti péter (2) gödör (1) gyalogos bérlet (1) hagyó miklós (3) hajós andrás dalban mondja el (1) halál (1) halleluja (2) hányáskörkép (1) hekker (1) hellókarácsony (2) hello barbara (1) heti (3) hétvége (5) hírcsokor (3) horror (2) horst fuchs (1) hősök tere (1) húgyos jóska (1) húsvét (1) ígéret (1) ihlethiány (1) ikea (1) ilovebp2.0 (2) ivókút (1) járdamatrica (1) játék (1) jézus (3) jubileum (1) kapcsolat (1) karácsony (3) katasztrófa (1) katona kálmán (1) kérdés (14) király utca (1) kísérlet (1) kitárulkozás (3) kóka (1) koncert (1) kossuth tér (1) kötelező (1) közérdekű (22) közgyűlés (1) közlekedés (6) köztársaság (1) köztereink parkjaink (3) (1) lonely planet (1) madonna (1) március15 (2) margitsáv (1) margit híd (1) matrica (2) matr ilona (1) máv (1) mechwart liget (1) meghalsz (1) metró (1) mézeskalács (1) michael jackson (1) miezbazdmeg (1) mikulás (3) nagyrét (1) napirokkant (116) napközis képzés (2) nemzeti vágta (3) nem értem (1) nem halott a magyar (1) nextgen (4) nukleáris (1) nyilvános wc (1) nyugat 100 (1) osvát utca (2) ötlet (1) paranormál (1) párbeszéd (2) petőfi (1) pikula (1) pina (1) politikus is ember szeresd hát (1) programajánló (4) rágó (1) rapülők (1) rendőrrokkant (1) rendőrség (1) retrómánia (1) ronaldinho (1) roswell (1) rózsák tere (1) sliders (1) sólyom (1) sopron száksz (1) spar (1) speszöl edisön (4) spontan emberi ongyulladas (2) sz@rd (1) szar (1) szavazz fasszal (1) szekeres (1) szemét (1) szemétláda (3) szemétlerakó (3) szerepvállalás (2) sziget (4) sziget2008 (1) sziget 2010 (1) sziklakórház (1) szilveszter (1) szolgálati közlemény (5) szomszéd (1) szomszédok (1) születésnap (1) tarlós (2) társadalmi (2) taxi (1) tehénparádé (1) tél (1) télapó (1) tér (2) téralatt (2) te szemétláda (1) több jogot (1) toller lászló (2) tolvaj (1) tribute (1) tudtad e (1) t com (1) üléskonteszt (2) utca (2) utcakép (4) utca locsolás (1) vadorzás (1) városálom (1) városligeti tó (1) vasút (1) vendégposzt (1) verseny (1) ver jozsi visszater (1) világsztár pikula (1) világ legjobb blogja (2) vodafone (1) volt egyszer (4) ws teleshop (1) wünsch híd (1) zrínyi miklós (1) zseniális (1)

Feedfeedfeedfeed

2009.09.30. 13:27 pikula

A parkolásról, újra

Kilenc nappal ezelőtt Zoltán egy hosszú levelet küldött a két legfontosabb fővárosi szervnek, a Fővárosi Önkormányzatnak és nekem. Nem kevés időmbe tellett helyesírásilag rendbe rakni, úgyhogy ha találtok benne hibát, akkor encsuldigen. Vastag betűvel az én válaszaim, kommentekbe meg a tieitek, bár úgysem lesznek, szép.

Hosszúságára való tekintettel két részletben közlöm, az elsőben a budapesti parkolási helyzet kerül terítékre. Addig is, itt egy kép Benedek Elekről.

 

Tisztelt Címzettek!

Megdöbbenéssel értesültem Budapest legújabb parkolási terveiről, melyet nem tudok mire vélni, illetve több dolgot nem értek benne.


A Fővárosi Önkormányzat ill. Parkolási társaság oldalán van egy térkép,  miszerint nyártól kiterjesztették a parkolási zónát (lényegében a Hungária krt-on belül végig fizetőssé váltak, továbbá a XIII. kerületi Angyalföld, illetve Óbuda nagy része, illetve az eddig ingyenes P+R rendszer alapján működő Felvonulási tér, illetve a Jászai Mari téri parkoló is díjfizetés alá kerül). 

