Budapest Száksz

"Budapest hallod, hogy nézel már ki? Ezért kellett téged egyesíteni? Há' ne haragudjál már, de nézzél szépen körül! Le kell hogy basszalak, mert még Bukarest lesz fölül" - Belga: Budapest. Ez itt a Budapest Száksz, fővárosunk anti-blogja. Cél? Nincs. Sírva rökönyödjünk, hogy aztán sírva röhögjünk. Ahogy szoktuk. Napirokkant, sztori, vírus küldése, kontakt: welovebpKUKACgmail.com

Messziföldiek

ip-location

Enyimé

Friss hozzászólások

Legyen neked is

A Jármű

Sok izgalom

3 2 (1) 4 metró (1) 7 (1) a38 (1) advent (1) ajánló (1) albérlet (1) algagyáros (1) állatkínzás (2) andrássy (1) árkád (1) armani bekaphatja (1) árpádsáv (1) árpád híd (1) átalakulás (2) autó (10) bab (6) barát (1) barkochba (1) bejegyzés (1) beszarás (1) betonia (1) bkv (11) blaha (1) bliccelés (1) bombázók (1) borotva (1) börtönnapló (1) budapestifurcsaságok (5) budapestikum (31) budapesti látványosság (1) budapest rulz (1) budapest száksz (66) budapest száksz póló (1) búék (1) burger king (2) café mozart (1) cigány (5) combino (3) csöves (1) cukros víz (1) daily disabled driver (6) deák ferenc (1) demszky (16) don quijote (1) dugó húzó (1) édibédi (1) edition (1) eiffel park (1) ekszperiment (1) ellenőr (1) ellenőrök (1) emlékpark (1) év rokkantja (2) ez is budapest (1) fekvőverseny (7) felhívás (1) ferihegy (1) fingom sincs (1) fkf (1) flashmob (1) föld napja (1) főpolgármester (16) főpolgármester verseny (15) fővárosi (2) free tibet (1) fura épület (3) futás (1) geszti péter (2) gödör (1) gyalogos bérlet (1) hagyó miklós (3) hajós andrás dalban mondja el (1) halál (1) halleluja (2) hányáskörkép (1) hekker (1) hellókarácsony (2) hello barbara (1) heti (3) hétvége (5) hírcsokor (3) horror (2) horst fuchs (1) hősök tere (1) húgyos jóska (1) húsvét (1) ígéret (1) ihlethiány (1) ikea (1) ilovebp2.0 (2) ivókút (1) járdamatrica (1) játék (1) jézus (3) jubileum (1) kapcsolat (1) karácsony (3) katasztrófa (1) katona kálmán (1) kérdés (14) király utca (1) kísérlet (1) kitárulkozás (3) kóka (1) koncert (1) kossuth tér (1) kötelező (1) közérdekű (22) közgyűlés (1) közlekedés (6) köztársaság (1) köztereink parkjaink (3) (1) lonely planet (1) madonna (1) március15 (2) margitsáv (1) margit híd (1) matrica (2) matr ilona (1) máv (1) mechwart liget (1) meghalsz (1) metró (1) mézeskalács (1) michael jackson (1) miezbazdmeg (1) mikulás (3) nagyrét (1) napirokkant (116) napközis képzés (2) nemzeti vágta (3) nem értem (1) nem halott a magyar (1) nextgen (4) nukleáris (1) nyilvános wc (1) nyugat 100 (1) osvát utca (2) ötlet (1) paranormál (1) párbeszéd (2) petőfi (1) pikula (1) pina (1) politikus is ember szeresd hát (1) programajánló (4) rágó (1) rapülők (1) rendőrrokkant (1) rendőrség (1) retrómánia (1) ronaldinho (1) roswell (1) rózsák tere (1) sliders (1) sólyom (1) sopron száksz (1) spar (1) speszöl edisön (4) spontan emberi ongyulladas (2) sz@rd (1) szar (1) szavazz fasszal (1) szekeres (1) szemét (1) szemétláda (3) szemétlerakó (3) szerepvállalás (2) sziget (4) sziget2008 (1) sziget 2010 (1) sziklakórház (1) szilveszter (1) szolgálati közlemény (5) szomszéd (1) szomszédok (1) születésnap (1) tarlós (2) társadalmi (2) taxi (1) tehénparádé (1) tél (1) télapó (1) tér (2) téralatt (2) te szemétláda (1) több jogot (1) toller lászló (2) tolvaj (1) tribute (1) tudtad e (1) t com (1) üléskonteszt (2) utca (2) utcakép (4) utca locsolás (1) vadorzás (1) városálom (1) városligeti tó (1) vasút (1) vendégposzt (1) verseny (1) ver jozsi visszater (1) világsztár pikula (1) világ legjobb blogja (2) vodafone (1) volt egyszer (4) ws teleshop (1) wünsch híd (1) zrínyi miklós (1) zseniális (1)

