Budapest Száksz

"Budapest hallod, hogy nézel már ki? Ezért kellett téged egyesíteni? Há' ne haragudjál már, de nézzél szépen körül! Le kell hogy basszalak, mert még Bukarest lesz fölül" - Belga: Budapest. Ez itt a Budapest Száksz, fővárosunk anti-blogja. Cél? Nincs. Sírva rökönyödjünk, hogy aztán sírva röhögjünk. Ahogy szoktuk. Napirokkant, sztori, vírus küldése, kontakt: welovebpKUKACgmail.com

Messziföldiek

ip-location

Enyimé

Friss hozzászólások

Legyen neked is

A Jármű

Sok izgalom

3 2 (1) 4 metró (1) 7 (1) a38 (1) advent (1) ajánló (1) albérlet (1) algagyáros (1) állatkínzás (2) andrássy (1) árkád (1) armani bekaphatja (1) árpádsáv (1) árpád híd (1) átalakulás (2) autó (10) bab (6) barát (1) barkochba (1) bejegyzés (1) beszarás (1) betonia (1) bkv (11) blaha (1) bliccelés (1) bombázók (1) borotva (1) börtönnapló (1) budapestifurcsaságok (5) budapestikum (31) budapesti látványosság (1) budapest rulz (1) budapest száksz (66) budapest száksz póló (1) búék (1) burger king (2) café mozart (1) cigány (5) combino (3) csöves (1) cukros víz (1) daily disabled driver (6) deák ferenc (1) demszky (16) don quijote (1) dugó húzó (1) édibédi (1) edition (1) eiffel park (1) ekszperiment (1) ellenőr (1) ellenőrök (1) emlékpark (1) év rokkantja (2) ez is budapest (1) fekvőverseny (7) felhívás (1) ferihegy (1) fingom sincs (1) fkf (1) flashmob (1) föld napja (1) főpolgármester (16) főpolgármester verseny (15) fővárosi (2) free tibet (1) fura épület (3) futás (1) geszti péter (2) gödör (1) gyalogos bérlet (1) hagyó miklós (3) hajós andrás dalban mondja el (1) halál (1) halleluja (2) hányáskörkép (1) hekker (1) hellókarácsony (2) hello barbara (1) heti (3) hétvége (5) hírcsokor (3) horror (2) horst fuchs (1) hősök tere (1) húgyos jóska (1) húsvét (1) ígéret (1) ihlethiány (1) ikea (1) ilovebp2.0 (2) ivókút (1) járdamatrica (1) játék (1) jézus (3) jubileum (1) kapcsolat (1) karácsony (3) katasztrófa (1) katona kálmán (1) kérdés (14) király utca (1) kísérlet (1) kitárulkozás (3) kóka (1) koncert (1) kossuth tér (1) kötelező (1) közérdekű (22) közgyűlés (1) közlekedés (6) köztársaság (1) köztereink parkjaink (3) (1) lonely planet (1) madonna (1) március15 (2) margitsáv (1) margit híd (1) matrica (2) matr ilona (1) máv (1) mechwart liget (1) meghalsz (1) metró (1) mézeskalács (1) michael jackson (1) miezbazdmeg (1) mikulás (3) nagyrét (1) napirokkant (116) napközis képzés (2) nemzeti vágta (3) nem értem (1) nem halott a magyar (1) nextgen (4) nukleáris (1) nyilvános wc (1) nyugat 100 (1) osvát utca (2) ötlet (1) paranormál (1) párbeszéd (2) petőfi (1) pikula (1) pina (1) politikus is ember szeresd hát (1) programajánló (4) rágó (1) rapülők (1) rendőrrokkant (1) rendőrség (1) retrómánia (1) ronaldinho (1) roswell (1) rózsák tere (1) sliders (1) sólyom (1) sopron száksz (1) spar (1) speszöl edisön (4) spontan emberi ongyulladas (2) sz@rd (1) szar (1) szavazz fasszal (1) szekeres (1) szemét (1) szemétláda (3) szemétlerakó (3) szerepvállalás (2) sziget (4) sziget2008 (1) sziget 2010 (1) sziklakórház (1) szilveszter (1) szolgálati közlemény (5) szomszéd (1) szomszédok (1) születésnap (1) tarlós (2) társadalmi (2) taxi (1) tehénparádé (1) tél (1) télapó (1) tér (2) téralatt (2) te szemétláda (1) több jogot (1) toller lászló (2) tolvaj (1) tribute (1) tudtad e (1) t com (1) üléskonteszt (2) utca (2) utcakép (4) utca locsolás (1) vadorzás (1) városálom (1) városligeti tó (1) vasút (1) vendégposzt (1) verseny (1) ver jozsi visszater (1) világsztár pikula (1) világ legjobb blogja (2) vodafone (1) volt egyszer (4) ws teleshop (1) wünsch híd (1) zrínyi miklós (1) zseniális (1)

Feedfeedfeedfeed

2008.12.04. 11:15 pikula

Volt egyszer egy Hősök tere...

Kevés tagot számláló látványflottánk egyik zászlóshajója a Hősök tere. A kivilágított Lánchíd és egy szakadt, immár csak fizetésért cserébe élvezhető panoráma mellett ez a harmadik számú, leginkább exportált vizuálélménye Budapestnek.

Távolról szép, szép, amolyan szokásos félmonumentalista tér, melyből van úgy cirka negyvenezer a világban. 

Aztán ha közelre ér az ember, akkor azt látja, hogy leülni nem tud, lévén nincs mire, az Ismeretlen Katonának állított emlékhely körül a mindenféle extrémsportnak hívő fiatal űzi amúgy nagyon szép és respektálandó hobbiját.

