Budapest Száksz

"Budapest hallod, hogy nézel már ki? Ezért kellett téged egyesíteni? Há' ne haragudjál már, de nézzél szépen körül! Le kell hogy basszalak, mert még Bukarest lesz fölül" - Belga: Budapest. Ez itt a Budapest Száksz, fővárosunk anti-blogja. Cél? Nincs. Sírva rökönyödjünk, hogy aztán sírva röhögjünk. Ahogy szoktuk. Napirokkant, sztori, vírus küldése, kontakt: welovebpKUKACgmail.com

Messziföldiek

ip-location

Enyimé

Friss hozzászólások

Legyen neked is

A Jármű

Sok izgalom

3 2 (1) 4 metró (1) 7 (1) a38 (1) advent (1) ajánló (1) albérlet (1) algagyáros (1) állatkínzás (2) andrássy (1) árkád (1) armani bekaphatja (1) árpádsáv (1) árpád híd (1) átalakulás (2) autó (10) bab (6) barát (1) barkochba (1) bejegyzés (1) beszarás (1) betonia (1) bkv (11) blaha (1) bliccelés (1) bombázók (1) borotva (1) börtönnapló (1) budapestifurcsaságok (5) budapestikum (31) budapesti látványosság (1) budapest rulz (1) budapest száksz (66) budapest száksz póló (1) búék (1) burger king (2) café mozart (1) cigány (5) combino (3) csöves (1) cukros víz (1) daily disabled driver (6) deák ferenc (1) demszky (16) don quijote (1) dugó húzó (1) édibédi (1) edition (1) eiffel park (1) ekszperiment (1) ellenőr (1) ellenőrök (1) emlékpark (1) év rokkantja (2) ez is budapest (1) fekvőverseny (7) felhívás (1) ferihegy (1) fingom sincs (1) fkf (1) flashmob (1) föld napja (1) főpolgármester (16) főpolgármester verseny (15) fővárosi (2) free tibet (1) fura épület (3) futás (1) geszti péter (2) gödör (1) gyalogos bérlet (1) hagyó miklós (3) hajós andrás dalban mondja el (1) halál (1) halleluja (2) hányáskörkép (1) hekker (1) hellókarácsony (2) hello barbara (1) heti (3) hétvége (5) hírcsokor (3) horror (2) horst fuchs (1) hősök tere (1) húgyos jóska (1) húsvét (1) ígéret (1) ihlethiány (1) ikea (1) ilovebp2.0 (2) ivókút (1) járdamatrica (1) játék (1) jézus (3) jubileum (1) kapcsolat (1) karácsony (3) katasztrófa (1) katona kálmán (1) kérdés (14) király utca (1) kísérlet (1) kitárulkozás (3) kóka (1) koncert (1) kossuth tér (1) kötelező (1) közérdekű (22) közgyűlés (1) közlekedés (6) köztársaság (1) köztereink parkjaink (3) (1) lonely planet (1) madonna (1) március15 (2) margitsáv (1) margit híd (1) matrica (2) matr ilona (1) máv (1) mechwart liget (1) meghalsz (1) metró (1) mézeskalács (1) michael jackson (1) miezbazdmeg (1) mikulás (3) nagyrét (1) napirokkant (116) napközis képzés (2) nemzeti vágta (3) nem értem (1) nem halott a magyar (1) nextgen (4) nukleáris (1) nyilvános wc (1) nyugat 100 (1) osvát utca (2) ötlet (1) paranormál (1) párbeszéd (2) petőfi (1) pikula (1) pina (1) politikus is ember szeresd hát (1) programajánló (4) rágó (1) rapülők (1) rendőrrokkant (1) rendőrség (1) retrómánia (1) ronaldinho (1) roswell (1) rózsák tere (1) sliders (1) sólyom (1) sopron száksz (1) spar (1) speszöl edisön (4) spontan emberi ongyulladas (2) sz@rd (1) szar (1) szavazz fasszal (1) szekeres (1) szemét (1) szemétláda (3) szemétlerakó (3) szerepvállalás (2) sziget (4) sziget2008 (1) sziget 2010 (1) sziklakórház (1) szilveszter (1) szolgálati közlemény (5) szomszéd (1) szomszédok (1) születésnap (1) tarlós (2) társadalmi (2) taxi (1) tehénparádé (1) tél (1) télapó (1) tér (2) téralatt (2) te szemétláda (1) több jogot (1) toller lászló (2) tolvaj (1) tribute (1) tudtad e (1) t com (1) üléskonteszt (2) utca (2) utcakép (4) utca locsolás (1) vadorzás (1) városálom (1) városligeti tó (1) vasút (1) vendégposzt (1) verseny (1) ver jozsi visszater (1) világsztár pikula (1) világ legjobb blogja (2) vodafone (1) volt egyszer (4) ws teleshop (1) wünsch híd (1) zrínyi miklós (1) zseniális (1)

Feedfeedfeedfeed

2008.02.15. 13:15 pikula

Hát hogy néz ez ki? - Fura épületek Budapesten

Na, már megint nekiállok egy új sorozatnak, aztán lehet, hogy hamvába holt kísérletként fogok rá tekinteni tíz nap múlva. De hát értetek kedves Olvasók, értetek mindent. Szóval, mi is lesz ez?

Pár embernek úgy tűnhet, hogy én nem szeretem Budapestet. Szögezzük le: ez nem igaz. Én szeretem. Szeret(né)ek itt élni, szeretem a várost, szeretem a hangulatát, szeretem a kocsmákat, szeretem a henteseknél ebédelő, a társadalom minden rétegéből érkező embereket, akik függetlenül attól, hogy napi vagy havi 50 ezer forintot keresnek, ugyanúgy roppantják a sült kolbászt, kenyérrel, mustárral, uborkával. Szeretem az emberi léptékét, szeretem a nyári pezsgést, még akkor is, ha hajnaltájt hazafelé egy maga alá húgyozó, mattarészeg fiatal leányon kell átlépnem. Annak ellenére szeretem, ha az éjszakai járaton szagolnom kell (sajnos már reflexből írom, hogy kell) a csövest. És végül, de abszolút nem utolsó sorban: szépnek tartom a várost.

Ámde. És ez egy igen fontos szó, hiszen a blog tulajdonképpen egyenlő ezzel az ámde szóval. Szeretem ezt a várost, csak ne ilyen lenne, ugye, ahogy a mottónk is mondja.

A sok kutyaszar, kátyú, gödör stb. miatt az emberek nagy része még csak nem is fejmagasságba néz, hanem a lába előtti mintegy 2-3-4 métert pásztázza. Pedig higgyétek el: megéri időnként felnézni. Mert a századelőn vagy legalábbis az akörül épült házak alkotják Demszkygrád fő épületvizuális (sic!) gerincvonalát. Le vannak robbanva, a szorgalmas fémgyűjtök kis szerencsével még töltényeket, esetleg fel nem robbant T-34-es aknarepeszeket is találhatnak befúródva a falba, iszonyat mennyiségű korom és mocsok fedi be őket, a megszámlálhatatlan tagről (-->itt<-- egy érdekes írást találhattok, de ha lusták vagytok, akkor idekopizom mit ír a tagről: "ez a szó a falfelületekre illegálisan felfestett rövidített névbetűknek az elnevezése") nem is beszélve. De alapvetően szép a város.  Kár, hogy sok, papíron műemléki védettséget élvező házat bonthatnak le, de hát hiába ugye, a pénz nagy úr, a lakosságnak meg kuss a neve.