Feedfeedfeedfeed

2008.06.12. 10:50 pikula

Több jogot a BKV ellenőröknek!

[UPDATE 2009.07.09: Nos, az ember az idő és élete előrehaladtával hajlamos felülírni régebbi kimondványait, gondolatait. Az utóbbi időben tapasztalható, általános elgyökeresedés a BKV ellenőrök között pedig erre késztet engem is, ezért megkövetem magam, és azt mondom: nem több jogot, hanem több lófaszt a seggükbe.

Az alábbi iromány inkább sajnálatból és együttérzésből született, ugyanis a két hölgyellenőr (sajnos) nem tudott mit kezdeni az amúgy igazán baromarcú bliccelővel.

És ha nagyon követni akarnám magam, akkor azt mondanám, hogy most már a bliccelőkkel is egyet tudok érteni, mert nevetségesek a BKV tarifái. De ha már lebukott valaki, legalább ne viselkedjen bunkón. Ámen.)

Sajnálatos módon ma nem tudtam a rolleremmel megközelíteni a kiszemelt objektumot (MÁV kórház, tüdőgondozó, ó je, egyébként tök jó fej emberek dolgoznak ott) ezért igénybe kellett vennem a BKV-t. Odafelé semmi extra, reggeli álmosság és csend, a mögöttem bal kezében a telefonját, jobb kezében a headset mikrofonját tartó nő (nagyon fontos, hogy nő, ők tudják ezt csinálni) zavaró beszédén kívül csak az elektromotor sivítása töri meg az ébredező város csendjét. Megérkeztem, vizsgálat lezajlott, másfél óra múlva, gyógyíthatatlan betegségem (asztma, hehe) tudatában battyogok hazafelé. Először Kisföldalattin, aztán 76-os trolin. Még soha nem találkoztam trolin ellenőrökkel, így nagy ámuldozások közepette mutattam fel bérletemet; az ellenőr kisasszony bájos mosollyal megköszönte, én is mosolyogtam (bájosabban), kiveséztük az aktuálpolitikai helyzetet, telefonszámot cseréltünk, holnap este vacsora.

Az ablak melletti, egyes ülésen (mármint egy emberes) Menő János játszik focisat vadonatúj Sony Ericsson telefonján, látszik, hogy legalább három hónapig hordta a lopott színesfémet, hogy megvehesse. János durván 180 centi magas, súlyban, hát, nagyjából 65-70 kiló lehetett. Menő négycsíkos Adidas surranó, susogós melegítő, szóval az az igazi C kategóriás prosztógyerek, akinek haverjai körében most legalább három hétig ő a téren a Jani (szóvicc). Fülében a készülék fülhallgatója, nyomta neki a gammát. (Itt jegyezném meg, hogy aki a telefonján ilyet játszik, az sikeres ember nem lehet. Telefonon kukacosat, meg Tetrist kell játszani, minden másra az ember vegyen egy PSP-t.) Szóval közelednek hozzá az ellenőrök, az egyik nőszemélyen látszik, hogy nemrég csatlakozott eme kevésbé megbecsült, ámde fontos szakmához. Látják, hogy nem hallja a felszólítást, ezért gyengéden megütögették a vállát: János nem figyelt fel rá, Poligon Ronaldoval passzoltatott Pixel Beckhamnek a világválogatott digitális meccsén. Újra megütögeti, semmi, ekkor odahajol elé a tapasztaltabb nő, hogy ugyan már uram, esetleg ha és kocc-kocc a vállát. Na, ekkor értünk a megállóhoz, Jani felpattant és ezt mondta:

- Hát a faszomat ütögessétek már baszd meg.