Emlékszem, majdnem húsz évvel ezelőtt én is ott voltam, fekete színű, kék kerekű görkorcsolyámmal. Akkor éppen nagyon híres görkoris akartam lenni, ezért a nem sokkal azelőtt lezajlott karácsonyi őrületben mi más is lehetett listavezető ajándékkívánalmam, mint megvalósítandó vágyam legfőbb eszköze: egy görkori. Szegény apám éjt nappallá téve kereste a megfelelő méretű és árú felszerelésemet, aztán december 23-án, késő délután egy kissé viharverten, hangosan szentségelve beállított a lakásba, hogy aztán hátsó szobába vigye az ajándékot, majd afféle gőzkieresztésként (na meg a fa a talpba való bekalapálására készülvén) lehajtson egy páleszt. Ezt én persze egyből kihasználtam, beosontam a szobába, belenéztem a zacskóba, és ott volt, színes-szagos dobozban: a GÖRKORI. Persze a történelmi hűséghez hozzátartozik az is, hogy mindösszesen kétszer volt a lábamon, majd miután ennyi gyakorlás után nem mentek egyből a 720 fokos fordulások, valamint nem tudtam behunyt szemmel végigcsúszni bármelyik korláton, áttértem a gördeszkára. De ez már egy másik történet.

Szóval! Itt ez a szerencsétlen Hősök tere, melyet magyar ember háromszor láthat egy évben, amúgy magasról szarik rá. Először láthatja december 31. napján, ha a tévét nézni a Himnuszért, nem pedig a Kossuthot hallgatja. Aztán láthatja a Kapcsolat koncerten, ha már van olyan hülye, hogy kimegy az ingyen frizbiért, hogy négy sarokról nézhesse kivetítőn valamelyik "sztárt". Aztán a harmadik alkalom, ha valamelyik teljességgel haszontalan mozgalom emberei, fáklyával a kezükben, a béke jelét kirakva teszik nevetségessé magukat és az összes álhippi megmozdulást; értelme semmi, mentek volna inkább ingyenkonyhára segíteni, vagy pokrócokat osztogatni.
 

Nevezett terünk elég leromlott állapotban van. A kövezet repedezik, a magasra törő emlékmű a csapadéknak köszönhetően rondítja el a talapzatot, melyet visszahódított magának a természet; flóra már van, fauna közelítőben. 

Polgártársak! Szeretik Önök ezt a teret? Maguk szerint nem kellene valamennyire felújítani? Miért nem vigyáznak rá az emberek? Miért nem kapnak az extrémsportolók egy normális, nem a halál faszában lévő fedett centrumot, ahol kedvükre gyakorolhatnak? Netalántán fűti őket gyermeki exhibicionizmusuk és akkor is oda járnának biciklit pörgetni, deszkát pattintani, görkorit csapkodni, ha a Szépművesztiben nyílna meg egy ilyen hely? Hej, hej. Itt van pár kép, tessék csak, tessék. 

Kiváló díszkövezet

Oldódik, színez, csúnyul

Így jobban csúszik

Nocsak, hát ez mi? 

Moha

Szemetes

Van itt minden

Az ott egy kuka. Odáig kellett volna vinni.

Ifjak

... és egy kép, mely külföldre készült 

67 komment

Címkék: hősök tere volt egyszer


A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebp.blog.hu/api/trackback/id/tr3803120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2008.12.04. 12:47:24

Az Erzsébet tér ennél is gázabb. Nem csak a Gödör felőli rész, hanem a szökőkutas. Nagy csorda gördeszkás. Megkérdem az egyiket, hogy okvetlenül szükséges-e szétcseszniük a kő padot a felugratással-csúszással. "De hát itt lehet gördeszkázni, látod, nem?" Na persze. Volt kint egy kifejezett tiltó tábla is addig a pár napig, amíg a szkéterek le nem lopták.

pitbullhab2 2008.12.04. 12:56:14

Sajnos, míg a vidék Magyarországa nagyjából rendbeszedte magát az elmúlt 18 évben, addig Budapestből az egyik legellenszenvesebb, legbüdösebb, élhetetlen nyomrtanya lett. Hála Demszky és pártja korrupciótól hemzsegő politikájának. Sajnálom emiatt Magyarországot!

galoooshka 2008.12.04. 13:01:52

Nah, álljunk már meg egy szóra!Az Erzsébet tér felújításakor a térelemeket direkt gördeszkások és bmxesek részére találták ki, azok a furcsa-mutatós-döntött-ilyen-olyan-földből-kiemelkedő elemek konkrétan nekik lettek kitalálva.Én is emlékszem, mikor utána viszakoztak, hogy húzzanak onnan a deszkások a véresbe, de rájöttek hamar, hogy ha megteremtették nekik a lehetőséget, akkor élni is fognak vele.És szerintem a Gödörnek vannak a deszkásoknál sokkal nagyobb problémái is(függetlenül attól, hogy én is agyhugykövet kapok a folyamatos csattanásoktól amikor becsapódnak a kövezetbe)

amondó (törölt) 2008.12.04. 13:04:44

Hol van Budapesten bármilyen (nem csak extrém-)sportolásra alkalmas közterület? A grundok mind beépültek, ami nem, azokon parkoló van, park egyre kevesebb.

Most éppen a Gellérthegy oldalába épül a Tabánba egy gyönyörű nagy szálloda, pont oda, ahol a goások nyomultak.

Könnyű panaszkodni, kitiltani, rongálás ellen felszólalni, megmondani, hogy mit nem lehet csinálni. De ha nem marad egy szemernyi közterület, közösségi tér sem, akkor ki mondja meg, hogy mit lehet csinálni egyáltalán?

Ja, tudom, lehet vásárolni (a plázákban), tévét nézni (otthon) és autózni (a közterületek 100%-án).

Vidéken meg könnyű, ott van hely.

amondó (törölt) 2008.12.04. 13:06:20

"miért nem kapnak az extrémsportolók egy normális, nem a halál faszában lévő fedett centrumot, ahol kedvükre gyakorolhatnak? "

Talán, mert nincs benne üzlet? Mert azt a területet is eladná az önkormányzat (megfelelő csúszópénzekért) bagóért, és épülne rajta gagyi-lakópark, gagyi-pláza?

molnibalage 2008.12.04. 13:06:52

"Miért nem kapnak az extrémsportolók egy normális, nem a halál faszában lévő fedett centrumot, ahol kedvükre gyakorolhatnak?"