Na most, ezeken az új helyeken egyelőre sehol egy automata, se egy parkolóőr, félre van tájékoztatva az ember. Senki nem tudja, hogy melyik részen, mikortól kell fizetni (pl. ahol gyakran ügyet intézek a XIII. kerületben a Visegrádi utcai okmányiroda és környékén). 
Miért kell félretájékoztatni az embereket, hogy lehet kihirdetni valamit, amire még a megfelelő technikai háttér sincs meg, az automaták nincsenek felszerelve. Ennek nem fordítva kéne működnie? Kedves Zoltán, szerintem nem múlt héten költöztél haza Svédországból. Min lepődsz meg?

2. Mi szükség van ekkora nagy területet parkolózónává alakítani (a parkolási maffia érdekein kívül) - meg is válaszoltad a kérdést-  vagy ha parkolózónássá teszik mondjuk a Hungária körgyűrűn belüli területet, akkor miért nem lehet  több  ingyenes P+R parkolókat létesíteni a fizető zóna határán  BKV járat csomópontjában? A P+R parkolóhelyek kérdése örökzöld sláger Budapest történetében. Ami kevés P+R létezik, azok szar helyen vannak, drágák, és az őrzés kimerül egy szakadt lakókocsiban egész nap a faszát verő nyugalmazott biztonsági őrben. Továbbá bevezetni egy olyan bérletet, ami a P+R rendszert használók kedvezményesen vásárolhatnának meg, és csak a Hungária körgyűrűn / városközponton belül lenne érvényes. Szerintem nem te vagy az egyetlen, akinek vannak hasonló ötletei. Viszont addig, ameddig valamelyik nagytudású városvezetőnek nem lesz érdeke ezek létrehozása, addig nem hogy gyakorlati megvalósulás nem lesz ezekből, hanem még beszédtéma sem.

Nevetséges az is, hogy  e nagyszerű díjstruktúra bevezetésével számos kisforgalmú, üres angyalföldi / óbudai utcán, lakótelepek környékén  parkolóőrök fognak masírozni a szinte nulla forgalmú bevételért, hisz ezeken a helyeken lényegében nem sok intézmény található, főleg helyiek parkolnak. Viszont biztosan lesz majd olyan autó is, amelynek tulajdonosai az ott éló családtagjaikat látogatják meg; lásd később.  Már most borítékolható, hogy a parkolóőrök, illetve a parkolóautomaták üzemeltetése ezeken a területeken veszteséget termel (lásd: Jászai Mari téri P+R fizetőssé tétele). Nem értem, hogy mi szükség ész nélkül mindenhol fizetőparkolót kijelölni. Ez a biznisz soha nem volt, és nem is lesz veszteséges.

3.)  Ha már így alakult, hogy megszavazták / elfogadták a fizetős parkolást a Hungária körgyűrűn belüli területen,  miért nem lehet  kijelölni kerületenként legalább 2-3 ingyenes parkolózónát,  ahol ingyenesen lehet parkolni vagy valamilyen olcsóbb napi/hetijeggyel használható parkolóhely, amit nem csak 3 óra időtartamra használhatna az ember? A napi/hetibérlet témakört már rengetegen felvetették rengeteg fórumon. Azonban csak ismételni tudom önmagam: ameddig az érdekeket ez nem szolgálja...

Pl.:  a lakóterületemen pár éve önhatalmúlag kijelölték a fizető-parkolási zónát (meg sem kérdezte senki sem, hogy akarjuk-e, támogatjuk-e ezt így,  illetve milyen javaslattal támogatnánk a parkolási díj bevezetését, csak a "kedves"  általunk válaszott polgármesterek cselekedtek önhatalmúan, szemben az én elképzelésemmel). Hát erre most csak ennyit: :D *naiv*

Eddig az volt az indok, hogy csak a Nagykörúton belüli területek válnak fizetőssé. Ez érthető is, hisz sok az intézmény, kevés a hely, aki akar, az álljon meg kicsit kintebb, egy kényelmes 15-20 perces sétával elérhető a városközpont annak is, aki nem akar fizetni több száz forintot.  Most viszont lassan már csak külvárosban állhatok meg ingyen, hála a szakembereknek. Az itthon autózók nagy része (tisztelet mind a három kivételnek) szarni is kocsival jár, és nem akar gyalogolni. Inkább körbemegy a bolt/okmányiroda/akármi környékén ötvenszer, csak ne kelljen 50 méternél többet megtennie. Kicsit idealizált világot festesz le, ahol az izraeli katonák segítenek az araboknak a fegyvereiket tisztogatni, valamint a kínai emberek kétpofára tömik a japán rizst.

