Budapest Száksz

"Budapest hallod, hogy nézel már ki? Ezért kellett téged egyesíteni? Há' ne haragudjál már, de nézzél szépen körül! Le kell hogy basszalak, mert még Bukarest lesz fölül" - Belga: Budapest. Ez itt a Budapest Száksz, fővárosunk anti-blogja. Cél? Nincs. Sírva rökönyödjünk, hogy aztán sírva röhögjünk. Ahogy szoktuk. Napirokkant, sztori, vírus küldése, kontakt: welovebpKUKACgmail.com

Messziföldiek

ip-location

Enyimé

Friss hozzászólások

Legyen neked is

A Jármű

Sok izgalom

3 2 (1) 4 metró (1) 7 (1) a38 (1) advent (1) ajánló (1) albérlet (1) algagyáros (1) állatkínzás (2) andrássy (1) árkád (1) armani bekaphatja (1) árpádsáv (1) árpád híd (1) átalakulás (2) autó (10) bab (6) barát (1) barkochba (1) bejegyzés (1) beszarás (1) betonia (1) bkv (11) blaha (1) bliccelés (1) bombázók (1) borotva (1) börtönnapló (1) budapestifurcsaságok (5) budapestikum (31) budapesti látványosság (1) budapest rulz (1) budapest száksz (66) budapest száksz póló (1) búék (1) burger king (2) café mozart (1) cigány (5) combino (3) csöves (1) cukros víz (1) daily disabled driver (6) deák ferenc (1) demszky (16) don quijote (1) dugó húzó (1) édibédi (1) edition (1) eiffel park (1) ekszperiment (1) ellenőr (1) ellenőrök (1) emlékpark (1) év rokkantja (2) ez is budapest (1) fekvőverseny (7) felhívás (1) ferihegy (1) fingom sincs (1) fkf (1) flashmob (1) föld napja (1) főpolgármester (16) főpolgármester verseny (15) fővárosi (2) free tibet (1) fura épület (3) futás (1) geszti péter (2) gödör (1) gyalogos bérlet (1) hagyó miklós (3) hajós andrás dalban mondja el (1) halál (1) halleluja (2) hányáskörkép (1) hekker (1) hellókarácsony (2) hello barbara (1) heti (3) hétvége (5) hírcsokor (3) horror (2) horst fuchs (1) hősök tere (1) húgyos jóska (1) húsvét (1) ígéret (1) ihlethiány (1) ikea (1) ilovebp2.0 (2) ivókút (1) járdamatrica (1) játék (1) jézus (3) jubileum (1) kapcsolat (1) karácsony (3) katasztrófa (1) katona kálmán (1) kérdés (14) király utca (1) kísérlet (1) kitárulkozás (3) kóka (1) koncert (1) kossuth tér (1) kötelező (1) közérdekű (22) közgyűlés (1) közlekedés (6) köztársaság (1) köztereink parkjaink (3) (1) lonely planet (1) madonna (1) március15 (2) margitsáv (1) margit híd (1) matrica (2) matr ilona (1) máv (1) mechwart liget (1) meghalsz (1) metró (1) mézeskalács (1) michael jackson (1) miezbazdmeg (1) mikulás (3) nagyrét (1) napirokkant (116) napközis képzés (2) nemzeti vágta (3) nem értem (1) nem halott a magyar (1) nextgen (4) nukleáris (1) nyilvános wc (1) nyugat 100 (1) osvát utca (2) ötlet (1) paranormál (1) párbeszéd (2) petőfi (1) pikula (1) pina (1) politikus is ember szeresd hát (1) programajánló (4) rágó (1) rapülők (1) rendőrrokkant (1) rendőrség (1) retrómánia (1) ronaldinho (1) roswell (1) rózsák tere (1) sliders (1) sólyom (1) sopron száksz (1) spar (1) speszöl edisön (4) spontan emberi ongyulladas (2) sz@rd (1) szar (1) szavazz fasszal (1) szekeres (1) szemét (1) szemétláda (3) szemétlerakó (3) szerepvállalás (2) sziget (4) sziget2008 (1) sziget 2010 (1) sziklakórház (1) szilveszter (1) szolgálati közlemény (5) szomszéd (1) szomszédok (1) születésnap (1) tarlós (2) társadalmi (2) taxi (1) tehénparádé (1) tél (1) télapó (1) tér (2) téralatt (2) te szemétláda (1) több jogot (1) toller lászló (2) tolvaj (1) tribute (1) tudtad e (1) t com (1) üléskonteszt (2) utca (2) utcakép (4) utca locsolás (1) vadorzás (1) városálom (1) városligeti tó (1) vasút (1) vendégposzt (1) verseny (1) ver jozsi visszater (1) világsztár pikula (1) világ legjobb blogja (2) vodafone (1) volt egyszer (4) ws teleshop (1) wünsch híd (1) zrínyi miklós (1) zseniális (1)

Feedfeedfeedfeed

2007.11.07. 12:14 Som@

"Dugó-húzó"

Ismét egy sorozat elindításának lehetnek szemtanúi kedves Olvasók.

Tudjuk, hogy Budapesten napközben autóval közlekedni egy igazi hardcore életérzés. Mégis megteszi ezt több százezer ember naponta. Vagy azért mert a jól szervezett tömegközlekedéssel nem tudna időben elérni rendeltetési helyére, vagy azért mert egyszerűen a jármű a mindennapi munkája része, vagy kismillió ezer egyéb ok miatt. De nem is ez itt most a kérdés, ezt a jelenséget már elég sokan boncolgatták előttem. Ebben a sorozatban  arra kívánom a tisztelt nagyérdemű  olvasótábor figyelmét felhívni, hogy mit tesz a tisztelt városvezetés annak érdekében, hogyha már az egyszeri jómunkásember be merészelte tenni a lábát, bocsánat kerekét a városba, akkor legalább a dugóban állva, jobb esetben araszolva gyönyörködhessen városunk nevezetességeiben.