Én akkor kaphatok egy röplabdacsarnokot? Miért járna az nekik he? A sportrért fizetni kell...

A gördeszkások közül meg legszívesebben pofánverném azokak akik tönkrebasszák a kevés jó állapotú tér állapotát..

amfiteatrum 2008.12.04. 13:07:19

Mindenki azt kapja amit megérdemel.
Mi demszkiért cserébe egy lerobbant, mocskos, elhanyagolt, büdös, járhatatlan, tönkretett várost kapunk.

Az Erzsébet tér már nyáron katasztrófális volt, amikor a fűre rátelepedett mindenféle rendezvény. És a fűnek van egy olyan fura rossz tulajdonsága, hogy nem nő ha le van takarva.
A murvát rég széthordták a gyalogosok - erről nem tehtenek, de a tervezeőnek lehetett volna ennyi esze. Az összes kandeláber graffitival összefirkálva, a kő, ahogy ptibullhab írta összetörve.

A gödör oldaláról legalább már leszedték a töredezett mészkő burkolatot. Most a csupasz beton van ott, hát az se szép.

És ott van nem messze a városház parknak nevezett ocsmányság, amit felver a gaz, és szadesz rendezvényeken kívül semmi nincs ott. Ja a Metró4 installáció az ott van (volt) Hogy milyen lez HA elkészül...

A Lánchíd a gyalogos járda felől tele van graffitivel, húgy és kutyaszar maradékkal.

De nincs mit csodálkozni, az egész város így zilálódik szét, és tökmindegy, hogy ingatlanpanama, vezetői alkalmatlanság, a rongálás elnézése vagy a pénzhiány az oka.

De sebaj, jön 2010 és majd megint virítani fog a "Világvárost építünk" plakát...

vendég 2008.12.04. 13:10:51

"Nah, álljunk már meg egy szóra!Az Erzsébet tér felújításakor a térelemeket direkt gördeszkások és bmxesek részére találták ki, azok a furcsa-mutatós-döntött-ilyen-olyan-földből-kiemelkedő elemek konkrétan nekik lettek kitalálva."
Csak azt felejtették ki a tervezők a képletbő, hogy olyan anygokat illetve technológiát használjanak ami ezt kibírja. (Vagy ne a haverok cége kivitelezze ilyen minőségben aminek ma láthatjuk az eredményét.)
Jelenleg tök lepusztult az egész lassan fel kellene újítani.

amondó (törölt) 2008.12.04. 13:13:15

" molnibalage 2008.12.04. 13:06:52
Én akkor kaphatok egy röplabdacsarnokot? Miért járna az nekik he? A sportrért fizetni kell..."


Na ez a szemlélet az oka annak, hogy Magyarországon nincs tömegsport, hogy emiatt az élsport is úgy áll, ahogy áll. Vajon miért szar a magyar foci? Talán, mert már nem fociznak a srácok az utcán, mint az 50-es években?

Miért kéne fizetni a nem eszközigényes, hagyományosan közterületen űzött sportokért? Foci, streetball, görkori, stb? Szerinted a parkért és a padokért is fizetni kéne? A levegőért is?

Senki nem mondja, hogy ingyen terembérletet, ingyen kajakot, ingyen sífelszerelést kéne osztani. De ha autóútnak van hely, meg plázának, akkor focinak, deszkásoknak is kell. Legfeljebb nem a Hősök terén. Na de akkor hol? Mikor avatott utoljára utcai sportolásra alkalmas teret polgármester?

Nem baj, remélhetőleg a te gyereked is jó fogyasztóként otthon ülve, és számítógépen játszva fog felnőni...

amondó (törölt) 2008.12.04. 13:14:57

Ja, foci. Szerinted olyan futball-nagyhatalomban, mint Brazíliában hol fociznak a jövendő nagy focistái? Gondolod, hogy pályát bérelnek méreg drágán?

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2008.12.04. 13:15:46

ki kéne rakni a város szélére egy táblát, hogy eladó - hátha erre jár valami olajsejk és megveszi. az aztán rendet teremtene itt secc-perc alatt!

sldfsldfsdfsdfs 2008.12.04. 13:16:09

Inkább szívnának és piálnának valahol két kiskorú erőszak között.

amondó (törölt) 2008.12.04. 13:17:00

" Lesley · 8ker.blog.hu/ 2008.12.04. 13:15:46
ki kéne rakni a város szélére egy táblát, hogy eladó - hátha erre jár valami olajsejk és megveszi. "

Szerintem már 90%-ban megtörtént, amire utalsz.

idiotak 2008.12.04. 13:23:55

a gördeszka jó
ti meg szarok vagytok

ennyi

amondó (törölt) 2008.12.04. 13:29:47

" idiotak 2008.12.04. 13:23:55
a gördeszka jó
ti meg szarok vagytok

ennyi "

Én sose gördeszkáztam. Viszont elhiszem, hogy jó. De mikor fognak odamenni a gördeszkások (kiskorúaknak a szülei), béemixesek a kerületi polgármesterekhez azzal, hogy polgármester úr, a legközelebbi pláza helyett esetleg építhetne egy félcsövet, ugratót, hogy legyen hol vadulni, és ne a műemléket rongálják.

Tudom, úgyse hatná meg a polgármestert, sok csúszópénz van egy plázából, de azért némi civil kurázsi kéne. Valami hatása azért lenne.

TBone 2008.12.04. 13:31:22

Nalunk "videken" direk csinaltak a deszkasoknak, BMX-eseknek egy teret ahol emberkedhetnek kedvukre. Nem zavarnak senkit. Azota nem lattam senki sem a belvarosban gyakorolni. Ja, es nem kell erte fizetni semmit!

bőgőmackó 2008.12.04. 13:41:26

bakker, 1000x inkább görkörizás, mint gárdistaavatás.

OkoskaTo:rp 2008.12.04. 13:48:21

Nono. Hangsúlyoztam, hogy NEM a Gödörről beszélek elsősorban, hanem a buszpályaudvar mögötti, klasszikus Erzsébet térre, a parkkal és a műemlék szökőkúttal. Hogy azt a gördeszkásoknak tervezték volna a felújításkor, azt kizártnak tartom.