Szóval ide, az alapvetően szép, egykor még "Kelet Párizsa"-nak hívott városba (rosszmájú megjegyzés: arról már hallgatnak a krónikások, hogy több várost is neveztek így) időnként elképesztő épületeket húznak fel, építenek meg, toldoznak-foldoznak össze. Komolyan mondom én nem értem, hogy bizonyos épületekre nem hogy hogy adhattak engedélyt, hanem egyáltalán hogy nem fosta össze magát a megrendelő a röhögéstől a terveket meglátva. Ja igen, ilyenkor persze el lehet intézni az egészet egy kézlegyintéssel, hogy "á, nem értesz te ehhez", meg hogy "kortárs", esetleg "akkor csinálj jobbat". Öröm az ürömben, hogy legalább az itthon épül(t)ő irodák/házak/akármik nem lógnak ki túlságosan a többi közül, a szó szoros értelemben. Persze nem vagyok bizakodó, nem hiszem, hogy öt éven belül ne történhetne meg pont itt az, mint ami Barcelonában: a Sagrada Familia lenyűgöző épülete uralta a várost, mindenhonnan rá lehetett látni. Ezek után jött valami megalomániás sztárépítész (mert ugye manapság már csak olyanok vannak szerte e bolygón), és építtetett egy gigantikus üvegfaszt, mert az jó.

Pöcs

 Na de vissza hozzánk! Első versenyzőnk kapásból ambivalens érzéseket váltott ki belőlem, egyszerűbb dolgom lett volna valami tényleg szarral kezdeni. De szeretem a kihívásokat. 

Egyértelmű gyűlölettel, fújolással kezdtem neki a fotózásnak, ámde valami változott bennem az idő előrehaladtával: magam sem tudom miért, de minél több időt töltöttem el a ház szerkezetének "nézésével", minél több képet csináltam, annál jobban kezdett viszketni a tarkóm, hogy ú 'ázeg, hát ez nem is olyan csúnya, hogy lesz ebből bejegyzés?  

Izé

Nem kívánok ízlésrendőrséget játszani Nekem első, második, harmadik blikkre is a véleményem az, hogy ez az irodaház olyan izé. Béna. Távolról, középtávolról ez a ház nekem nem tetszik. Viszont ahogy odaálltam mellé, ahogy fogdostam, egyre inkább növekedett a fentebb említett érzés, hogy ez nem is annyira elbaszott. Nézzük csak az unalmas, száraz adatokat, melyeket a Wikipediáról loptam: "Eric Van Egeraat holland építész tervezte, kortárs modernista stílusban, az ING befektetési bank megbízásából."

Kedveltem az irodalomórát, de sosem voltam képes felfogni, hogy miért kell belemagyarázni abba a sorba, hogy "fingik a tyúk" a költő szabadság meg elvágyódásvágyát, miközben ő TÉNYLEG csak annyit akart feljegyezni az utókornak, hogy az a tyúk fingott egyet. Mit is akarok ezzel mondani? Azt, hogy az agyam elvonatkoztatásért felelős része kevésbé fejlett, ezért az építészeti elemzést ellopom a Népszabadság online részéről: "Az utcai és az udvari homlokzatot is megdőlő falsíkok határozzák meg, de míg az egyiket vakolt felületek és változó méretű ablakok tartják fogva a tekintetet, másikat egy bohókásan mozgalmas csomagolás takarja. A csillogó, tagolt, követ, üveget és fémet egyesítő burkot krómozott szalagok fonják körbe. A beléjük rejtett izzók esténként varázsos hangulatot kölcsönöznek az épületnek." Itt mondjuk elhangzik egy olyan mondat is, hogy "pillanatok alatt Budapest egyik nevezetessége lett", szóval csak mérsékelten vegyük komolyan, hihihi.

 Ferde

A házban sajnos csak pár képet sikerült készítenem, mert kijött egy szimpatikus szekuritát, aki közölte, hogy itt aztán nem lehet ezt művelni és azonnal függesszem fel tevékenységemet. Én pedig konfliktuskerülő ember lévén elraktam a gépet és kintről fotóztam tovább. Amúgy felhívnám a figyelmeteket a földszinten található evőde étlapján a "Magyaros ízvilág" tradicionális magyar összetevőire, wehehehehehe.

Na, eleget téptem a klaviatúrámat, tessék csak tessék, itten van sok kép, iszonyatosan találó és humoros kommentekkel. Csak húzd rá a kurzort. Amúgy nektek tetszik?

Szeretettel várom az ajánlásokat, mely épületet/építményt/objektumot találjátok a rovatba érdemesnek!

 

81 komment

Címkék: fura épület


A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebp.blog.hu/api/trackback/id/tr32339100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2008.02.15. 13:33:24

A Dózsa Gy. úti épület nem csak ronda és nem illik oda, de sötétben még fokozott a látvány a villogókkal.
Bár én az 56-os vasdarabot sem értem.

avc 2008.02.15. 13:38:07

pedig az 56-os aztán kvára nem bonyolult, csak épp nem síró nőalak, koszorúval, törött ötágú csillaggal, mittoménmivel

LenkL 2008.02.15. 13:45:53

Annyit jelent, hogy ha sokan összefognak, akkor feltörik az utat és szétdobálják a macskaköveket.

dobozosgourmand · http://dobozosgourmand.blog.hu 2008.02.15. 13:48:10

Kövezzetek meg, de nekem bejön az ING székház. Nem feltétlenül organikus része a Dózsa György útnak, de annyira nem is üt el. Máshol rosszabb helyen lenne. Legalább van benne fantázia, elgondolás, koncepció. Ugyanez a véleményem a Vörösmarty téri új épületről is.

Az 56-os emlékmű szintén bejön, a maga egyszerű, de legalább átérezhető szimbolikájával és dinamizmusával.

Ha már vizuális környezetszennyezés, akkor legyen a Lehel piac, a Kálvin tér egésze (kivéve Aegon székház), a szocreál hotelek a Duna partján, de ide sorolnám szintén a Duna partról a MÜPA-t, a Nemzetit és az egyetemek új épületeit is, meg persze Westend City Center, Skála... A sor szinte végtelen, pont ezért nem kötnék bele az ING székházba.

dinoszaurusz 2008.02.15. 13:50:58

Ha már ennyire okosakat írsz, akkor magyarázd meg, hogy a rozsda mit jelent azon a förtelmes vaskupacon?

osztovata 2008.02.15. 13:54:00

A legborzasztóbb a Kálvin téren lévő üveg iroda a Múzem oldalában. Ahhoz képest az ING kutyafüle. Az 56-os emlékmű? Kiváncsi lennék, hogy ha vkinek aki nem tudja mi ez megmutatnák, akkor mit mondana rá. Szerinte az is elég randa.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2008.02.15. 13:55:42

Hihetetlen, pont ma aradoztam rola a blogomban. :)
elinnen.blog.hu/2008/02/15/moi_organikus_irodahaz