Jánosnak nyilván rég verték ki (szóvicc 2), de nem hinném, hogy ebben az értelemben gondolta. Jani leszállás után felszállt a mögöttünk jövő trolira, és mi is folytattuk utunkat.

Ekkor megkérdeztem a hölgyeket, hogy ha elvették volna a telefonját és kiszúrják a két szemét, akkor gondolom ők lettek volna körmönkoppintva, mire (ofkórznatürlik) igennel válaszoltak. Kérdésemre, hogy miért nem hívnak rendőrt és szállnak utána fel, elmondták, hogy 2-3 perc mire kiér a rendőr (mondjuk én el sem tudom érni őket, de jó tudni, hogy ilyen is létezik) addigra ő meg leszáll. Naiv vagyok, gondoltam akkor oda kellene szólni a sofőrnek, hogy hajtson lassabban, mire kiérnek a rendőrök, pont odaérnek és kommandós akció keretében letartóztatják, aztán életfogytiglan a Csillagban.

De itt már nekem is le kellett szállnom, szóval ennyi lenne a történet.

Hiába olvashat az ember a BKV Figyelőn naponta sztorikat a sátánista/pedofil/nekrofil/gonosz/zombi/szatír ellenőrökről, én még eggyel sem találkoztam. Hogy hogyan csinálom? Először is, a lehető legkevesebbet közlekedem a BKV járatain, de ahhoz bőven eleget, hogy találkoztam volna már velük. De mégis elkerülnek. Nézzük csak, mi lehet az oka! Először is, nem adok okot a kötekedésre. Mindig van bérletem, ha részeg vagyok és viszonylag kicsi (0 és 3 közötti egy tízes skálán) a koordinációs képességem és egyedül vagyok, taxit hívok. Ha muszáj BKV-t használnom, akkor megpróbálom magam összeszedni a (jegy)bemutatás erejéig. Ez is megvan. Nem hányom össze a buszt, nem ordibálok, nem is pisálok magam alá.

Lapozzunk. Metró, földalatti, HÉV. Előre kikészítem, szemmagasságban mutatom, ha köszönnek, köszönök. Istenem, hányszor, de hányszor láttam már olyat, hogy a roppant büszke és öntudatos (= 90%-ban egy nagy balfasz) ötvenes éveit taposó asszony az utolsó pillanatban kaparja elő a bérletét, hogy aztán szitkozódva az ellenőr arcába tolhassa, hogy na most jól kiszúrt a rendszerrel és dögöljetek meg mind!

Ezek azok a dolgok, amik ugyan teljesen magától értetődőnek tűnnek, de nem azok. Az ellenőrök nem ellenünk vannak, fogjátok fel! Sajnálatos, hogy az előző átkoshoz szokott emberek még mindig a BKV bársonyfoteljeiben ülnek, ugyanez vonatkozik a BKV-t felügyelő állami szervekben ügyködő urakra is, akik még együtt nézték a fiúöltöző falába fúrt lyukon keresztül a lányok mellkezdeményeit a KISZ-táborban.