(Az a fehér kerek ott középen. maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=budapest&sll=37.0625,-95.677068&sspn=49.978077,114.257812&ie=UTF8&ll=47.498351,19.052755&spn=0.002624,0.006974&t=h&z=18)

És attól, hogy nincs kiépített extrémsport terület, az még nem jogosít fel egy frissen felújított cucc szétbarmolására. A Goldman György teret a deszkások cseszték szét. A Kosztolányit szintén. Mint ahogy a város számos egyéb pontját.

A deszkásokban meg van üzlet, gondoljatok csak a Görzenálra. (Tudom, az nem fedett.)

Emil 2008.12.04. 13:48:36

kedves deszkások és egyéb sportot üzök ellenzöi!
nem szabadna átsiklani afelett, hogy ami kivülröl szép, az belül rohad. nem a deszkások miatt esik szét a cucc, hanem azért, mert a burkolat alatti alapok, ami bármilyen épitészet lelke, az van szarul megcsinálva, silány anygbol és az is kisporolva.
én már "csak" közlekedni szoktam kerékpárral, de az ujabban divatos szines diszburkolatok vajon mitöl esnek szét, nincsenek szintben, gyakorlatilag egy sik felület nincs közlekedésre (sem). inkább megyek az utcára, mint 2 évente uj bringa ami a kijelölt ut minösége miatt megy tönkre.

W Joe 2008.12.04. 13:51:07

Tényleg jó lenne, ha több hely lenne, ami kifejezetten sportolásra lenne. Focipályák, kosárpályák, gördeszkásoknak egy hely, stb. És több zöldterület is kéne. A dunapartból is többet lehetne kihozni. Írok a mikulásnak, mert másban már nem bízok :(

Bit Rot 2008.12.04. 14:00:24

"Tudom, úgyse hatná meg a polgármestert, sok csúszópénz van egy plázából, de azért némi civil kurázsi kéne. Valami hatása azért lenne."

Nem sok.
Bicikliutak is épphogy csak épülnek, pedig ott ezerszer nagyobb a civil nyomás.

gonosz manó 2008.12.04. 14:06:31

Sajnos a Hősök tere az egyik elgjobb görkorishely....

ha bűnösnek kell éreznem magam emiatt, hát annak érzem, de nincsen szebb annál, mint korizni a Hősök terén a naplementében... :)

molnibalage 2008.12.04. 14:11:54

"Mikor avatott utoljára utcai sportolásra alkalmas teret polgármester?"

Ki választotta meg azt a tökelütött barmot 5-ször? Eh... Az a másik sok barom.

Ahol én lakom ott nincs ilyen probléma, mert ott nem szadesz és komcsi vezetés van.

molnibalage 2008.12.04. 14:14:11

"Talán, mert már nem fociznak a srácok az utcán, mint az 50-es években?"

Mi csináltuk...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.12.04. 14:14:38

...a gördeszka jó
ti meg szarok vagytok

ennyi...

Remélem, nem ez az általános értelmi szint köztetek... bár azt a szeméthalmot elnézve...

Nem siránkozni kell, hanem pályát VENNI és ÉPÍTENI ! Ez nem foci, itt nem fog senki HELYETTETEK milliókat beleölni a hobbitokba (miért is tenné ??)
Jah, hogy költeni kell, meg dolgozni kell vele? Le kell ballagni vidékre tanácsokért - ott már megoldották ezt, számtalan helyen.

bőgőmackó 2008.12.04. 14:17:38

már megint ez az anyázás

rohatt autósok,
rohatt dohányosok,
rohatt biciklisek,
rohatt kismamák,
rohatt gördeszkások,
rohatt...

meg kéne tanulni elviselni egymást

Nagykócsag 2008.12.04. 14:21:04

Nem vagyok deszkás, de engem egyáltalán nem zavarnak. Miért fáj az neked, hogy ott vannak? Nem férsz el tőlük, vagy mi?

bőgőmackó 2008.12.04. 14:23:22

tényleg, most már csak az a jó, amiért fizetni kell. pl. kocogni nem trendi, de konditeremben futópadozni az a királyság.

gyerekek! pléjsztésünözzetek szépen otthon a szobátokban!

flimo13 2008.12.04. 14:24:39

Bicikliutat kicsit nehezebb építeni, mert nem lehet minden út mellett annyi helyet találni, hogy járda is maradjon elég, a villamos is elférjen, megépüljön a bicikliút, és az autósoknak is maradjon annyi hely, hogy a bedugulással ne fullasszanak meg minden arra járót. Ellenben találni egy üres telket, vagy egy bontásra váró házat sokkal egyszerűbb.

Kerti Öröm 2008.12.04. 14:25:38

1. A Hősök tere nem a gördeszkások miatt van lepusztulva, hanem azért, mert évtizedek óta nincs felújítva (lásd járólapok állapota).

2. Marseilles-ben a tengerparti sétányon láttam egy ingyenesen használható betonteknőt a helyi gördeszkások és biciklisek részére. Esténként összegyűltek a görkorisok, deszkások, biciklisek, és szépen felváltva bemutatták a tudásukat. A közönség pedig érdeklődve nézte és megtapsolta őket.
Nem hiszem, hogy megfizethetetlen lenne néhány ilyet megépíteni itthon is.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.12.04. 14:29:48

És és és és kéne még egy olyan parkot vagy teret is építeni, ahol emberek hőböröghetnek hogy milyen szar az a város, ahol élnek. Egy Hyde-parkot.

Életemben nem élveztem még Budapest programjait és lehetőségeit annyira, mint az elmúlt 5 évben. Szebb lehetne, tisztább lehetne, fejlődni lehetne, sőt lehetne mindezt GYORSABBAN is; Ausztriába átmenni még mindig olyan, mintha Középföldére, vagy Meseországba érnél, de ettől még sokkal jobb ez a hely, mint volt, és rengeteget fejlődött. Lakni szívesebben laknék máshol, élni viszont csak hasonló helyen tudok. Nem tetszik ez a fajta negatív hangvétel.

