"A mai napon, 2007.07.16-án, Ferihegy megálló ünnepélyes átadásával megindult a vasúti közlekedés a Nyugati pályaudvar és a ferihegyi repülőtér (Budapest Airport) 1-es terminálja közőtt. Az új létesítményt átadta Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter; Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere; Reinhard Kalenda, a Budapest Airport Zrt. elnőkvezérigazgatója; Mosóczi László, a MÁV-START Zrt, elnök-vezérigazgatója és Homlok Zsolt, a Colas Dunántúl Zrt. elnök-vezérigazgatója. Az új megállóban a Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonalon közlekedő személyvonatok többsége megáll. A vonatok menetideje 22-25 perc, a menetjegy ára 300 forint lesz. Ferihegy megálló és az 1-es terminál közőtt utasliftekkel kiegészített gyalogos felüljáró biztosítja az összeköttetést."
Kóka és Demszky, ha jó 15 év késéssel ugyan, de csináltattak egy közvetlen vasúti összeköttetést Ferihegy és a Nyugati pályaudvar között. Természetesen a tervek és a valóság köszönőviszonyban sem voltak egymással: eredetileg antigravitációs parallokon közlekedő kibervonatot terveztek, amely a repülőtéri futópálya elején vette volna fel az embereket, majd azon 400 km/h sebességre gyorsulva másfél perc alatt lett volna a pályaudvaron. Praktikus és egyéb dolgok hatására ebből annyi lett, hogy ha már ott megy két pár sín, akkor jó lesz a turistáknak a vasút is. Az említett fáziskésést és a közvetlenség hiányát leszámítva ezzel nincs akkora probléma, most nem is ők kúrták el az egészet, hanem a lakosság.
Elég végigmenni a Nagykörúton: eredetileg pofás és stílusos lakóházak szegélyezik a Margit híd és a Petőfi híd által közrefogott utat. Majd jöttek a graffes arcok, akik úgy gondolták, hogy széttagelni minden kibaszott négyzetcentimétert nem is csak hogy jó arcság, hanem maga a vagányság és eredetiség definíciója. Biztos én vagyok a maradi, öreg és retardált, de talán 50-100 éves házak falát akkor sem kellene összehányni, ha azok totális felújításra szorulnak; és ez alól nem kivétel Miky, Nikon és a Total Destroyer Family (közismertebb és közlátottabb nevén: TDF) sem. Nem értem, hogy miért nem lehetett inkább azt a bazi nagy zajvédő falat összetfirkálni; azért fehérre meszelt falat és állami támogatást ne akarjanak már.
Nyilvánvaló, hogy az egész 10-15 éves összeköttetés csúsztatásának egyik érdekeltje a taxisok voltak. Nincs kétségem afelől, hogy komoly összegek mentek zsebbe a drága politikusainknak a külöböző cégektől, hisz milyen érdekes, hogy miután megkapta a Zóna a kizárólagos drosztbitorlást (ami amúgy szintén nem egy fasz dolog olyan szempontból, hogy a hazánkba érkezett svéd turistát nem egy szétesett román Daciaval viszi be az angolul nem beszélő, Főnixtől bűzlő taxisofőr, 14 ezer forintért), egy évre rá már át is adták a vasútállomást. A Zóna tulajdosának ügyeit most inkább hagyjuk.
És hogy 2009-ben hogy is néz ki az egész? Itt egy szép összehasonlító képpár:
2007.07.16.
2009.11.22.
Ez a ferihegyi példa csak egy a rengetegből. Ezeknek biztosan megvannak a maguk okai, lehet csemegézni: a rossz gazdasági helyzet, a gyökér politikusaink, Trianon, a Jobbik, a szabadkőművesek és a zsidók, hogy a cigányokat és a pirézeket ne is említsem. Vagy esetleg az lenne, hogy amibe a közember, a Közember közvetlenül (és nem adó formájában) nem rak bele pénzt, izzadságot, cementet, azt le sem szarja?
- Ja, ez nem az enyém! - és le lehet rúgni azt a kukát másfél deci fosatós bor után, mert ez döfi: a haverok előtt erő, a lányok előtt faszfitogtatás.
Persze, normális emberek mindig vannak, akadnak. Csak bőven ők vannak a kisebbségben. Következzen a mai útravaló, a napi bölcsesség, Gandhi ehhez képest baka fasza.
