Magyarország még kelet. Nem momentán kelet-nyugat, hanem kelet. Mégis, amióta volt az a bizonyos rendszerváltás, a sok nyugati "dolog" már szépen beette magát társadalmunk legmélyebb bugyraiba is: McDonald's, eldobható pelenka, Levi's, brainstorming, meeting, PC (nem a kompjúter), manager, miegyéb.
Már az előbbi rövidke kis felsorolásban is helyet kapott két cég, cégecske. Ezeknek a multiknak a rohadt nagy hasznon kívül nem árt figyelni a külsőségekre, a plebs fogyasztói társadalom felé való kommunikációra is: mondjuk diszkrét felirat jelzi a papíron, amiről a darált disznófülből készült hambit eszed, hogy újrafelhasznált papírból készült. Vagy mondjuk a működésképtelenné vált akkumulátorokat vissza lehet vinni, így már a cég feladata megbízni a helyi kiskirályt, hogy a városhatárban tegye le a senki földjére a veszélyes hulladék biztonságos, emberre, állatra közvetlenül ugyan nem, közvetetten annál is inkább veszélyt jelentő helyen való lerakása.
Ezeket korábban szimplán normális világfelfogásnak, környezetkímélésnek nevezték. Csakhogy az egyik legfeleslegesebb szakma jeles képviselői, melynek a neve PR (public relations), az egyre inkább elhatalmasodott, kiélesedett versenyben arra gondoltak, ezt is be kellene vetni az újabb és újabb ügyfelek be, majd kizsákmányolásánál. Szóval az időről időre kialakult jelszavak a multiknál többek között (nem feltétlenül kronológiai sorrendben): vevőcentrikusság, környezetvédelem, jó minőségű termékek, jó ügyfélszolgálat, remek szervizháttér, seggen fütyülő lovacska.
Na de 2008-ban. 2008-ban a jelszó: Social Investments. Társadalmi szerepvállalás.
Hogy könnyebb legyen megérteni, ím pár példa:
2008. márciusban és áprilisban a Somlai Angyalka Alapítványt támogatják azok, akik a Telekom Adományvonalat hívják a 1788-as számon. A Somlai Angyalka Alapítvány alapítója és névadója egy idős hölgy volt, akinek a kutyákért és az emberekért való tenni akarása hozta létre a vakvezető-kutya kiképzéssel foglalkozó alapítványt 2003-ban. Az Alapítvány négy fő programtervének fenntartásához és bővítéséhez kér segítséget: a tenyésztési-, a kölyöknevelési-, a kiképzési-, és az utógondozási programokhoz Nézzük csak a benzines MOL írását: Környezet és egészség (Ez különösen vicces a MOL részéről. Higgyük azt, hogy a benzin és gázolaj kifejezetten egészséges e bolygó flórájának és faunájának. Aztán olvasgassátok csak: ezt, vírusmentes ppt pedig innen, de csak erős idegzetűeknek!) A Magyar Telekom felismerte azt, amit városvezetőink nem: Budapesten kevés nyilvános helyen lehet kulturált körülmények között, fogyasztás nélkül, 100 forint alatt pisilni/kakilni. Felismerte azt, hogy a mobiltelefónia rohamos sebességgel, eszeveszett méretre való duzzadásával nincs szükség a továbbiakban az érmés nyilvános készülékekre. A készülékdobozt leszerelik, helyére légmelegítőt és WC-papír tartót helyeztek el. Eztán felvették a kapcsolatot Budapest örökös főpolgármesterével, Demszky Gáborral, aki kapva kapott az ötleten, áldását és beleegyezését adta: az első WC-t a Stefánia úton adták át. A rövid nyitóceremónia az alábbi program szerint zajlott: Sajnos a takarításra már nem figyeltek. Remélhetőleg azóta már tiszta az egész rötyi: lehet használni honfitársnak, turistának, mindenkinek. Fejlődünk! Vállalati kultúránk szerves része a társadalmi szerepvállalás, a jótékonyság. Jelentős gazdasági szerepünk okán felelősséggel tartozunk nemcsak ügyfeleinknek, hanem az egész társadalomnak. Ezért igyekszünk a lehető legtöbb módot megtalálni arra, hogy megmutassuk emberi arcunkat, hogy hol pénzadománnyal, hol karitatív szolgáltatással, vagy akár saját két kezünkkel járuljunk hozzá ahhoz, hogy a magyar társadalom jobban, szebben élhessen... és persze nem érdek nélkül: hiszen ez mindannyiunk érdeke.