Deszkásoknak meg nem rezervátum kell, mert a jampiskodás hozzátartozik az érzéshez, egymás között soha nem lesz annyira élvezetes ugrálni, mint a járókelők előtt, akik a szemük sarkából figyelik őket. Ez hozzátartozik a mozgalom, vagy sport kultúrájához. Van görkoripark 15 éve. Lehet próbálkozni azzal, hogy Telkit meg Nagykovácsit csinálunk a belvárosból, de a városi emberek ebben nem partnerek, akkor meg legyen olyan, amilyet ők akarnak, és a deszkások a városközösség tagjai.

aachi2 2008.12.04. 14:36:19

"Miért kéne fizetni a nem eszközigényes, hagyományosan közterületen űzött sportokért? Foci, streetball, görkori, stb? Szerinted a parkért és a padokért is fizetni kéne? A levegőért is?"

nem bazmeg, a park meg a pad ingyen terem. ha szétbaszod akkor meg pláne.

faszkalap 2008.12.04. 14:37:09

Hogy jön ide Telki és Nagykovácsi?

Rékuc · http://flickr.com/photos/szefi 2008.12.04. 14:38:39

Nekem mindig nagyon tetszettek a korisok, deszkások a Hősök terén. Nagy, üres hely, senkit nem zavarnak, mindenki bőven-bőségesen elfér. És néha még látványos is, amit művelnek, szerintem teljesen rendben van, hogy a nagy monumentális tér egy kicsit korszerűvé, élővé változik általuk.
Amíg idegenvezettem, a svédekkel, norvégokkal teli turistabuszt mindig úgy irányítottam, hogy a Dózsán guruljunk végig és hirtelen táruljon az utasok elé jobboldalt a tér. Esténként érkeztünk, és a kivilágított tér láttán jólesett hallgatni a kórusban felzengő 'oooooh' meg 'aaaah'-kat, amikor a vendégek meglátták a teret :)

georg 48 2008.12.04. 14:46:38

Egy nagy büdös lófaszt építenék nekik! Ha holnapután divatba jön a békaügetés, akkor külön parkot igényelnek békaügetés céljára. Egyébként kurva egyszerű. Alakítsanak maguknak szervezetet / lehet hogy már van /, dobjanak össze jó sok lóvét és építsenek maguknak. Különben biztos vagyok abban, ha lenne nekik pálya, tuti nem használnák /pont úgy, mint a bringások sem használják a kerékpárutat/.

kis idők kis tanúja 2008.12.04. 14:46:55

Nincs baj a gördeszkás/bmx-es/görkoris gyerekekkel. Azzal van baj, hogy 18 év alatt halovány koncepciója sem alakult ki az azóta regnáló városvezetésnek. Felélik, ami van, komplett történelmi negyedeket nulláznak le, megalomán beruházásokba kezdenek, négyes-ötös-hatos metró az kell, miközben abból a szaros 500 milliárdból, amibe Demszky álma kerül, a fél várost rendbe lehetett volna tenni ennyi idő alatt. Elsősorban miatta került Budapest szopóágra.
Meg kell nézni a vidéki városokat. Utak, terek rendben. Patent.

gyagya 2008.12.04. 14:47:51

Újítsák fel, de az extrámsportolók maradjanak!

Mi a rákért akarsz te egy szép de kihalt teret? A tér akkor jó, ha van ott élet, és nem a görkorik miatt pusztult le az egész.

molnibalage 2008.12.04. 14:49:55

"Meg kell nézni a vidéki városokat. Utak, terek rendben. Patent. "

Hát igen...

QM 2008.12.04. 14:55:52

"Ausztriába átmenni még mindig olyan, mintha Középföldére, vagy Meseországba érnél"
Örülök annak, hogy vannak olyanok, akiknek ez tetszik. Nekem speciel hányhatnékom van attól, hogy Petsből Bécs imitációt csinálnak. Viszont a műkő biznisz legalább virágzik. A tavaly letett műkő burkolatot, idén újra cserélték (Deák téri metró feljáró). Ez tényleg sokkal világvárosibb. Majdnem hogy bécsi szintű. Vannak ám fák is. Na nem úgy elültetve, csóri módon a parkban. NEM. Szép nagy behemót fadézsában (a műköveken nem fog gyökeret verni). Ha meg tönkre megy, no problem, hozunk a kertészetből másikat. Fejlődünk ám cefetűl.

pipacs 2008.12.04. 14:55:53

hahó. a város az nem egy kiállítás. az egy élettér. ott élni kell. a hősök tere a világon semmit nem ér görkorisok nélkül. nem arra való, hogy képeslapot csináljunk belőle. ahhoz kicsit drága. használni kell. ha görkorizásra lehet használni, akkor arra. a gödör detto. szinte az utolsó hely az underground kultúrának. örüljünk neki, hogy akiket illet, megtalálták.

ja, soha nem görkoriztam, vagy deszkáztam, és 43 éves vagyok. de szeretem, ha egy városban van élet.

LongJohnHolmes 2008.12.04. 14:57:52

Rékuc reszpekt :)

A világon mindenhol tönkremegy előbb-utóbb minden. Ki kell cserélni és kész. Ehhez pénz kell és munka. Vannak ahol dolgoznak és vannak ahol pofáznak munka helyett.

A gördeszkázás nem öncélú pusztítás. Aki nem érti meg, hogy a srácoknak adrenalin és sikerélmény kell az egy beszűkült barom. És ezt ugyanúgy meg kell adni nekik, ahogy másoknak mást adunk.

Nyilván a gördeszkások között is vannak akiknek nincs egy csöpp eszük sem és nincs értékítéletük még, hiszen egyetlen kődarabot sem faragtak még ki életükben, de ez minden területen így van.
Higgyétek el, nem ők veszik el a legtöbb pénzeteket :) Naponta annyit lopnak el tőletek, hogy abból egy egész Hősök tere felépülhetne.
Szóval ez a pár törött kődarab nem kellene ennyire zavarjon.