Problémám az, hogy pl. ha a vidéki rokonaim érkeznek gépkocsival 1 hétre, akkor hol a bús fenébe álljanak meg  szabályosan,  hogy ne kelljen egy valag pénzt bedobni az automatába, és hogy ne kelljen 3 óránként új jegyet venni? Ugyebár 3 óránál többet nem is parkolhatnak egy parkolóhelyen, mert a szabály ezt mondja ki, ugyanakkor nincs biztosítva sehol sem olyan hely, ahol 1 hétig állhatnak valahol (ha csak nem megyek el valami pláza parkolójába  több tízezer forintért). Őszintén bevallom, hogy nem sokat járok autóval. Van ilyen szabály, hogy 3 óráig lehet csak állni valahol? Fentebb említettem a vidéki rokonok példát. Honnan tudod, hogy a lakótelepek környékén lévő autók mondjuk ötöde nem "vendégségben" van? Nyilván sarkított példa, de kétlem, hogy ott mindig csak az ott lakók parkolnának. Legalábbis én most egy lakótelep lakótelepet képzeltem el, nem az ilyen kis kétemeletes izékat.

Vagy ha épp ha lakásfelújításomvan  és 2  hétig bontanak, vakolnak festenek, akkor a munkások pl. hol álljanak meg szabályosan a kocsijukkal úgy, hogy ne kelljen 3 óránként új jegyet váltani, és ne kerüljön  napi 2800 Ft-ba az, hogy a társasházunk előtt megállnak? Ez legyen a brigád feladata. Habár nyilvánvaló, hogy én egy sztereotíp köcsög vagyok, de az élelmes festők/mázolók kocsijának az ablakában általában ott figyel a rokkantigazolvány.

Úgy érzem, hogy sérülnek a jogaim, pl. azért, mert a lakók megkérdezése nélkül, akaratommal ellentétesen jelölték ki a fizető zónát. Ha a vidéki párom 2 napig velem töltené az idejét, nem tud hol megállni, mert 3 óránként új jegyet kell venni a környékünkön, illetve egy rakat pénzbe kerül,  és "gyalogosan bejárható" távolságra nincs korlátlanul használható ingyenes parkolóhely.  Viszont aki 1 kerülettel arrébb lakik, ott vígan bárkli megállhat  a ház előtt, a fenét sem zavarja. Ez demokratikus így? A demokrácia nagy hátulütője, hogy mindenki csak azt nézi, hogy az ő jogai ne sérüljenek a saját, hogy legyen a faluban atomerőmű, de lehetőleg ne az övében, sőt ne is abban az országrészben. Amúgy egy tanács: mi lenne, ha a párod vonattal/busszal járna, és te kimennél elé a pályaudvarra? Természetesen ez csak akkor járható út, ha olcsóbban kijön az egész, mint a parkolási tétel. Ez utóbbit mondjuk sajnos kétlem.

Nem beszélve azokról a szerencsétlen  albérletesekről, akik eddig kocsival jártak fel, hogy itt dolgozzanak, (itt termeljék ki a GDP jelentős részét) - és Pesten belül főleg a BKV-t használták, de ingyen parkolhattak a bérleményeik előtt. Most ez hogyan lesz rendszerezve, ki és hogyan fog nekik parkolási engedélyt adni? Vagy ezen túl álljanak meg majd a legközelebbi Tesco parkolóban, vagy valami külvárosi részen, mert ott még nem kérnek parkolási díjat?  Normális dolog ez, ami ebben a városban megy?

(Mellékesen azt sem értem, hogy  hogy a téli időszakban KÖTELES vagyok a havat ellapátoltani az ingatlanom elől, különben büntetnek, viszont ha arról van szó, hogy az ingatlanom előtt megálljak, akkor az már az a terület nem tartozik hozzám... Jó lenne ezt is megoldani, hogy télen miért vagyok én köteles havat lapátolni vagy járdát sózni a kapumon kívüli közterületen, de ha nincs lesózva mi jogon büntetnek meg,  és mire való a Közterület Fenntartó?). Hehe, ez jó kérdés.