A megelőzés a legfontosabb elv, amit szem előtt tartunk környezetünket és az egészséget támogató programjaink során. Kiemelten kezelünk minden olyan kezdeményezést, mellyel hatékonyan járulhatunk hozzá közvetlen és tágabb értelemben vett környezetünk védelméhez, a katasztrófa sújtotta területek rehabilitációjához és az egészség megőrzéséhez. Ami ma természetes, legyen holnap is az!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Scala 2008.04.17. 12:08:35
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.17. 12:13:10
Énekejjük együtt :))
D · http://darmolpurgosz.blogol.hu 2008.04.17. 12:29:30
Demszkygrád...
Kíváncsian várom hogy pénteken milyen káosz lesz... És továbbra is nagyívben kerülöm a "fő" "várost"
Scala 2008.04.17. 12:51:25
Dr Gregory House 2008.04.17. 12:56:15
Nekem egy Zorán szám jutott eszembe: "Mert nekünk így is jó..."
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.17. 13:00:39
Marvin 2008.04.17. 13:19:21
Hogy Magyarorszag kelet? Persze. Csak nagyon sog orszagot fikazo ember egyet felejt el. O maga is egy fogaskerek a gepezetben. Pl. mondhatnam, hogy ez blogban orszag fikazasa is magyar jellemvonassa valt mostansag, de nem irom.
Baratom te is ugyan ugy meghatarozod balkani letunket, mint mondjuk en. A kerdes mar csak az, hogy te merre akarsz menni, mert hogy en merre, azt tudom.
Az meg hogy nem erted a PR-os munka hasznat nem baj. Nem is kell ertened. Ez kb. olyan, mint ha ossze akarnal hasonlitani egy villamost egy villamosmernokkel.
Hajra!
kvarcman 2008.04.17. 13:23:29
Köszi :))))
escaper · http://elinnen.blog.hu 2008.04.17. 13:30:17
Már megint átfedés van az aktuális témaink közt :) Legalábbis a végtermékben.
Bár én lusta voltam, és hozott anyagból dolgoztam, míg Te a szokott szuper szinvonalon meg is írtad...
elinnen.blog.hu/2008/04/16/old_blog
zZz 2008.04.17. 13:38:06
Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.04.17. 13:54:48
Indiában pl teljesen természetes dolog, hogy Delhi tömött buszmegállójában az ürge kicsit hátrébb vonul, letolja a gatyát, és elvégzi a dolgát.
Dzsihád Joe 2008.04.17. 14:07:31
kanbatu 2008.04.17. 14:11:01
bloodhound 2008.04.17. 14:13:07
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.04.17. 14:17:58
klarky 2008.04.17. 14:29:48
radar 2008.04.17. 14:34:08
ez igaz, de a multi ha már a telefonját elvitte, akkor a fülkéjét is vihette volna.
amúgy meg legy már humorod ember!
Perillustris 2008.04.17. 14:47:45
A love helyett raadasul egy piros sziv volt.
S valaki ezt kitalalja, penzt is kap ra, s el is osztogatja... s persze fel is ragasztja...
DorKo · http://felsulooktatas.blog.hu/ 2008.04.17. 15:19:55
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.17. 19:34:26
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.28. 09:48:08
Almaspite 2010.06.28. 10:05:42
:-)
_D_ 2010.06.28. 12:18:24
Nézz utánna Freud USA-ba emigrált unokaöccsének Edward Bernays-nek.
A 20. század elején lefektette a fogyasztói igények befolyásolásának alapjait, és minden amit ma látsz és marketing részleggel rendelkező cég terméke ennek köszönhető.
zozo6296 2010.06.28. 13:06:20
Minap pont kakieksön volt. Kökinél valami dagadt nyomorék gyereknek segített valami nő(anyja? meghiszem) ott kakálni ahonnan kihúz a busz a megállóból és jobbra kanyarodnak. No nem ám beljebb húzódnak, hogyesetleg ne lássuk, azt ami nekem is van, ááá nem ott minden előtt.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.06.28. 14:03:29
csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2010.06.28. 14:17:31