Balage 2008.12.04. 14:58:53

Talán amikor ezeket a tereket építik ezzel is számolni kéne. Gondolok itt arra, hogy az anyagokat megválogathatták volna jobban, mert nem hogy az ilyen de még a normál hatásokkal szemben sem nevezném ellenállóknak. Én pl azon görkorisok egyike vagyok, akik kijártak régen a nyugati aluljáróba a "hétlépcsőhöz" és még sok más helyre patkázni, csúszkálni, korlátozni, ugrálni.
Sokszor elkergettek minket, rendőrt hívtak. De nem, loptunk, verekedtünk, ittunk vagy drogoztunk az utcán. Persze nem voltunk szentek. Kedves volt matematika tanárom definíciójával szívesen azonosulok, aki "aszfaltbetyárok" címmel illetett minket. Jó lenne ha nem kényszerítenénk a mostani srácokat arra hogy abba hagyják a sportot és más esetleg jobban társadalom romboló elfoglaltság után nézzenek. Vannak ebben az országban nagyobb gondok. Arról nem is beszélek már hogy ezekben a sportokban bizony akad nem egy NEMZETKÖZILEG elismert ifjú titán is akikre még akár büszkék is lehetnénk.

harald 2008.12.04. 15:03:22

"Talán amikor ezeket a tereket építik ezzel is számolni kéne."

Jó nagy szemetek voltak a Hősök tere építői 110 évvel ezelőtt, hogy nem gondoltak a gördeszkásokra! :)

Egyébként igazad van.

Balage 2008.12.04. 15:06:54

Harald! :) Persze bele lehet kötni de itt első sorban tudom hogy tudod melyik terekre, parkokra gondoltam.
(Deák-Gödör, Kosztolányi ...stb.)

QM 2008.12.04. 15:06:59

Hogy az eredeti témához is böfentsek egyet.
1.) Még mindig jobb, hogy a levegőn atrakcióznak, mintha drogoznának(bár a kettő nem zárja ki egymást)
2.) Ettől még a rongálás az rongálás marad.
3.)"Én akkor kaphatok egy röplabdacsarnokot?"- ra válasz "Na ez a szemlélet az oka annak, hogy Magyarországon nincs tömegsport"

Nem! A cikk kérdése, "miért nem kapnak". Na ez a szemléletnek az oka, hogy itt tart az ország(nem a sport). A helyes kérdés : miért nem csinálnak(csinálunk) egy pályát ...
Kádár elvtárs meghalt, valamint a jó Isten se osztogatja a gördeszkapályákat. Ha valakiknek kell valami, tegyenek érte. Az hogy a mások álta létrehozott felélem, majd széttárom a karom, hogy mé' nem adnak, az már egy kicsit unalamas...

aachi2 2008.12.04. 15:07:07

"patkázni"

IQ betyár vagy te, nem aszfalt,

labi 2008.12.04. 15:07:41

Nem értem miért másoktól várja el bárki hogy helyet csináljon neki a szórakozásához/sportjához tökingyen.

Az én sportomnak kellett a hely, felkutattunk egy használaton kívüli önkormányzati tulajdonban lévő területet, megállapodva az önkormival nagyon jelképes összegért (szaréhugyé') kibérelte a szövetség, aztán összeálltunk vagy 20-30-an, mindenki beletette amit tudott, betonoztunk, ácsoltunk, lapátoltunk, talicskáztunk, kész lett, szép lett, most ingyen használhatjuk. (az is aki nem tudott vagy nem akart vele melózni)
Valaki meg mindig akad aki egy napot rászán a fűnyírásra.
Mindez budapesten.

Másik terület budapesttel szinte összeérő településen, azt tökingyen laptuk meg az önkormitól, csak rendben kell tartanunk, ez évente alig pár napot vesz igénybe.

Nem a sültgalambot kell várni.

Balage 2008.12.04. 15:14:42

aachi2 kedvéért padka
és nem IQ betyár csak dysgraphia.
Ui.: de már javul!

amadeus 2008.12.04. 15:17:29

Azért az tetszik, hogy jó Móricka módjáról sokaknak mindenről "az" (demszky, szadesz, Bp versus vidék, stb.) jut az eszébe. Igen, valószínűleg ezek a szempontok is élőek és fontosak.
DE.
Szerintem a dolog ott kezdődik (legalábbis a Lajtán túl), hogy annak a kölöknek, aki szétgraffitizné, szétdeszkázná stb. a város berendezési tárgyait, van 2 szülője, mert ugye egyelőre még senkit nem lombikból tenyésztenek. Jobb helyeken pedig a szülő ELMAGYARÁZZA a kölkének, hogy rongálni csúnya dolog, ergo NEM SZABAD. Elmagyarázza egyszer, kétszer; ha kell szid, tilt, motivál és büntet, míg a gyerek (jobbik esetben még a felnőttkor elérése előtt) MEGTANULJA, hogy nem graffitizik a Lánchídra, nem ugratja le gördeszkával a budavári turult és nem siklatja ki a fehérvári úti villamost, miután összekarcolta az ablakait.
Nálunk itt a hiba, t.i. hogy szerény véleményem szerint a szülő is nagy ívben tesz rá, mit csinál a gyereke, és saját igénytelenségét hagyja az utódaira is, mindezt olyan baromságokkal indokolva, hogy ezeknek a büdöskomcsiknak/rohadtlibsiknek/genyanáciknak minek vigyázzon jobban... Nem fogják föl az emberek, hogy a közterek (és az ország) állapota nem a vezetők/politikusok, de mindannyiunk felelpőssége. Ott kezdődne, hogy nem dobja el a cigarettacsikket a megállóban (by the way, apró játék: amíg vártok a BKV valamely járatára, próbáljátok megszámolni, hány eldobott csikk/rágó kerül a látóteretekbe), nem szemetel, nem feszegeti a busz/villamos záródó ajtaját és nem rúg vele a járműbe, hanem VIGYÁZ RÁ, mert felelős európai polgár tudja, hogy ez az ő pénzéből van és az övé is...