Térjünk is rá a címre: több jogot az ellenőröknek. Egyrészt, mert örömmel látnám, hogy az ilyen nagyszájú Menő Jánosokat egyszerűen pofánbasszák egy vastagabb tonfával. Másrészt nem poénból ennyi a jegynek/bérletnek az ára, hanem kompenzálni kell. Igen, én is tudom, hogy lopnak, lenyúlnak, lopnak, de azért nem csak ezen múlik. Nyilván van olyan, aki most azt mondja, hogy hát te öcsém nagy fogyatékos vagy, még csak az kellene, hogy ezeknek több joguk legyen. Hát egyrészt örülök, hogy vitába száll valaki ezzel, másrészt azért végig kellene gondolni. Induljunk ki egy idilli állapotból. A rendőrök egész nap az utcán krújzingolnak, igazoltatnak, elhárítják a nemzetbiztonságot veszélyeztető elemeket. Egyszer csak befut egy hívás, hogy a BKV-n valaki nem hajlandó elővenni az igazolványát. A rendőr nem örül, mert egy zsíros kis büntetésen kívül ez nem ígérkezik túl izgalmasnak, ez alatt az idő alatt három gyanús alakot lehetne igazoltatni.

Oké, és akkor most a pesti kemény valóság: a rendőr örül, hogy ilyenhez hívják, mert kevés munkával nagy büntetést lehet kiszabni. Én viszont nem örülök, hogy a rendőröket soha nem tudom elérni. Nem örülök, hogy ilyennel cseszik el az idejüket, ahelyett, hogy mondjuk reggel 7 és nyolc között iskolák környékén irányítanák a forgalmat, aztán igazoltatás, hamis rokkantkártyák után leskelődés, állatmentés, mit tudom én.

Szóval: több jogot az ellenőröknek, legalábbis a feltartóztatás jogával mindenképpen fel kellene őket ruházni a buszokon is, nem csak akkor, ha hamisnak tűnik az igazolvány, vagy pofozkodás történik, satöbbi. A HÉV-re kérjük a kedves ellenőrhölgyeket, az éjszakai, a troli és buszjáratokra pedig a magukat mind fizikailag, mind jogilag megvédeni tudókat.  És még valami: nyilván a több jogot ki kellene érdemelni. Pszichosok vizsgálják meg az embereket, aki alkalmatlan a feladatra, szórják ki vagy osszák be sínhegesztőnek.

Kötekedőknek a kérdésre ("miért nem ütötted le") a válasz: mert nem avatkozom bele mások dolgába, amíg nem érzem magam fizikailag veszélyeztetve. Ahoj.

Ui.: Sem én, sem kedves Édesanyám, sőt, semelyik ismerősöm nem ellenőr.

188 komment

Címkék: bkv ellenőrök több jogot free tibet


A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebp.blog.hu/api/trackback/id/tr11516108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.12. 12:39:08

Egyszerű. Szüntessük meg a BKV-t. Számoljuk fel. Nincs BKV nincs probléma, nincs bliccelés.... :)

Mike36 2008.06.12. 12:39:32

még lesz belőle szabálysértés is, ne aggódjatok, ki fogják maguknak bulizni

jóhogy nincs az ellenőrnek letartóztatási joga,

MINDEN BLICCELŐNEK EGY NAP ZÁRKÁT! lenne itt REND

:)))

adamone 2008.06.12. 12:39:55

nem vagyok szabályos, ha rám értetted, ott szegem meg őket, ahol csak lehet, de nem puffogok utána, ha elcsíptek...nyárspolgár? pff szánalom a neved:) hehe

Trevize 2008.06.12. 12:40:16

Idén márciusban voltam kinn Brüsszelben. Ott minden buszon csak az első ajtón lehetett felszállni. Ott volt egy jegy érvényesítő készülék, azonnal be kellett tolni a jegyet. Ha még nem volt érvényesítve, akkor érvényesítette. Ha csak egy útra szóló jegy volt, és már volt érvényesítve, akkor csipogott, amire a buszvezető figyelt. Ilyenkor vehettél nála jegyet (ugyanúgy, ahogy itthon is: drágábban, mint az autómatából). Ha több napos jegy volt, azt is be kellett tolni, de a lejárat előtt nem csipogott a gép. Szerintem ezt a rendszert be lehetne (kellene) vezetni itthon is, bármennyibe is kerül.