Izlesek es pofonok. Ezek szerint kozos no miatt nem fogunk osszepofozkodni :)

mimikri 2008.02.15. 13:58:08

Ha még egyszer ideengednek egy olyan építészt, aki holland vagy holland módi szerint felfelé táguló irodát tervez, akkor azt aki ideengedte, lőjék agyon!! Először volt ugye a Paulay Ede utcában. Az hagyján,hogy nem passzol a környékhez, de az utcán a mezei gyalogos azt hiszi, rászakad az ég is. Aztán tényleg itt ez a csoda. Na ez se rigófütty. Aztán a PL Sportaréna nellé odarittyentették a Sportmúzeum fölfelé terpeszkedő szögletes miacsodáját. Aztán a Kálvin térnél és az Árpád hídnál (több másik borzalom mellett) egy újabb felfelé növő csoda. Hát hol vagyunk Rotterdamban?
Az isten áldja meg a mindekori városvezetést, annyi pénzt tesznek a zsebükbe, hogy mindezt el kell tűrnie kétmillió mgagyarnak? (Turistákról nem is beszélve.) És akkor még szó se esett a Demján-Fos városnegyedről (Nemzeti és társai).

Szilu Bácsi 2008.02.15. 14:00:08

Nekem előben nagyon tetszik ez az épület. Van benne fantáziá, és szerintem még ízléses is. Különösen karácsony előtt volt szép, amikor a krómléceket betekerték izzókkal.
Hasonló témában negatív példa, a Kálvin téren található. Ronda üveg-acél kocka.

Szilu Bácsi 2008.02.15. 14:01:42

Nekem tetszik ez az épület. Van benne fantázia, és szerintem még ízléses is.
Negatív példa hasonló témában a Kálvin téren található.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2008.02.15. 14:02:59

Mimikri, mit kene epiteni?
Kerlek jo peldat is hozzal! Abban egyetertunk, hogy a teljes Belvarost es az azt korulvevo teruleteket azonnal fel kene ujitani, megoldani a parkolast. De milyen legyen egy modern haz?

Szilu Bácsi 2008.02.15. 14:06:53

Érdekesen sikerült kommenteznem.:)
Nekem a Nemzeti, meg a MUPA is tetszik. De a Kálvin tér tényleg gyomorforgató.

nolto 2008.02.15. 14:12:03

Nagyon nem értek egyet az írással, ugyanis én az ING székházat ugyanis Budapest egyik legszebb épületének tartom.

jeremy 2008.02.15. 14:16:02

Én azt hallottam, hogy állítólag azért ferdék a falak, mert az épület a holland házakat idézi. Ott ugyanis ferdére (kifelé dőlőre) építették a házakat, hogy árvíz idején könnyen fel tudják húzni az emeletre az élelmet stb.-t. Érdekes, hogy régen teljesen ki voltam akadva ezen az épületen, mostanában viszont minél többet látom, annál jobban tetszik.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.02.15. 14:16:31

"Ha már vizuális környezetszennyezés, akkor legyen a Lehel piac, a Kálvin tér egésze (kivéve Aegon székház)"

"legborzasztóbb a Kálvin téren lévő üveg iroda a Múzem oldalában. "

Ha jól sejtem, mind a ketten ugyanarról az épületről beszéltek. Na ez az "ízlések és pofonok" iskolapéldája :-)

escaper · http://elinnen.blog.hu 2008.02.15. 14:16:42

nolto, egyetertunk:
elinnen.blog.hu/2008/02/15/moi_organikus_irodahaz

zenész 2008.02.15. 14:19:17

Én a Kálvin téren dolgozom, egyszer lementem és messziről megnéztem az épületeket. Nem annyira vészes. A Korona szálló rondább, mint a két új üvegépület.

TH 2008.02.15. 14:23:35

Én is nagyon szeretem ezt az irodaházat. Van benne ötlet, fantázia, nem egy unalmas beton vagy üvegkocka.

off:
dinoszaurusz 2008.02.15. 13:50:58
"Ezek az oszlopok az egyes forradalmárokat jelképezik. Azért rozsdásak, mert ők nem tudták, hogy hősök. Egyszerű emberek voltak, akik aztán közösen tettek valami jelentőset. Ezért lesz, hogy az oszlopok egyesülve egy fényes ékké válnak. Ez az eszme. A szabadság"

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2008.02.15. 14:26:33

Egyetértek az előttenm szólók azon felével, akiknek tetszik az Egeraat ház. (Ne legyen a neve Egérház? ;-).

Szerintem lehet néha olyan épületet csinálni, ami kirí a környezetéből, feltéve, hogy a tervező képes felnőni a feladathoz és valami figyelemre méltót alkotni. Azaz lehet felvágni, ha van mire. Szerintem ez az épület megfelel ennek a követelménynek, van benne egyéniség és ötlet. Egyébként a tőle balra álló 50-es évekbeli épülethez speciel valamilyen formában még rímel is.

Ezzel szemben - ugyancsak egyetértve több elöttem szólóval - a Kálvin téri ocsmányság ugyancsak ki akar tünni a közegből, és ebben az esetben abszolút nincs mire "felvágni": ennél szellemtelenebb, szürkébb épület kevés van a városban. Mikor hívják már a buldózereket?

neduddgi 2008.02.15. 14:27:19

Nekem tetszik az épület.

Ami viszont szemkápráztatásával keserű könnyeket csal a szemembe az a Lehel piac

Annál rondábbat még életemben nem láttam, és ezen nem változtat sem a közelség, sem a távolság.

Dehát tényleg ízlések és pofonok.

kakukkmarci 2008.02.15. 14:39:10

Ennyi tömény baromságot régen olvastam!
1. Az épületet nem az építész (még ha sztár is az illető) építteti, hanem a tulaj, az építész megtervezi, a tulaj igényei szerint. Ez utóbbi vonatkozik a budapesti ING székházra is.
2. Sajnos ilyesmi dolgok íródnak, amikor egy totálisan műveletlen, az építészeti kultúrában járatlan valaki hirtelen felindulásból el kezd fröcsögni.
3. Érdekes módon nem azokat az épület ezreket veszi észre amelyek tényleg szarok, hanem "ügyes" kézzel belehúz két történetesen nívós épületbe, csak, hogy a benne felgyülemlett ürüléket a neten keresztül vezesse le.
Nem kellett volna!

kaptafa 2008.02.15. 14:39:59

"az agyam elvonatkoztatásért felelős része kevésbé fejlett, ezért az építészeti elemzést ellopom a Népszabadság online részéről"

csak azt nem értem, h akkor minek kezdesz el épületekről véleményt írni, vagy ha már írsz akkor, akkor a szellemi képességeidnek megfelelően minden felesleges szószaporítást mellőzve, egyszerűen csak írj annyit, h

"szerintem:
2/10 - kicsit jobb a szarnál"

v ilyenek.

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.02.15. 14:46:19

Udv,

annyi meg nekem is leesett, hogy a tervezo csak TERVEZI, nem veletlen ez a szakmajanak a neve. Nyilvan nem gondolom, hogy a holland uriember fogja a malteroskanalat es nekiall a teglakat (na, nem mintha ebben olyan sok lenne) egymasra rakosgatni.
Velemenyem szerint nem kell az epiteszeti kulturaban jartasnak lenni ahhoz, hogy velemenye lehessen az embernek. Bemesz egy etterembe, kapsz egy cupakos, hideg, szar hust, akkor nem kell ahhoz gasztronomiai zseninek, netalantan szakironak lenned ahhoz, hogy azt mondhasd, holgyeim es uraim, a velemenyem szerint ez az etel szar volt.