Mérgező Hulladék 2008.12.04. 15:23:26

amondó,
szerintem inkább a te szemléletedhez hasonlók miatt nem mozognak az emberek. Mert nem hajlandóak áldozni is rá. Még mindig azt várjuk, hogy valaki teremtse meg nekünk a lehetőséget. Hát ez így nem fog működni.

Egyébként szerintem nem sok baj van azzal, hogy a tereket használják (akár gördeszkázásra is). Azért van, nem, hogy éljünk rajta?

HÉV-es 2008.12.04. 15:28:55

Azért azt is vegyük figyelembe, hogy nem túl biztonságos ott sétálni a görkorizó, deszkázó társaság mellett. Minket is ütött már el deszkás srác a Hősök terén. Nem volt jó élmény. Nem oda valók. Az egyetlen bajom velük, hogy azért sokan viselkednek tahó módon, nem figyelve a többi emberre, vagy pláne direkt ijesztgetve őket.

amondó (törölt) 2008.12.04. 15:30:16

" Mérgező Hulladék 2008.12.04. 15:23:26
amondó,
szerintem inkább a te szemléletedhez hasonlók miatt nem mozognak az emberek. Mert nem hajlandóak áldozni is rá. Még mindig azt várjuk, hogy valaki teremtse meg nekünk a lehetőséget. Hát ez így nem fog működni."


Szerintem meg azzal van a gond, hogy egyesek (mint például te) elhiszed, hogy mindent pénzzé lehet tenni. Hogy minden pénzzel mérhető. Hogy nem létezik közterület, közszolgáltatás, hogy mindenért fizettetni lehet. Pedig igenis léteznek közszolgáltatások, legalábbis a fejlettebb országokban.

Persze nem ingyen gördeszkára gondolok itt, az nem jár. A közpark, ahol különböző rétegek eltölthetik a szabadidejüket viszont nagyon is jár.

Egy normális város a csendre vágyó nyugdíjast, a gördeszkás fiatalt, az igényes kávézóteraszokra kiülő üzletembert egyaránt ki tudja szolgálni. Budapest ezzel szemben abba az irányba fejlődik, ahol a közterület ál-közterületté (plázákká, zárt lakóparkokká) változik, olyan helyekké, amik szigorúan a haszonszerzés érdekében működnek. Ami a lakóparkokon és a plázákon kívül esik, az pedig rohad le, hiszen senki nem foglalkozik velük, nem gondozza.

petya a barátságos :) 2008.12.04. 15:42:19

Csak mondom, Párizsban a Notre Dame előtt is görkoriznak és mutatványokkal szórakoztatják a népet, meg a Centre Pompidou előtt is mutatványosok vannak (mindenféle). Rómában és Nápolyban a sokkal régebbi tereken és köveken is szórakoznak a fiatalok.

Szerintem ez sokkal inkább javítja a képet, mint rombolja, vidámabb, élettel telibb a hely. Nem szeretnék egy múzeumban lakni, én szeretem, hogy a Kertemből hazafelé kerülünk párat a gyerekekkel a Hősök terén, hogy bújócskázhatunk az 56-os emlékmű oszlopai között. És bár én magam jócskán kiöregedtem a gördeszkázók közül, azt is élvezem, hogy ők ott jól érzik magukat.

Igen, a randalírozókat, azokat akik már veszélyeztetik a túristákat, azokat ki kell szűrni, meg bizony időnként nem ártana karbantartani az oszlopokat és a burkolatot, de ne az legyen a megoldás, hogy tiltsunk ki onnan mindenkit és akkor majd milyen jó lesz.

amondó (törölt) 2008.12.04. 15:43:13

" QM 2008.12.04. 15:06:59
A helyes kérdés : miért nem csinálnak(csinálunk) egy pályát ...
Kádár elvtárs meghalt, valamint a jó Isten se osztogatja a gördeszkapályákat. Ha valakiknek kell valami, tegyenek érte. Az hogy a mások álta létrehozott felélem, majd széttárom a karom, hogy mé' nem adnak, az már egy kicsit unalamas... "


Igazad van. De tegyük fel, van gazdag építőiparos apuka, aki hajlandó betonból jó kis pályát csinálni, hogy ne a műemléken ugrassanak. Területet honnan kapnak? Mert, mint azt már fentebb írtam, a városban nem nagyon maradt sportolásra való terület. A pályakerékpárosok például eddig alig tudták megakadályozni, hogy Mo egyetlen kerékpárpályáját lebontsák és lakóparkot építsenek a helyére.

Egy focipályát meg se kell építeni, elég leszúrni két kaput, és kész. Na de hova? Közparkokból kevés van, és nem nagyon lehet oda leszúrni semmit. Grundok nincsenek. Tereken autók parkolnak vagy közlekednek.

Igazad van végül is, hogy hiányzik a civil kezdeményezés. De nagyon sok egyéb akadálya is van a szerveződésnek.

ksion 2008.12.04. 15:47:16

Sok pesti meg is érdemli...kellett nekik sokadszorra is Demszky.

Egy budai

ahabkapitany 2008.12.04. 15:50:47

georg 48 2008.12.04. 14:46:38

"Alakítsanak maguknak szervezetet / lehet hogy már van /, dobjanak össze jó sok lóvét és építsenek maguknak. Különben biztos vagyok abban, ha lenne nekik pálya, tuti nem használnák /pont úgy, mint a bringások sem használják a kerékpárutat/."

Imádom amikor valakinek lövése nincs egy témáról, de azért jól odamondja.

Téged zavar, hogy ott vannak a görkorisok, de szerinted összdobnak 50 millát hogy építsenek egy pályát? Persze hogy nem. tehát ez nem megoldás.

Akkor most vagy fogadd el, hogy ott vannak, vagy fogadd el, hogy az önkormányzat dolga lenne biztosítani nekik a helyet a sportoláshoz.

Bicikliutak?! Ültél már bringán egyáltalán? Budapesten a következő a helyzet: Bicikliutak jelentős része arra van, hogy meg lehessen mondani hogy "megint épült 20 kliométer"

Tudod, hogy néznek ki ezek?