Mike36 2008.06.12. 12:42:22

KEhelyKE

270 forintos kárértékért mégis milyen felelősségrevonást hiányolsz?
A rendőrségnek van épp elég dolga, kevés az emberük, szerinted nekik ilyen tyúktolvajlás szintü, pitiáner ügyekkel kellene foglalkozniuk?

adamone 2008.06.12. 12:42:29

de akkor majd az lenne a lázadás a BKV figyelőn, hogy mennyire fülsüketítően csipog :DD

Mike36 2008.06.12. 12:44:11

nem a fieztő utassal fizetteti mega BKV a bliccelők ből elmaratd hasznát, hanem a az adófizetőkkel
arról nem ebszélve, hogy többet "lop" a management, az iylen olyan tanulmánybizniszekkel, meg más egyébbel, mint amennyit a bliccelők összebliccelnek
legyünk már tisztában a számokkal

k. 2008.06.12. 12:44:37

ÁKI: nyárspolgár? el vagy te tévelyedve...

de ha az ember csak csipog mint a fürdőskurva, döngeti a mellét és várja hogy történjen valami változás, mert akkor _esetleg_ végigfut a sötét fejecskéjében a gondolat, hogy tán ő is tehetne valamit, de addig hogy jön hozzá bárki is, hogy elvárjon bármit is... na EZ a szánalmas.

nagyvonalúság? előzékenység? fejlődni vágyás? ha ez szerinted nyárspolgárság, vállalom én is.

GSJinn 2008.06.12. 12:45:22

Nem lesz fejlesztés...Vagy sok a BKV-nak, vagy folyamatban van...Majd 20 év mulva kész lesz...A beléptetö kapuk is miota épulnek ki a bkv stratégiájában??? Most vezették be a mágnescsikkal ellátott kártyát bértlethez/vagy helyett?...Ki tud rola? Mikor promozták??? Ennyit arrol ki akar fejleszteni, fejlödni és kinek jo ha a pénz elfolyik valahol ahogy eddig is....

adamone 2008.06.12. 12:47:59

legyünk már tisztában a számokkal

ok, küldd őket :) Tuti, Te vagy ott a könyvelő nem? ..vagy ez is a Blikkben volt, nem? :) Sztem a BKV megköszönné, ha Te a saját számolásoddal nyereségességé tennéd:) na,írd meg nekik, lehet egy zsíros munkád :)...hát magadnak csak többet adsz, nem?! hjaj jól járhatsz, pályázd meg :) gratulálok a szakértelemhez :) na nem kell megköszönni az ötletet :)

Reggie 2008.06.12. 12:49:08

KEhelyKE · kehelyke.blog.hu 2008.06.12. 12:38:21

nem teljesen. tobb jog->tobb visszaeles

hidalgo 2008.06.12. 12:51:27

már ne haragudj de ki a szart érdekel az ócsai úti megálló, kb 250 ember biztos örül, mert az évnek azon a 3 napján amikor pont ott kapja el az eső, akkor jól jön. persze ezek is kellenek, de lehet, hogy a maradék másfél millió (tök mindegy mennyi) embernek olyasmi kéne ami őt is érinti. 1. hogy budapesten jobb a tömegközlekedés mint vidéken (szerintem bizonyos esetekben ez is vitatható lenne) ezzel nem vagyok kint a vízből. 2. divat lett a bkv fikázása: na ja, és én ezen kívül (+ a bérlet megvételén kívül) még mit tehetek. elmondom, hogy mi nem teccik és nem történik semmi, vagy kussolok és nem történik semmi. esetleg pályázhatnék vezírnek, fel is merült az ötlet, töredékéért elvállalnám, lennének jó ötleteim, és még spórolnának is rajtam.

