Idézet lesz bizony a jelen bejegyzés, mert baleset érte szerencsétlen fényképezőgépet, így amíg a hétvégéig nem jutok újhoz, addig be kell érnetek az ilyen esetekre bespájzolt Napirokkantakkal és egyéb nyalánkságokkal. Szóval. Ezt írja Gábor.
Nagyon veri a vernivalót a bicikliutakra: segítsetek már értelmezni ezt a térképszerű ábrázolást. Nagy méretű a fájl, lassú gépekre sem ajánlott a sok ikon miatt. Csak én nem találom ezen biciklutak mintegy 60-70%-át? Ide klikk nosza.Azt úgysem tagadhatom le, hogy az én első számú városom Budapest. Ez a szülővárosom, itt élek (majdnem: itt lakik) és dolgozom lényegében egyfolytában több mint 55 éve. Főpolgármesterségem 17 éve még jobban idekötött szellemileg, lelkileg és fizikailag is. Budapest már nemcsak az „élőhelyem”, hanem a munkám is.
Ha azt kérdezik tőlem, melyik a második legkedvesebb városod, azt felelem rá: az én városom Amszterdam.
Amszterdam talán Európa legszínesebb, legvonzóbb pontja városképileg és társadalmilag egyaránt. A beáramlott új városlakók új kultúrát is hoznak – ami az új színek mellett új problémákat is jelent. Ahogy egy polgármesterük mondta: „Az a kérdés, hogy a tolerancia hosszú távon túléli-e a toleranciát”. Nekem meggyőződésem, hogy a kihívások edzette amszterdamiak konszenzus- és kompromisszum-kultúrájukkal igennel felelhetnek a kérdésre.Barátaim!
A négynapos amszterdami programot stílszerűen egy lehorgonyzott hajón rendezzük. Közismert, hogy Amszterdam fejlődésének a döntő lökést, még a középkorban egy egészen új hajótípus, a „kogge” adta. Ez egy nagy, fából készült hajó, amellyel rengeteg árut lehetett olcsón szállítani a tengereken hatalmas távolságokra. Tehát általában épp hogy nem volt lehorgonyozva, hanem úton volt. Az A38-as hajó viszont állóhajóként is új lendületet adott Budapest kulturális életének.
Egyébként is: amit Amszterdamnak a tenger és a grachtok ( csatornák) jelentenek, azt jelenti Budapestnek a Duna. Két partján az elmúlt 20 évben a kikötőket és iparterületeket egyetemi negyed, lakóparkok, újra zöldterületek, bicikliutak váltották fel. A Gázgyár és a Közraktárak helyén pedig alternatív jellegű kulturális központokat alakítunk ki.
Az alternatív mozgalmak egyik bölcsője egyébként épp Amszterdam volt. Jelen van itt a fesztivál vendége, a ma is önkormányzati képviselő hajdani provó, Luud Schimmelpennick úr, aki annak idején „Fehér bicikli”-tervével elsőként dolgozott ki konkrét programot az autómentes belvárosra, és akinek nagy szerepe volt abban, hogy Amszerdam ma a kerékpárosok Mekkája. Igyekszünk tanulni tőle, és annyit megvalósítani a projektből, amennyit a budapesti közlekedés peremfeltételei lehetővé tesznek.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
guriga 2008.02.27. 10:31:54