Egy szó, mint száz olyan helyeket próbálok összegyűjteni városunkból, ahol egy kicsit több odafigyeléssel oldhatni lehetne a dugók okozta káoszt, pénz és energiaveszteséget. És meg lehetne előzni, hogy minden harmadik autós ősz hajszálakkal, 35 évesen szívrohamban halljon meg a dugók által okozott stressz következményeképpen. Jobb és a következményeket figyelembe vevő TERVEZÉSSEL számos helyen gyorsítani lehetne a közlekedést, egy kisebb fennakadást lehetne okozni egymásnak.

 

Íme az első gyöngyszem a gyűjteményemből.

Kálvin tér. Fővárosunk egyik közlekedési csomópontja, mely a 4es metró építésének hála még nagyobb figyelmet fog kapni. Egyszer. Talán. Ha elkészül. Mármint a metró.

De most is figyelmet érdemelt döntéshozóink számára. Történt ugyanis, hogy egyszer csak (igaz nem most volt, de csak most sikerült megfelelő fórumot találnom, ahol leírhatom bánatom) jó szokás szerint egy értelmetlen dologgal jöttek elő. A Baross utca felől jövő és a Kecskeméti utcán az Erzsébet híd irányába menő két forgalmi sávból az egyiket egyszerűen lezárták egy nagy betontömbbel.

De miért is? Nincs benne ráció. Mert az, hogy a balra kanyarodó sávot lezárták az OK. Ugyanis a Vámház kőrútra nem lehet kanyarodni az építkezés miatt. De egyenesen miért nem lehet menni a jól megszokott módon? Miért kell ezzel indokolatlan dugót okoznunk mind az Üllői úton, mind pedig a Baross utcában? Miért vagyunk kénytelenek az eddig valamennyire tartható tempót feladni és dugóban, idegesen, tülekedve, erőszakoskodva araszolni?


Haló! Ébresztő városvezetés! Ez így nagyon nem jó! Tessék szépen felemelni a fenekünket a székről és megnézni mit okoz a bársonyszékből meghozott döntésünk! És tessék szépen visszacsinálni!

Hozzáteszem, az első időkben csak terelőtábla volt. Azonban az élelmesebb sofőrje – és valljuk be, teljes mértékben igaza volt – egyszerűen kiszállt és elfordított a táblát, ezzel ismét megnyitva a második sávot a forgalom előtt.

De aztán pár nap múlva arra araszolva észrevettem, hogy a „vezetés” fifikásabb volt és egy jókora betontömbbel véglegesítette akaratát, amit néhanapján meg is fejel még egy kis rendőri jelenléttel.

Talán attól félnek, hogy a betontömbnek lába kél.



5 komment

Címkék: közlekedés autó dugó húzó


A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebp.blog.hu/api/trackback/id/tr59221224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyistapista 2007.11.08. 00:51:42

Kezdjük azzal: minek oda két sáv? Mikor a kereszteződés után 50 méterrel egy sávra szűkül az út? Azért, hogy két sorban blokkolhassák le a kereszteződésben ragadt autók a Kálvin közlekedését, ne csak egyben?

Som@ 2007.11.08. 11:25:23

Minek oda két sáv? Talán ezért, hogy az Üllői út és a Baross utca egy-egy forgalmi sávjában érkező forgalmát megfelelően elvezesse. Hosszú éveken keresztül jól működött minden. Fele-fele arányban mentek az autók balra, a Vámház körúton Buda felé és egyenesen a Kecskeméti utcában az Erzsébet híd felé. Ekkor három sáv volt itt. A legszélső balra kanyarodó, mellette egy olyan sáv, melyből balra kanyarodni, de egyenesen menni is lehetett. Majd volt egy egyenesen menő sáv. Ma viszont csak egy sáv használható, mint a képeken is látszik.
Jelenleg azonban aki Budára akar menni, annak mindenképpen egyenesen kell menni. Viszont ezt csak egy sávban teheti meg, az eddigi három helyett. Szerintem nincs ez így jól. Amit mondasz, az viszont a mai napig fennáll, hiszen hiába van egy forgalmi sáv, a bárgyú autósok bemennek a kereszteződésbe, a betontömb után akár két sorban is. Hiszen muszáj behoznia a dugóban eltöltött időbeli lemaradását.
Maradjon minden így? Vagy szerinted mi lenne a jó megoldás?

nyistapista 2007.11.08. 12:59:56

Szerintem az lesz a jó megoldás, ha tehermentesítik a Belvárost, és ennek a Kecskeméti utca is az "áldozata" lesz.

Som@ 2007.11.08. 13:11:49

Azért nem eszik olyan forrón a kását. A tervről hallottam, de majd elválik.
De addig is miért keserítik meg az emberek életét?
És itt nemcsak az autósokra gondolok.
Én naponta járok arra a 9-es buszon. De ugyan úgy araszol a dugóban, mint mindenki más.

airdace 2007.11.08. 20:20:20

A Kecskeméti utcát valóban le akarják zárni az autók elől (végre), és lehet, hogy ezzel a sávlezárással szoktatják rá az autósokat, hogy kerüljék el azt az irányt. Bár tény, hogy előbb azt a körforgalmat kéne hozzá kiépíteni az Astorián.