Drömögödömötör 2008.02.15. 14:46:54

ING -GEL KAPCSOLATBAN CSAK ANNYIT HOGY TEDD MELLÉ AZ EREDETI ÉPÜLET FOTÓJÁT HIDD EL MINDJÁT AZT MONDOD NOOO EZ TÉNYLEG JOBB

Drömögödömötör 2008.02.15. 14:47:30

PÖCS AZ KEMÉNY LONDONBAN SEM KUTYA NO DE BARCELONÁBAN

DirkDiggler 2008.02.15. 14:59:51


Megmondom őszintén, én sem értem miért pont ezt az épületet húzta le a blogíró. Szerintem ez az egyik legjobban sikerült kortárs épület Budapesten.
Sokkal rosszabbak épültek mostanság, pl. a Lehel téri, Kálvin téri, Nemzeti stb

Valóban kissé merész, de szerintem jól eltalálták hogy mi kell oda (ellentétben a Lehel térivel, ami szintén merész de ocsmány).

nak · http://nakedeye.blog.hu 2008.02.15. 15:02:37

kakukkmarcinál a pont

a poszt szerzője jó érzékkel szúrt ki két fasza épületet...

pedig tömkelegével van budapesten (hát még vidéken) igénytelen, fantáziátlan épület

gaucho 2008.02.15. 15:11:01

a dózsa györgy úti épület tényleg az egyik legszebb modern épület bp-en.
ami nagyon rontja a képet az egyforma, fantáziátlan irodaházak, a pasztell színű családi házak, amiből minden új kertvárosban van vagy 500. na azok igazán hányadékok.

serse 2008.02.15. 15:13:51

Egy külföldi építész mondta, Budapestről , hogy nagyon szép szemmagasság fölött. Ugynéz ki, mostmár ez is megdőlt...

kakukkmarci 2008.02.15. 15:13:59

Általában a kulturális, művészeti kérdésekkel kapcsolatban mondott/írott véleményekkel kapcsolatban szoktak azzal védekezni, hogy nem kell tudni tojást tojni ahhoz, hogy megállapíthassuk, hogy egy tojás büdös.
Nos ezek után azt sem várom el, hogy különbséget tegyél a nem rossz és a nem tetszik között.
Na persze, fröcsögni lehet:-)
dobozosgourmandnak jelezném, hogy a dunaparti szállodák nem szocreálok. Ha stílustörténetileg kellene minősíteni, akkor inkább modernnek nevezném ezeket (Hyatt, Fórum, Intercontinentál, leánykori nevükön). Szocreál pl. az Iparművészeti Egyetem Zúgligeti úti épülete.

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.02.15. 15:14:08

Annyit meg hozzatennek: nem az a poszt cime, hogy "Szar epuletek", hanem az, hogy fura. Ne mondja senki, hogy ez egy hetkoznapi epulet, mert nem az. Nem tudom, hogy mindent eolvastak-e azok, akik kommentelnek, de ha jol emlekszem, tobb helyen is irom, hogy egyre inkabb megtetszett, csak kicsit szokni kell. Izlesrol pedig kar vitatkozni, izlesek es pofonok.

sprenczl 2008.02.15. 15:14:20

Kálvin tér : elbaszva

Dallas 2008.02.15. 15:14:59

Én előszöt azt hittem a Lelel téri hányadékra, hogy csak lealapozták sárgával és majd erre jön a szín.. Ha már ilyen ronda, amorf.. De nem! Akkor már kész volt! Azóta sem térek magamhoz.. Szerintem, ami még nagyon ronda az az sportaréna. Egy szürke, elbaszott tojás. Dajcstomi, nem felejtjük el neked..

molnarp 2008.02.15. 15:15:22

Hááát... szerintem ez pont Bp. legszebb új épülete, sőt, talán az egyetlen igazán jó.
Szemben például a Lehel téri piaccal, aminél egy ötéves gyerek félóra alatt jobbat legózik össze. Eltörném a kezét annak, aki azt engedélyezte. És ott fog állni még vagy ötven-száz évig, és mérgezi a szépérzékkel megáldott emberek lelkét.

Halaszkiraly 2008.02.15. 15:23:37

Nem értem, mi a baj. talán, hogy nem derékszögekből áll? Szakadjunk már el a tradicionlástól egy kicsit. Miért baj, ha valaki újít vagy éppen a szokottól eltérőt csinál? Nyilván Hundertwassert és Gaudít is lehúzták annak idején. Meg van (volt) egy pasi is, aki a dél-amerikai vagy a mexikói esőerdőben épített fából egy nagyon fura házat (sajnos nem emléxem a nevére). Szóval nekem bejön ez a szakítás a konvenciókkal. Legelőször a Frédi Béni jutott eszembe.

Speciel a Paulay Ede utcai nekem sem jön be, azalatt tényleg rossz érzés elsétálni. De az egyik leggázabb a Nemzeti Színház.

Bónusz: javaslom a bolg írójának, látogasson el egyszer a Kecskemét melletti Helvéciára. Na, ott talál egy érdekes épületet, vályogból, a Géró Udvart. Sajnos a neten lévő fotóktól nem lesz okosabb, le kell hozzá utazni és megnézni. A görög színház vályogból...na, az nagyon üt:)

cso zsi 2008.02.15. 15:25:09

Még jó, hogy a kormányzati negyed egyelőre leállt.
Még egy irodamonstrum nem nagyon kell a környéknek, pedig a 13. ker. vezetése lassan már a virágcserepembe is irodaházat építtet.

kakukkmarci 2008.02.15. 15:25:37

Mellesleg Jean Nouvel Torre Agbar-járól sem olvastam sehol rosszat. Látni még nem láttam élőben, de ami a net felől elérhető, az alapján kifejezetten tetszik!
www.torreagbar.com/home.asp

szomorutojas 2008.02.15. 15:26:53

egy kis plusz info:
Egeraat honlapján vannak jobb képek
www.eea-architects.com/projects/ingbp.shtml
(a bal oldalon a hülye kis téglalapokkal jönnek elô, szvsz nem egyértelmû)

Egy interjú Egeraattal
archivum.epiteszforum.hu/epiteszek/?eid=22

Érdemes megnézni, Ô hogy képzelte volna a Nemzeti Színházat:
www.eea-architects.com/projects/budapestnationaltheatre.shtml

Nekem amúgy tetszik az ING székház, szerintem üdítô színfoltja a modern pesti építészetnek.

dobozosgourmand · http://dobozosgourmand.blog.hu 2008.02.15. 15:36:14

kakukkmarci: Igazából meg sem fordult a fejemben, hogy a "szocreál" egy valódi stílusirányzat lenne, a környezetemben en bloc használják a Bauhaus jegyekkel bíró (valszeg ezt is rosszul használom :) szocializmusban készült rondaságokra. Mindenesetre köszi a kiigazítást.