Vigyázni kellene a közös dolgainkra, mert így annyira le fogunk csúszni egy bizonyos szintre, ahonnan nem hogy visszamászni nem lehet majd, de visszahuhogni sem; hacsak már ott nem vagyunk.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
monyon le 2009.11.24. 14:25:55
Odahaza meg vakarná a festéket sebbenzinnel e tükör előtt :)
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.11.24. 14:26:13
már a füst sem látszik ki a gödörből
:)
Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2009.11.24. 14:28:52
victoriginal 2009.11.24. 14:47:26
Catsize 2009.11.24. 14:51:22
terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.11.24. 14:51:27
Parasite 2009.11.24. 14:52:47
EMP 2009.11.24. 14:59:47
Hazamegyek Londonbol es mar a reptertol 100 meterre pofanver a magyar valosag. Tok jo hogy meg az elso vonatot sem kell megvarnom...
viricsi 2009.11.24. 15:01:06
Ezeket tegbarmokat pedig valóban saját mocskukkal kellene lekezelni. Szutykos kis patkányivadékok, akik csak a pusztításig képesek nagyfiúk lenni. Mások munkájának a tisztelete számukra ismeretlen fogalom.
Bozdurgán 2009.11.24. 15:02:27
A kis pici ujjaikat meg egyenként kellene eltörni.
Nem hiszem el hogy nincs megoldás ellenük.
Franky4fingers 2009.11.24. 15:06:02
EMP 2009.11.24. 15:08:28
Razasu 2009.11.24. 15:16:36
Mindjárt meggondolná a kis köcsög, ha egyből jelzálog menne anyu-apu házára, hogy vajon ez a "hobbi" megér-e ennyit. Másrészt ebből bőven futná takarítóbrigádra is.
Probléma megoldva.
Annyira egyszerű lenne a megoldás, fel nem fogom, hogy ezt mi a francért nem lehet meglépni?
Mi nyernénk vele, hiszen előbb-utóbb garantáltan alábbhagyna a firkálási kedv ráadásul nekünk nem kerül semmibe, a politikusok is nyernének vele, mert egyrészt valszleg a többség értékelné ezt a döntést, másrészt lenne egy kis plusz pénz, amit haveroknak lehet átjátszani takarítás közbeszerzése címén. Egyedül a sok kis hülye taggelő buzi szívna vele, de ők sokszorosan megérdemlik.
Akkor meg?
Franky4fingers 2009.11.24. 15:23:35
Vagy csak egész egyszerűen kéne egy gyorsított eljárás. Rendőr videót csinál, majd graffitis elkap, másnap a kis pöcsök már kényszermunkajelleggel takarítják a saját szarukat.
Három- négy kényszermunkás nap után elgondolkodnának, hogy mekkora jófejség firkálni. Főleg, ha -10 fokban kellene takarítani.
Silent Bob 2009.11.24. 15:28:43
Szerintem is ronda, de ha már takarítják (muhaha) azt a barna okádékot, ami beborítja a folyosót, akkor azt is le lehet nyalni plusz 1 óra alatt.
szilvacska 2009.11.24. 15:40:56
Goyo 2009.11.24. 15:54:33
Áh, igazából a tömegközlekedésen a vészcsengő, és a sofőr odahívása már bőven elég, hogy összefossa magát a kis suttyó.
Lalikiraly 2009.11.24. 16:21:46
kispista2 2009.11.24. 16:53:54
gorillka 2009.11.24. 16:55:37
Bár, az is igaz, hogy piszkosul be van kamerázva a város, és akit elkapnak, gondolom levágják a kezét, vagy mehet követ fejteni...
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2009.11.24. 17:36:42
de ránézésre a máv sem sűrűn mossa le a plexialagutat
monyon le 2009.11.24. 19:01:19
Az INDEX szánhatna rá egy cikket a MENŐ = NEM MENŐ sorozatai között!
Ezek a gyökerek meg akkor "támadnak" mikor sötét van, mert annyira beszariak, hogy napközben kis puha pöcsökké válva, valamelyik gimnázium / szakközép / 9. osztály padjaiban ülve gubbasztanak!
Szüljön sünt minden tag-es!
zsoci 2009.11.24. 19:42:49
Ki a frász fog kilómétereket gyalogolni? Ki fog állni ?
Egy normális vasút a terminálban áll meg és kizárólag a reptérre megy. Miért nem a Metro megy ki ? És miért a nyugatiba könyörgöm?
Lámpaoltó 2009.11.25. 01:21:00
Lámpaoltó 2009.11.25. 01:27:46
khm, a zónás taxisok beszélnek idegen nyelveket? meglepő infók
pikula · http://ilovebp.blog.hu 2009.11.25. 10:57:12
A masodik hozzaszolassal pedig sajat szovegertesi hianyossagodrol adtal tanubizonysagot.
s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.25. 17:54:35
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.11.25. 18:28:48
Ami meg a külsőséget illeti, a tegelések meg a kukaborogatás valóban suttyók műve, de a plexitető elrohadása is az volna? Aligha.
Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.11.29. 09:25:20
rakhattak volna nagyobb liftet, lepcso helyett rampat vagy a lepcso melle csomaghordo futoszallagot es kozelebb tarolhatnak a kocsikat h ne kelljen szopni ezzel is.
Higany 2009.12.04. 21:16:45
Ráadásul kínai rendőrjárőröknek nincs fegyverük sem, ami sokat elárul a közbiztonságról.