Javaslatom az lenne, hogy kerületenként legalább 2-3  ingyenes vagy kedvezményes árú zóna legyen kijelölve ahol ingyenesen vagy valamivel olcsóbban lehessen parkolni korlátlan időtartamra napi/hetijeggyel használva. (Ez a városba látogatóknak,  turizmusnak is az érdeke lenne)   Nyilván nem a zsúfoltabb részeken gondoltam kijelölni ilyen ingyenes zónát, de pl. az Alsó- és Felső rakpartokon végig maradhatna ingyen a parkolás, a pályaudvarok környékén, kórházaknál, valamint az olyan kisforgalmú utcákban, ahol semmilyen nagyobb forgalmat generáló közintézmény nem található.  Tehát javaslom, hogy minden kerületben  1 - 1,5 km-es körzetekben legyen kijelölve ilyen Free parking hely, ahol az  ember leteheti a kocsit, és kényelmesen elsétálhat a környékre ügyeket intézni.  Aki meg nem akar sétálni az,  fizessen azért hogy az irodája / munkahelye előtt áll meg.  Ez így emberibb, élhetőbb várost eredményezne szerintem. Leszámítva azt, hogy mindenki ezeken a területeken parkolna, és akkor egy másik ember írna a Főv. Önkormányzatnak, hogy ez így nem demokratikus, hogy az ő csöndes környékére parkoltatják fél Budapestet.

Én az I. kerületben lakom, az egyik legdrágább fizető zóna van itt,  de pl a Gellért hegyi kis utcák, a Vár aljai kis utcák (Logodi, Lovas, Toldy, Szabó Ilonka, Donáti stb. nyugodtan ingyenes lehetne, szinte alig van fizető kocsi, ergo csak a veszteséget termel, viszont pl. turizmus szempontjából is jó lenne, ha meg lehetne állni ingyenesen várost nézni pár órát, és nem indukálna hatalmas forgalmat. És még az idegenforgalmi adóból, valamint a helyi vásárlásból nyugodtan megtérülne ezen utcák kieső parkolási bevétele is).  Nono, azért külföldön sem lehet ingyen parkolni a védettnek mondott területeken, pláne, ha az turisták által előszeretetten látogatott területen helyezkedik el. Mint tudjuk, a turistákról lehet a legtöbbet lehúzni...

Nos, kedves Zoltán, pár ötleteddel ugyan egyetértek, de párat saját magat cáfoltál, illetve válaszoltál meg. Ez a parkolási téma nagyon bonyolult egy ügy, mást nem is nagyon tudok javasolni, mint hogy szerezz be egy rokkantigazolványt. Legalább lesz anyagom, hihihi.

 

 

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebp.blog.hu/api/trackback/id/tr291417960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.09.30. 19:22:45

Hát, az ott lakók mindenhol kapnak ingyenes matricát, amivel nem csak a kerületi utakon, hanem a fővárosi utakon is. A leírásodból pedig az tűnik ki, te is a mindenhová autóval járó ember vagy.
A munkásoknak csak oda és vissza kell az autó - ha pakolnak - menet közben be lehet állni parkolóházba, vagy el lehet vinni a kocsit oda, ahol nem kell fizeni, nem zavar, aztán ha kell, érte lehet menni... albérletesek meg ha bejelentkeznek, kapnak matricát (ha jól tudom)

Putyur 2009.10.06. 06:59:26

@Lesley: Mutass nekem egy olyan (magán) lakásbérbeadót, aki engedi, hogy bejelentkezz a kiadott lakásába. :-)
(Van tapasztalatom ezen a téren, ingatlanközvetítő vagyok.)

Perillustris 2009.10.08. 21:43:10

@Putyur: Baráti körben sokaknak engedte a tulaj. Ki lehet jelenteni bárkit bármikor, ha van mellette rendes albérleti szerződés.

Ja, hogy akkor adózni kellene?

Perillustris 2009.10.08. 21:44:48

"nincs korlátlanul használható ingyenes parkolóhely"

Az ingyenesség igazságtalanságot szül. Fizessen mindenki a pluszért, amit igénybe vesz.

"KÖTELES vagyok a havat ellapátoltani az ingatlanom elől, különben büntetnek, viszont ha arról van szó, hogy az ingatlanom előtt megálljak, akkor az már az a terület nem tartozik hozzám"

Az úttestről nem kell elhordani a havat.

Putyur 2009.10.28. 13:30:09

@Perillustris: Én pedig 8 éves szakmai pályafutásom során nem találkoztam olyan bérbeadóval, aki engedte volna, hogy a bérbeadott lakásába bejelentkezzenek.

(Adózástól független, mert a bejelentőlap meg az APEH nem találkozik.)

Perillustris 2009.10.28. 14:31:31

@Putyur: Pech. Akiknek fontos volt, pl. tartózkodási engedély miatt, azoknál eleve kiestek azok a bérbeadók, akik erre nem voltak hajlandóak. Bizonyára sok helyről pattantak le emiatt, de olyan nem volt, hogy ne találtak volna "engedékenyebb" főbérlőt.
süti beállítások módosítása