Fricy 2008.02.15. 15:44:45

Pont az ING épület emelkedik ki a sok tucatirodaház közül.

croc 2008.02.15. 15:47:10

Ne csak az épületet nézzétek, azt is, hogy, mi van mellette. Balról egy szocreál kocka, jobbról meg egy régi klasszicista (?) villa. szvsz e közé a két épület közé tökéletesen illeszkedik, és azért ez nem rossz teljesítmény két egymástól ennyire elütő szomszéd esetén :-)

bloodbunny 2008.02.15. 15:51:31

Nekem tetszik a Dózsa György úti épület, nagyon újszerű és jó értelemben véve modern... van benne fantázia.... kicsit a Prágai Dancing House jut róla eszembe... És tetszik a Nemzeti Szynház is, a maga eklektikájával... a Lehel Piac is tecc... poén, hogy hajóra hasonlít... A Kálvin tér... na az nálam az emberiség elleni bűntett.... Barcelonai nagy farkat nem láttam... mikor készült?

dapol 2008.02.15. 15:58:26

Nekem az egyik kedvenc helyem a homokóra esti kutyasétáltatásnál. Tíz percet elidőzök ott minden héten és az ING székházat nézem :) Ez az épület nagyon ki lett találva, nappal is jól néz ki és kivilágítva is. A mellette levő volt szakszervezeti székház pedig talán az egyetlen példája Magyarországon, hogy hogyan lehet egy ronda szocreál épületből a stíluseljegyeket megtartva maradandót alkotni.

@dika 2008.02.15. 16:07:19

Akárki írta is a kommentet, rendesen vitát gerjesztett. SZVSZ ez a giccses-historizáló szemlélet, ami ezeken a szerintem amúgy dícséretes építészeti próbálkozásokon kívül eluralkodott Pesten, borzasztó. Az ál-antik padok, a Nemzeti Színház pufók angyalkái, a kandeláber-jellegű világítás a történelmietlen részeken sokkal inkább ízléstelenek, mint akár csak a Lehel téri csarnok, ami amúgy szerintem is vizuális környezetszennyezés:)

Aki ma a régi dolgok megőrzésére áhítozik válogatás nélkül, annak azt fűzném hozzá, hogy nem minden értékes, ami régi, nyugodtan felválthatja valami új és esetleg értékteremtő. Valami olyan, mint az ING székház például:)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.15. 16:16:33

az ING székház nekem is tetszik, inkább mint a neobarokk mézeskalács házikók

mestska 2008.02.15. 16:17:21

A Dózsa György úti ING épület az egyik leminőségibb épület Budapesten, és nem azért mert "sztárépítész" tervezte, hanem voltak szivesek minőségi anyagokal dolgozni, szemben pl. a Kálvin téri furcsa izékkel. A másik nagyon jó minőségi új épület Budapesten a Kerepesi út - Hungária sarkán épült Aréna Corner.
Ezek az épületek tökéletesen beleillenek a környezetükbe, mégis mihez kellene igazodniuk úgy egyáltalán? A környezetük van annyira eklektikus (és itt most nem az építészeti stílusra gondolok), hogy bőven elfér ott az ilyen.

Barcelonára ugorva:
A Sagrada Familia gyönyörű épülete nem uralhatott semmit, mert még nincs kész, tehát épületnek nem igazán lehet nevezni, bár mostanában erősen dolgoznak rajta, hogy az legyen. A Vízművek székháza speciel tursitalátványosság lett, este 11kor is találkoztam ott álvánnyal fotozó turistákat. A Diagonal pedig ahol áll végképp nem az a környezet, ahol ne férne el. És mivel eléggé kinn van a városból, ezért a város magasabb pontjairól sem zavaró.
A tengerparton álló, olimpiára épült két hotel ráadásul rondább, és magasabb is, de ezek szerint nem a magasság, hanem a stílus zavar.
Meg kell jegyezni azt is ráadásul, hogy Gaudi stílusa egyáltalán nem aratott fényes sikert a maga korában, és a Sagrada Familia magassági kiemelkedését voltak akik nem nézték jó szemmel...

Franky Conrans · http://bdsmagyarorszag.blog.hu 2008.02.15. 16:23:14

Hadd kezdjem azzal az öles benyalással, hogy Pikula, tök jó a blogod, általában nem kommentelek sehol, de a bejegyzéseidet olvasva most már többször is megtettem:)
Na ez után a kis kitérő után on topic is írok.
Az ING székházzal én is úgy voltam (és úgy látom többen is), hogy eleinte nem jött be, de aztán fokozatosan megtetszett és most már kifejezetten tetszik. Úgy látszik jobban meg kell nézni a részleteit, mert úgy elég érdekes épület.

És ha már itt tartunk, tényleg vannak sokkal rosszabbak, mint ahogy azt előttem is mondták, pl a Lehel téri vásárcsarnok, Nemzeti, stb.. Nekem a MŰPA mondjuk teljesen bejön, szerintem az a legjobb modern épület Bp-en, főleg mert belül is szép és nem mellesleg nagyon jók a különböző termei, funkcionális szempontból (pl hangversenyterm).

Viszont sztem érdemes lenne a már meglévő fura épületek mellett a még csak terv szintjén lévőkre is odafigyelni. Pl hogy hogyan akarják elcseszni a Szervita teret: index.hu/kultur/klassz/zaha0128/

De ott van még Budapest 2010-es európai fővárosi projectje is, amelynek keretében többek között galandférget építettek volna a Margit hídra. Hála az égnek, hogy nem nyertünk...

"Sajnos ilyesmi dolgok íródnak, amikor egy totálisan műveletlen, az építészeti kultúrában járatlan valaki hirtelen felindulásból el kezd fröcsögni."

Minek kéne az építészeti kultúrában jártasnak lenni ahhoz, hogy valaki véleményt mondhasson egy épületről? Ami nem tetszik, az nem tetszik, kész. Minden kortárs művészetben születnek olyan alkotások, amelyeket csak néhűány elszállt esztéta képes értékelni, ld filmszemle, a többség szemében meg az egész szimplán szar. Ez vonatkozik az építészetre is.

Azzal egyedül vagyok, hogy a Duna-parti hotelek nekem tetszenek?:)

laller737 2008.02.15. 16:28:18

Szerintem az Egerat pont nem para, van itt gond egyéb bőven. Pl a fent említett Kálvin tér, illetve ha valaki valami elképesztően gusztustalant szeretne látni, irány a sok rombolást látott 7 kerület, azon belül Holló utca, a Gozsdu Udvarral szemben lévő épület. dizásztör

vérmacska 2008.02.15. 16:31:18

Nekem tetszik a fenti épület. Láttam élőben is. Jöhetnek a kövek...
Legalább van benne fantázia, és nem mellesleg már nagyvárosokban is megfér egymással a műemlékvédelem alatt álló és az ultramodern épület. Engem inkább az zavar, hogy az újonnan építetteken kívül az összes többi rohad.

vérmacska 2008.02.15. 16:33:38

már=más

Vatai Szabolcs 2008.02.15. 16:34:06

az épület tetszik. a róla szóló írás nem. mégsem írok róla a "fura cikkek Budapestről" című sorozatba. ;)

másnapos 2008.02.15. 16:35:19

sikerült belekötnöd az utóbbi évek egyik legjobb épületébe, gratulálok!
Ha már felcsaptál kritikusnak nézé jobban körül seggfej!