adamone 2008.06.12. 12:55:02

addig lennének jó ötleteid sztem, amíg át nem látnád az egészet. Ócsai úti megállós példát pont ezért hoztam fel, tudtam a reakciót rá. S lőn a válasz: kit érdekel az a 3000 ember, akinek nem tetszik semmi? :)

ludwig 2008.06.12. 13:02:08

A tömegközlekedés olyan, amilyen. Akármilyen, aki utazik, fizessen.
Svédországban is, Etiópiában is.
Az ellenőrök (rendőrök, taxisok, szobafestők, gyertyaöntők, mézeskalácskészítők, brókerek, menedzserek (jelentsen ez a szó bármit), képviselők stb - olyanok, amilyeneket """MI""" tudtunk produkálni - szintén akármilyenek. Mindez nem változtat azon, hogy (akármilyen) szolgáltatásért FIZETNI KELL.
Szomorú, hogy ennyi ember (???) védi a piszkos csirkefogót, aki nem fizet.
Szomorú, hogy ennyi ember (???) anyázza, f_szozza azokat, akik keresik a megoldást a létező problémákra.
Természetesen, ne legyen az ellenőrnek pallosjoga, még akkor sem, amikor - minden szemtanú véleménye szerint - jól pofán kellene vágni a gazembert, aki nem fizetett. De TÖRTÉNJEN VALAMI ilyen esetben!
Nekem mindenesetre hányingerem van, ha olyanokat látok (nem keveset), mint az idézett esetben, és hányingerem van, ha valaki ezeket védi.

Farkas L. Géza 2008.06.12. 13:08:30

A mienkénél kultúrabb országokban nem vetetik elő a tömegközlekedő utasokkal 20 percenként sem a jegyeket, sem a bérleteket.
Mi sem hiányzik jobban annál, hogy az ellenőröknek még több joguk legyen. Nézzen mindenki magába: vette-e igénybe olyan támogatást, amire nem igazán volt szüksége, számolt-e el a vállalkozásában olyan költséget, ami nem volt igazán költség, ment-e át piros lámpán, túllépte-e valaha a megengedett sebességet, fogadott-e el borravalót, stb, stb, stb.
A BKV-ról annyit: legyen színvonal, legyenek normális (és kedvezményes) jegy és bérlet konstrukciók, a buszok akkor is álljanka meg a megállóban, ha csek 1-2 utas várakozik, - majd utána elgondolkozom azon, hogy úgy erkölcsi kényszerből olthatatlan vágyat érzek-e a dífizetésre.

proton1701 2008.06.12. 13:18:15

Nagyon jó a cikk és a hozzászólások is széles skálán futnak. :-)
De ami a lényeg : A metróra már rég fel kellet volna telepíteni a beengedős rendszert + a jegykiadó automata fogadja el a papírpénzt is és nem utolsó sorban mivel emberek vagyunk azért csak óvatosan a jogokkal mitán az értelmesebb magyarja tudja , hogy mennyi söpredék megy el ellenőrnek meg biztonsági őrnek mert ott kiélheti a fasz hajlamait.A reggeli rendőrködéssel egyetértek.A trolis esetről meg annyit , hogy ilyenkor a sofőr szép csöndben megáll és megkéri azt a buzit , hogy szállljon le mert nem megy tovább oszt ennyi és a következőre sem szabad felengedni.Sétáljon a ks geci amíg lemerül a tecsi.
Üdv.Proton

gram 2008.06.12. 13:19:36

miért nem rögtön rendőrállamot?

a BKV NEM rendvédelmi szerv

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.06.12. 13:23:52

Mike36: pont ezért kellene, hogy az ellenőrök meg tudják magukat védeni, és be tudják szedni az utazás árát, vagy éppen úgy tudjanak büntetni, hogy be is lehessen hajtani. akkor talán nem lesz lassan negyed havi fizetés egy bérlet jövőre mondjuk...
Reggie: valóban, több jog, több visszaélés, de ez mindenhol így van, ezért fontos, hogy kiszűrjék azokat, akik hajlamosabbak a visszaélésre, valamint fontos, hogy megfelelően meg legyenek fizetve, ne a büntetésekből éljenek...
dehát vannak szakemberek, szakcégek, akik nálunk sokkal okosabbak nem? meg kapják a nagy pénzeket, aztán semmi...nem nekünk kell megoldani a dolgot, mi csak beszélhetünk róla...