-Semmiből semmibe vezető 200 méteres szakasz
-Andrássyn a parkoló kocsisor mellett, hogyha valaki rádnyitja az ajtót, jobb esetben plasztikai sebész, rosszabb esetben fekete zsák.
-Vödör festékkel a járdára kanyarintva, hogy biztosan félpercenként meg kelljen állni a gyallogosok miatt, pedig az egész lényege a gyors haladás lenne, ráadásul utálni fogják a bringásokat hogy folyton rájuk ijesztenek


Amúgy is a nyugdíjasoknak építünk várost, lásd 11 után keine sör, nehogymá mulassanak az ifjak...

ksion 2008.12.04. 15:50:56

"Csak mondom, Párizsban a Notre Dame előtt is görkoriznak és mutatványokkal szórakoztatják a népet, meg a Centre Pompidou előtt is mutatványosok vannak (mindenféle). Rómában és Nápolyban"

Ehem.

Mindhárom helyen jártam, és ott mindez posztos rendőrök orra elött történik - már ha történik.

Ugyanis a kicsit is destrukcióba (értsd: deszka élével csúszom a márványkorláton) fordul, azonnal takarodó van. De nem igen volt, mert már beléjükverték h tilos. Hát igy kéne itthon is.

LassúVíz 2008.12.04. 16:03:29

Tény, a Hősök tere elszmorító állapotban van, és volt már 6-7 éve is, amikor még Pesten éltem és oda jártam néha korizni. Hiányzik az a hatalmas nyitott tér, amit kedvemre begurulhattam. Felszabadító érzés volt!

Fel kellene újítani az egészet, de nem a korisok / deszkások / bmx zsonglőrök miatt. Egyszerűen megérett rá az idő.

Fel kellene újítani, mivel csalódást kelt közelebbről megnézve.

csárli hárper 2008.12.04. 16:15:24

amadeusnak nagyon igaza van! mindenki mindent leszar magasról, nem az enyimé szarok rá....nálunk a ház előtt virágágyás lenne, de csak lenne mert a paraszt cba áruszállítók egyfolytában ráállnak,pedig az önkormányzat már rakott ki korlátokat, de már fele sincs meg.....véletlenül mindig kidől...cserélték n-alkalommal de már ők is unják gondolom.....

Autós_állat 2008.12.04. 16:16:37

amadeus 2008.12.04. 15:17:29

Is. Szülőké is. De a politikusoké is, amikor pl. tűzzel-vassal ellenállnak annak, hogy pl. szigorítsák a graffitizés elleni büntetést.
Budapestiként sajnos el kell fogadnom, együtt kell szenvednem azzal, hogy a többségi birkák még mindig DG-nek hisznek, akinél alap dolog, hogy a graffiti, a gördeszka, a delíriumos állapot csak valami átmeneti múló állapot a fiataloknál. Nem, nem és nem! Ezek ellen küzdeni kell, csak ha meg mersz szólalni, akkor te rögtön a világváros ellensége vagy.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.12.04. 16:34:20

harald: az ősök 110 éve nem is kővel borították a Hősök terét, hanem murvás-virágágyásos cucc volt eredetileg. A harmincas években burkolták kővel, hogy helyet adjanak egy nemzetközi ökumenikus találkozónak (vessetek rám követ, ha rosszul emlékszem, de így rémlik).
szvsz egy hideg-rideg kővel borított hatalmas tér nagyon nem funkcionális, szóval pont jó, hogy ott vannak a görisek.
Az emlékműn lecsorgó bronzszínű folyadék szerintem patinássá teszi. 2002 környékén újították fel a Hősöket, egyenként leszedve, megpucoválva és visszatéve őket.

Ver Sacrum 2008.12.04. 17:07:27

Visszatérve a Hősök terére: csak szerintem nézne ki jól, ha a műkő helyet gyep borítaná?

neked ment el az eszed 2008.12.06. 13:43:26

vmi szökőkútrendszert lehetne csinálni, amolyan észrevétlent mint ami a westendben is van.

ZBR 2008.12.08. 11:00:31

neked ment el az eszed 2008.12.06. 13:43:26 >>> Volt artézi kút a hősökön, de az az épület elköltözött: Széchenyi-kilátó lett!

sikitomi 2008.12.27. 21:35:49

Sajnos nagyon rossz így látni a teret, pláne úgy, hogy az Ükapám (vagy üknagyapám) cizellálta a szobrokat. Ez így konkrétan mélyen rosszul esik :( Szörnyű.

halalostor (törölt) 2009.03.13. 21:33:27

,,Azért azt is vegyük figyelembe, hogy nem túl biztonságos ott sétálni a görkorizó, deszkázó társaság mellett. Minket is ütött már el deszkás srác a Hősök terén. Nem volt jó élmény. Nem oda valók. Az egyetlen bajom velük, hogy azért sokan viselkednek tahó módon, nem figyelve a többi emberre, vagy pláne direkt ijesztgetve őket."

Ezt hívják általánosításnak: Ha egy deszkás átmegy a lábadon egy bringás hozzád bassza a bringáját akkor az összes extrémsportos egy paraszt és mindegyiket elküldöd a picsába. Viszont ha egy deszkás csak úgy átgurul a hősök terén semmit nem csinál nem ugrál a műemlékekre satöbbi akkor a járókelők már húzzák a szájukat hogy faszé rongál ez itten pedig csak gurult és élvezte azt amit csinál. Én Pl. ha elküldenek valahonnan vagy véletlen kigurul a deszka valaki alá elnézést kérek és megyek tovább csinálom a dolgomat... És ezzel ne magamnak növelem a tiszteletet hanem az összes deszkásnak/bmx-esnek növelek egy pici tiszteletet hogyha ezt mindenki így csinálná és nem rugná fel az első nénibácsit akihez véletlen kigurította a deszkád akkor egy idő után senkit nem zavarna hogy 1 órát deszkázol a hősök terén... Látjátok így is meg lehet oldani sok mindent és nem csak prédikálni hanem tenni... aki hozzá akar ehhez fűzni valamit holnap megtalál a városligetben! Béke veletek földi tehenek!:D
süti beállítások módosítása