Miss Junius 2008.02.15. 16:37:47

Az ötlet jó, a blog kell és legyen is, az ING Székház viszont szarva közt a tőgye, mert ez az egyik legjobb modernkori épületünk.
Mutass jobbat... ! Illetve rosszabbat. Azt könnyebb lesz. Olvaslak majd!

Vatai Szabolcs 2008.02.15. 16:37:48

annyit még a "megalomániás sztárépítészekről", hogy városok korábban épült ma már jelképnek számító épületeit is megalomániás sztárépítészek álmodták meg egykor. elég ha csak az említett Barcelona La Sagrada Familiájára vagy a budapesti Parlamentre gondolunk.

Joepardy 2008.02.15. 16:38:13

Szerintem az ING székház felkavaró, mozgalmas, látványos, mai irodaépület. A Lehel téri pedig szíínes, játékos ( valaki rosszallóan írta, de én szerettem legózni) legoház, pont piacnak való, ami nyüzsgő, picit közönséges, vidám "vásári".

Miss Junius 2008.02.15. 16:40:57

... ja, és gondolom, nem véletlenül kezdtél Te ezzel a házzal, tudtad előre, hogy majd jól megosztja a népeket, jönnek a balosok és a jobbosok, ez kell a népnek, kenyér meg cirkusz, a nézettség a fontos! :) Ügyi vagy, tényleg bízom a folytatásban... :)

csete zsolt györgy · http://cochon 2008.02.15. 16:44:24

Csak egy kérdés... Ha Ön/Te Önök/Ti nem tudnátok, minek állít emléket az 56-os emlékműnek csúfolt méhtelep, meg tudná valaki mondani, mit ábrázol? Gyakran elhaladok előtte, de ácsorgó turistát még nem láttam, vagy ha igen, az valószínűleg azt hitte, itt is volt egy WTC, csak nem kapott akkora publicitást.

Vatai Szabolcs 2008.02.15. 16:47:47

egyetértek zenésszel. nekem sem a szívem csücske a két kálvin téri üvegépület (nagyon nem), de a szálloda rondább.
valamint azt az érvelést nem tudom elfogadni, hogy nem illenek a környezetükbe, mivel a Kálvin térnél eklektikusabb teret nem is tudnék mondani Budapesten. (talán a Deák)

Vatai Szabolcs 2008.02.15. 16:50:08

kedves Csete Zsolt György. erőltesd meg magad! sok különálló, rozsdás vasdarab, amelyek ahogy egyre közelednek egymáshoz úgy lesznek egyre nagyobbak és fényesebbek, majd amikor egyesítik erejüket feltörik az aszfaltot. szerinted miről szólhat?

eTig 2008.02.15. 16:59:21

Nekem tetszik. Mindig is tetszett. Nem tudom miért. Szeretem.
Tenger csapkodta sziklafalnak látom.
Vagy valami.
Modom, hogy nem tudom, miért.

városvédő 2008.02.15. 17:01:34

Szerintem illik megkülönböztetni értékes illetve "tucat" (szar) épületeket, függetlenül attól, hogy modernek. Az ING székház mindenképpen értékes,bár kétségkívűl vitatható. Érdemes megnézni a felhasznált anyagokat, meg egyáltalán a koncepciót. Sajnos Budapesten még ma is látszik, hogy hol ért véget a Monarchia. Az azt követő évtizedekben sajnos szétesett az egységes városépítészet. Ennek sok jobban-kevésbé ismert oka van, mindenestre kimaradt néhány épitészeti korszak (ami nem minden esetben baj), így most többeket sokkolóan ér az új stílusok megjelenése. Nem ez a fő gond, hanem a városvezetés teljes koncepciótlansága, széttagoltsága, és hozzá nem értése. Itt említhetném pl. "a kell e magasház Budapesten" problémakört.
Visszatérve a kezdeti gondolatra, a Kálvin téri történet jó példa erre. Az "üvegkalitkát" és mondjuk az ING székházat nem jó egy lapon említeni, de például az Árpád-hídnál épült borzalmakat igen. Vagy esetleg az egykori expo-telkeken folyó rémségeket.(Itt kivételnek tartom a Művészetek Palotáját) Látszik az épületeken, hogy melyiknél volt a rövidtávú haszonszerzés az elsődleges.
Mivel az első világháború óta eltelt éveket nem lehet úgy pótolni, mintha mi sem történt volna (több okból értelmetlen már idejétmúlt stílusokat alkalmazni), mindig lesznek olyan épületek, amik úgymond kilógnak a sorbol. Nem is feltétlenűl az az elsődleges - bár nem elhanyagolható - szempont, hogy mennyire harmonizál a szomszéd épületekkel, hanem a városképbe való illeszkedést is nézni kell. A mai értelemben vett -haladó, nyilván nem a Kálvin téri - modern építészet sok szempontból jobban megoldotta, úgy a természeti, minta városi környezetbe való illeszkedést, mint például a "hagyománytisztelő" organikus kisérletek.
Még egy dolog. Az ING mellett álló épület, nem szocreál. A helyén elbontott volt az. Maga a kifejezés használata sem helyes építészeti környezetben, mert ha jól tudom, képzőművészeti, esetleg irodalmi irányzat volt. Az említett épület azon ritka kivételek egyike, amik még a felszabadulás utáni, de még a Rákosi-korszak előtti rövid időszakban születtek. Lásd még Erzsébet téri buszpályaudvar, esetleg a Fehérvári, vagy Kőbányai úti SZTK-kat. Ezek mind maximálisan újító, merész és jószándékú produktumai voltak a szebb jövő igéretét rövid ideig komolyan vevő építésztérsadalomnak. A "szocreál" épületek klasszicizáló stilusuak voltak, idegenkedtek a modern anyagok használatától, és szinte minden tekinteben visszalépést képviseltek az építészet addigi vivmányaival szemben. (T-online székház-ma már "modernizálva", vagy a munkásőrség egykori székháza a Gellért-hegyen, MSZP székház, stb)
Furcsa módon a szocializmus alatt is születtek értékes épületek, itt-ott szétszórva a városban, bár a jelentős középületek kialakításán ez nem látszik, hiszen azokba beleszólt a politika -ahogy teszi ezt ma is- és messzeföldön híres műveltségük rajtahagyta nyomát az épületeken, ahogy az történik ma is (lásd Nemzeti Színház,vagy az időközben eszét vesztett Demszky-féle városvezetés által jegyzett projektek)
Itt szeretném megjegyezni, hogy a ma sokak által joggal kedvelt szecesszió, és az azt követő egyre modernebb irányzatok azért nem tudtak megfelelő teret nyerni Budapest építészetében, mert a színtől, zászlótól, független mindenkori város- és államvezetés (és a hatása alatt álló "közizlés") konzervativizmusa ezt rendre megakadályozta. Ma pedig büszkék vagyunk rájuk, pedig pl a sokszor elátkozott (és olykor felmagasztalt) Bauhausnál ma sem nagyon jutott tovább a budapesti építészet. Nem különös pl., hogy az egyébként "értékes" Szépművészeti Múzeum építését 1927-ben fejezték be, amikor "Európában" már mai értelemben vett modern házakat emeltek. Mit fognak gondolni utódaink, ha mondjuk ötven-száz év mulva megállnak majd a Nemzeti előtt, és mit, ha az ING-t nézik?

kerou 2008.02.15. 17:02:29

teljesen igazad van, építsünk kockaházakat! ahol minden egyenes, párhuzamos vagy merőleges.
gratulálok a remek ízlésedhez

városvédő 2008.02.15. 17:14:24

Nem ezt óhajtom, bár lehet, hogy az írásból nem derül ki.
Építsünk jurtát, vagy XXI. századi épületeket? Sztem ez nem formai kérdés, hanem minőségi, ha érted mire gondolok

dapol 2008.02.15. 17:27:03

városvédő:
szerintem jók az árpádhídnál levő épületek is. Te mit építenél a panelek közé?