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.06.12. 13:26:13

csak az fél a rendfenntartóktól, aki rosszban sántikál :)
persze nem szabad(na) átesni a ló másik oldalára, se pro, se kontra...

SmithÜgynök 2008.06.12. 13:27:12

Csárli!

Én speciel csak részben értek egyet a cikk írójával...én is bliccelek néha mert drága a jegy. DE ha kénytelen vagyok metróval menni, mindegy milyen távolságban akkor veszek legalább egy szakaszjegyet. Ez azért is jó mert a saját lelkem nyugalma is fontos hogy ne b@szogassanak a kis köcsögök és még sem adok sokat hozzá a a fél évente évente stb. leköszönő BKV vezér végkielégítéséhez.
ha már saját kútfőből nem megy a megoldás, akkor ugyan látogassanak már el a mélyen (nem)tisztel fejesek tőlünk nyugatabbra vagy északabbra ahol ezeket a dolgokat még is sokkal európaibban kezelik és oldják meg. És igen minden BKV ellenőrnek minimum alapfokú nyelvvizsgát legalább egy európai nyelven, és érettségi!!! legalább.(lehet estis is) (Jómagam is estin érettségiztem,
most főiskolára járok...és nem érzem magam kevesebbnek mint bárki aki gimiben érettségizik aztán meg elmegy élelmiszerboltba eladónak vagy éjszakai árufeltöltönek.) De vissza a témához.
Azért azt megnézném hogy ha már a kedves utas mindenféle jegy és okmány nélkül utazik, a a mélyen utált Bkv ellenőr egy gyorbilinccsel az előtte lévő széksorhoz rögzíti emberünk és egy táblát akaszt a nyakába hogy így jár aki bliccel. Egy életre megjegyezné hogy nem csinál többet ilyet aki meg látja rendesen betojna hogy vele is megtörténhet ilyen és lélekszakadva rohanna jegyet bérletet venni. Aztán majd a műszak végén a sofőr két rendőrrel karöltve kiszabadítja és még jól meg is büntetik. Persze a büntetés összegétől el is tekinthetnek az elrettentő reklám költségei miatt.
Nem vagyok Bkv ellenőr sem a rokonom nem az...gyalog járok, bringával, esetleg nagyobb távolságokra autóval. (bár egyszer egy szép nyári esős napon elszállt az aksi és BKV-val kellet újat hoznom)

hidalgo 2008.06.12. 13:30:41

nem tetszik semmi? ezek szerint ez már egy nagyszabásúnak mondható, jelentős eredmény, ami hozzájárul az egész főváros tömegközlekedésének javításához. azért mondtam, hogy kellenek ezek is, de itt most nem erről volt szó. én sem ölelem keblemre a sunnyogókat, a tolvajokat, az adócsalókat, a graffitiseket, a megálló üvegfalának kiverőit, de sajnos itt ez van. én azt nem szeretném ha a többi tisztes becsületes embert, mint te vagy én ok nélkül vegzálnák, már bocsánat de gyakorlatilag naplopó, semmirekellő emberek. a nagy része csak kepeszti a seggét egy helyben, és minden 3-ik felmutatott bérletre rápillant. és nyilván vannak kivételek, de ritkák mint az a bizonyos fehér holló. közhely, de ha azok a rohadt kapuk meglennének, ezek az emberek mehetnének buszra, villamosra ellenőrizni, ott is biztos van elég bliccelő.

lápi lidérc 2008.06.12. 13:36:12

Blogot nyitott a BKV?
Nem lehetne a beíró neve inkább lópikula?

adamone 2008.06.12. 13:36:27

hidalgo. ebben egyet kell értsek Veled. Viszont ahhoz ragaszkodok, hogy ha valami kis csíra kibújik azt értékelni kell. szal' béke a cél, de ahhoz mindenkinek fizetni kell és aztán lázadni.