Zombika 2008.02.15. 17:27:28

Az ING épület jó, semmi gond nincs vele. A Kélvin téren nem a 2 üveghasáb a legnagyobb rossz (azok egyszerűen fantáziátlanul szarok 2/10), hanem a Korona szálló. Az emberiség elleni bűntett.
Aki a Nemzeti színházat és a MÜPA-t egyazon jelzővel illetti (akár + akár -) az teljesen hülye. A nemzeti egy kalap fos, balkániságunk jelképe, a rózsadombi paraszt-barokk monumentális megjelenése. A MÜPA ellenben egy európai értelemben is kiemelkedő épület, grandiózusan elegáns, átgondolt, stílusos.
Az egyik kedvenvem viszont a Belvárosi Színház: nagyon eltalált a stílus, sajnos látszik, hogy a kivitelezésben kevés pénz volt az ötletek megfelelő minőségben történő megvalósítására, de így is elragadó. Annak idején igazi art deco nagyhatalom voltunk, ez szépen visszaidézi a korszakot. Nézzétek: www.inspiral.hu/node/77

huncut 2008.02.15. 17:38:26

Piszkosul nem értek az építészethez, de az ING-székház nekem nagyon bejön. Ahányszor csak elmegyek mellette, rácsodálkozom a harmóniájára, a játékosságára, az eleganciájára. Azok a táncoló falak életörömöt sugároznak, a szabadság érzetét. Azt nem tudom, milyen lehet ott dolgozni, de így kívülről egyszerűen lenyűgöz.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.02.15. 17:43:02

Véleményem szerint nagyon mellé ment, bár nem reménytelen a dolog, mivel magad is szép lassan felfedezted az ING épület szépségét.
Én már az építés idején csodáltam az átlagostól elrugaszkodó vonalvezetést, és váratlan szögben dőlő, csavarodó falakat.
Sok korábbi hozzászólóval egyetértésben nekem is azt kell mondanom, hogy Budapest egyik legjobb modern épülete, mert végre nem egy egyszerű üvegkocka, hanem egy mozgalmas, rendkívül szokatlan formájú épület.

Ha rosszat kell mondani, akkor a Kálvin téren álló épületeket kezdve azzal a panelszállóval, és ami utánna épült el kellene bontani.
Szörnyű látvány, kellemetlenné teszi az egész teret. Gyakorlatilag a "tér" megcsúfolása, mert pont azt veszik el ezek az ormótlan építmények.

A másik "bűntett" a Lehel csarnok, aminek nem lehet alulmúlni az ízléstelenségét. Belső tere, és kialakítása funkcionális, és jórészt remekül használható, ebből a szempontból nincs vele baj, de külső megjelenésében nemhogy hajóra nem emlékeztet, mint ahogyan azt próbálják belemagyarázni, hanem semmire. Aprólékos rácsok, burkolatok, furcsa formájú ablakok, akár még szép is lehetne, de nem az!
Ennél brutálisabb vizuális terrort el sem tudok képzelni, ami persze nem azt jelenti, hogy ennek megdöntése legyen az építészek új mércéje.

Sok szörnyűség épült, de a fantáziátlan modernség sokkal nagyobb probléma, mint a valóban igényesen tervezett és megvalósított formabontó épületek. Egy épület nem választható el a környezetétől, csak azzal együtt értékelhető. A Vörösmarty téri "bonbonos doboz" ebből a szempontból megkérdőjelezhető, de nem egyértelmű hiba. A Kálvin tér, és a Lehel csarnok viszont egyértelműen az.

nad 2008.02.15. 17:46:29

Én is szeretem Bp-et. De én is utálom néha, hogy milyen. Blog ebből a szempontból 100% nekem.
A legnagyobb bajom Bp építészetével, hogy nincs iránya. Mintha egy óriási transformers technotehén végigtrappolt volna a városon és hol itt, hol ott könnyített volna magán. Gyász.
ING. Tök jó épület, modernben az egyik legjobb Bp-i. Kicsit gáz, hogy pont a Hősök terénél van.
Kálvin tér. A szállodára napalmot, de legalábbis egy alapos átfestést! (nem tudom, megfigyeltétek-e a 90-es évek elejéről származó menedzseröltöny-türkizzöld ablakkeret festék és a rózsaszín falak milyen döbbenetesen gyorsan kimentek a divatból. Azt nem értem, hogy miért kellett divatba hozni???!!!). Az üvegpaloták meg mint két fenyegető birodalmi csillagromboló, tökre nem ide valók! A kisebbik tényleg jópofa a helykihasználás miatt, de nem ide való. A nagyobbik meg gyász.
Duna part, Dél-Pest. Hányinger. Egyedül a MüPa funkcionalítása tetszik néha, de általában belegondolok a belső elrendezésébe: kurátorok ablaka a Hungáriára néz, takarító személyzet meg a Dunára: nooormáis volt a tervező?!
Egyetemi kampusz u.i.: funkcionálisnak lehetne mondani, de az "apró részletek" nevetségesek. A funkcionalításról meg: volt alkalmam a beköltözéskor rémtörténeteket látni, hallani a déli és északi tömbről. Kis magyar abszurd.
Duna part, Észak-Pest. Az épületek semlegesen semmilyenek, de a közlekedés... Nem lehetne úgy várost tervezni, kivitelezni, hogy az használható is legyen?!
Összes pláza. Gyász... És ezeket engedélyezte valaki. Döbbenet.
Duna-part, Belváros. Azokat a nyamvadt szállodákat igazán le lehetne már bombázni. Ami menő volt a 70-es, 80-as években, az mára iszonyat gagyi. Ugyanez áll a Skála Metróra. Miért nem lehet őket eltüntetni?! Bevallani, hogy nem jött be?!
Bocsánat, lehet, hogy kicsit sok volt belőlem, de kikivánkozott. Böff...

vagodeszka 2008.02.15. 17:50:31

ING székház sztem Budapest legszebb modern épülete! Végre nem egy magyar kocka, mint amit láthatunk az árpád-híd pesti hídfőjénél, vagy a kálvin téren, hogy a csodás kocka palotát a lágymányosinál ne is említsem.... borzasztó! Azt se értem, hogy a Siemens székház hogy a csudába nyert annyi díjat, amikor az is egy óriási ötlettelen kocka.

istvn 2008.02.15. 18:25:49

Hát sajna a Demszky éra építészetileg (nemcsak kátyúk meg általános lerobbanás) is rányomta bélyegét a városunkra. Véleményem szerint rekord rusnya a Lehel téri piac. Sehogy sem illik be a képbe és kár volt felépíteni az Árpád híd pesti oldalán levő 3 irodaházat (a kéttornyú WTC, a kagylószerű és a ferdeoldalú/ferdesíkú szörnyeteg). Rendkívül ocsmányra sikeredett a Dunaplaza komplexum. Szörnyű formájú és inkább bukarestbe illene az új nemzeti. Szörnyű kommersz építmények vannak a tervezett világkiállítás helyén a 11. ker-ben. És természetesen még sok-sok épület, lekópark, állakópark,...

ratzinger 2008.02.15. 18:27:44

Szerintem ez jelenleg a legjobb épület Budapesten. Hidd el, sok túristának ez tényleg látványosság.

Van egy olyan tippem, hogy az új vörösmarti téri ház is benne lesz a sorozatban...

Breitkopf 2008.02.15. 18:32:55

jajj ember, a róza büdös, a szar meg ízlik! Hát hogy leeht így élni?
Én azt mondom, hogy ez a város tényleg tele van ötlettelen, ízléstelen, fekete tükröződő üveges, acélszerkezetes irodaházakkal.
De Attól, hogy valaki csak párhuzamos, és merőleges vonalakkal képes játszani (mert ugye az építőkocka...nah még a háromszög), azzal nem lesz érdekesebb.
Szerintem ma Pesten az ING székház (fent a fotón), a Vörösmarty téren az új üvegburkolatú "palota", és a megvalósítás körülményei miatt a Közgáz, pardon Corvinus új épülete olyan színfoltok, amikre még büszkék is lehetünk.
Attól, hogy nem Andrássy úton lévő palotákat építenek már monnyuk klasszicista felfogásban...hát attól még ezek a modern épületek is lehetnek szépek.
És persze nem kell, hogy neked vagy bárkinek tessenek.
Csak nem értem, mirét pont ezzel kezdtél, mikro lépten-nyomon tényleg olyan új épületek vannak, amiket kb két talicska ganajból dobtak össze, ezek meg azért mégis... mindenre húzzuk a szánkat.

Breitkopf 2008.02.15. 18:34:08

Párdon, én is meg akartam szarni a spanyolviaszt, és csak msot olvasom a kommentekben, hogy már mások is leírták ezt...szóval csatlakozom hozzájuk.

Lajka 2008.02.15. 18:45:56

Összeségében szerintem az épület ötletes, érdekes formavilág, szóval nem lenne rossz, ha mondjuk valahol a vácin állna. De a Dózsán? Szinte a Hősök terével szemben? Én annak a kezét tröném le, aki ezt az épületet oda gondolta...Egyszerűen nem része a környezetének. Az 56'-s emlékmű is megérne szerintem egy misét. Nekem nagyon is tetszik, ahogy ékként emelkedik ki a Felvonulási térből, mint maga a forradalom...Bár nekem egy kicsit a berlini holocaust emlékművet juttatja eszembe. Olvastam feljebb a Lehel-csarnokot. Na az tényleg lehetne a következő fikapont. Borzasztó forma és színvilág boáááá....

Girhes macska 2008.02.15. 19:35:41

Egyik kedvencem az ING székháza a Dózsa György úton.
Szerintem pont azért annyira szembeötlő, mert a környezet teljesen eltérő stílusú. A Váci úton tán észre sem vennéd a sok építőkocka-irodaház között. Tényleg, miért muszáj dögunalmas téglalapokat építeni? A Zsarupalota is teljesen OK az Árpád-hídnál és igen, lehet köpködni, nekem a Lehel Piac is nagyon tetszik. Mi csillaghajónak hívjuk és jókedvünk lesz tőle, vicces. Ellenben a másik hajó, a Nemzet(i) Hajója rettenetes. Giccses, vattacukros, ragadós.

phon vacano 2008.02.15. 22:14:53

kakukkmarci 2008.02.15. 14:39:10

Ennyi tömény baromságot régen olvastam!
1. Az épületet nem az építész (még ha sztár is az illető) építteti, hanem a tulaj, az építész megtervezi, a tulaj igényei szerint. Ez utóbbi vonatkozik a budapesti ING székházra is.

>>Ennek fuss neki mégegyszer. Esetleg kérdezz meg egy olyan építészt aki utasított már vissza egy szakmailag vállalhatatlan megbízást.

2. Sajnos ilyesmi dolgok íródnak, amikor egy totálisan műveletlen, az építészeti kultúrában járatlan valaki hirtelen felindulásból el kezd fröcsögni.

>>Hogy mondják...zongoraórát adok,veszek?

mestska · http://cities.blog.hu 2008.02.16. 01:13:48

Lajka:

A Champs-Elysees Diadalív felőli végén van egy teljesen hasonló jellegű ház. Rögötn a Diadalív közelében, a szép palotákkal teli Champs-Elyseesen... Semmi baj vele. A város változik, átépül. Ha nem így lenne, minden tele lenne foghíjtelkekkel.

(a város nem úgy működik, hogy csak eklektikus bérpalotát lehet építeni, mert az a joker, az visz mindent)

mestska · http://cities.blog.hu 2008.02.16. 01:17:54

Egyébként nem hiszem, hogy valakinek ahhoz, hogy egy adott házról véleménye legyen, ahhoz építészeti kultúrában jártasnak kellene lenni, és a jáki templomtól Norman Fosterig minden példát ismernie kellene. Ugyanúgy lehet véleménye róla, mint bármi másról a környezetében, hisz körülveszi.
A probléma ott kezdődik, ha pusztán elvi alapon (béna, mert modern, és nem eklektikus, béna, mert bmw, nem audi, béna mert vörös a haja, nem szőke, stb...) történik meg ez a véleménynyílvánítás.
Valóban tele van a város - még ebban nagyságrendben is - sokkal rosszabb új épületekel, lehetett volna inkább arról szó....

kakukkmarci 2008.02.20. 13:01:34

"Esetleg kérdezz meg egy olyan építészt aki utasított már vissza egy szakmailag vállalhatatlan megbízást."

Ezzel a kérdéssel nem kell messzire mennem:-)

városvédő 2008.02.21. 15:35:16

dapol

Az Árpád-hídnál lévő épületekkel az gond, hogy a Duna partra illett volna kicsit átgondoltabban építkezni. Egyrészt magasságukkal tovább gátolják a Róbert károly krt. szellőzését, másrészt oda illett volna valami építészetileg igényesebbet rittyenteni. A panelok odaépítése sem volt ésszerű, de értékük tovább romlott azáltal, hogy a panorámától is megfosztották őket. Pár évvel korábban a lakosok még meg tudták akadályozi egy szálloda építését (lehet, hogy avval jobban jártak volna...), és az azért sokatmondó, hogy most már erre sem volt lehetőségük.
Az nem kétséges, hogy a panelok rondák, de el tudnék képzelni megoldásokat arra, hogy egy ilyen adottságú környéket, hogyan lehet úgymond "kifényesíteni"

edetta 2008.02.26. 21:15:33

mesebeli, hirteen rámtörő, nem lehet elutasítani semmitmert más, kell az idegen borzongás, akár tárgy akár érzés , az univerzum teljesen nyitott, kell az embernek a meglepődés a káosz és a rend , a szabadság nem izlésfüggő
süti beállítások módosítása