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.06.12. 13:38:46

sztem sokan nem értik! nem ezeknek a suttyóknak kell több jog, hanem legyenek legalább érettségizettek (az más kérdés, hogy nem egy nagy kihívás sztem), beszéljenek alapfokon angolul, ott vannak hatan, legalább az egyik, ne úgy nézzenek ki, mint a csövesek néha, legyenek képben az ide vonatkozó jogszabályokkal, ez nem olyan állás, amit bárki elvállalhat(legalábbis jó lenne, ha nem így lenne), szuper képességek kellenek, hogy ezt normálisan csinálja valaki ennyi tahó paraszt utas között

hidalgo 2008.06.12. 13:43:33

így igen. én már fizettem... :)))

k. 2008.06.12. 13:44:37

a tisztánlátás végett:

A Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság
munkatársakat keres

jegyellenőri munkakörbe

A felvétel alapszempontjai:
- érettségi bizonyítvány
- erkölcsi bizonyítvány
- bejelentett budapesti tartózkodási hely
- orvosi, pszichológiai alkalmasság

Kiemelt feltételek:
- udvarias, határozott magatartás
- gondozott, ápolt külső

Kereseti lehetőség:
- 66.000.-Ft havi kezdő bruttó alapbér, amelyhez a munka minőségétől függő prémiumrendszer, valamint műszakpótlék kapcsolódik

Egyéb juttatások:
- dolgozóink és hozzátartozóik ingyenes utazási igazolványt kapnak
- 5.000 Ft/hó értékű étkezési utalvány
- üdülési lehetőség a BKV Zrt. balatonfenyvesi üdülőjében
- sportolási lehetőség ( tömegsport szakosztályban )
- formaruha
- egyéb eseti támogatások


Felvilágosítás és jelentkezés:
Tóth Sándor szakszolgálatvezető
BKV Zrt. Jegy- és Bérletellenőrzési Szakszolgálat


BKV Zrt.

grigorij (törölt) 2008.06.12. 13:46:12

Jajj de elfogulatlan egy levél...
Több jogot... Naná!
De ha nincs, akkor egy bliccelésért kommandó meg életfogytiglan a csillagban...
Öreg! Az ellenőröktől függetlenül Te egy kurva bunkó rasszista patkány vagy!

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.06.12. 13:47:56

k.: 100-ból 99 egyik feltételnek sem felel meg - vagy nagyon jól titkolja :)))

k. 2008.06.12. 13:49:45

lehet. de ebben az országban számos ember dolgozik 60-80ezres fizetésért, mégis mindenki hőbörögve követeli rajtuk a kiemelkedő képességeket. (akár ápolók, tanárok, bkv ellenőrök...) az igazság az, hogy az aljamunkát végzőkbe (és ebbe a kategóriába tartozik lassan mindhárom) mindenki büntetlenül rúghat, és ez nagyon szomorú. : (

proton1701 2008.06.12. 13:51:26

Brutto 66.000 ft ??????
Édes ecsém szerinted milyen agyú emberek mennek el ennyiért melózni manapság.
Marha nagy a munkanélküliség de ennyit még egy kéregető is megkeres.
Ide azok mennek melózni akik nem szeretnek csinálni semmit csak mereszteni a seggüket egész nap.

proton1701 2008.06.12. 13:54:19

Ha elmész a tesco-ba árufeltöltőnek akkor is többet viszel haza. A tanárokat meg hagyjuk k ebből mert azok az értelmiséghez tartoznak legalábbis a nagy része.Az ellenőrök meg nem

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.06.12. 13:59:06

k.: igen, nem elég, hogy az árak lassan Dubaiban vannak, a fizetések meg Libériában, még vágjunk is jó pofát hozzá...
én abban látom a gondot, hogy túl sok ember kap pénzt 0 munkáért, így nem jut azoknak, akik valóban dolgoznak. szóval, hogy legalább annak legyen jó, aki dolgozik, megbecsülnék az emberek a munkahelyüket, és nem gondolkoznának a fiatalok, hogy inkább tarhálok, mint dolgozok, mert többet összeszedek...fizessék meg a munkát rendesen, aki meg nem dolgozik, ne is egyék!

Mike36 2008.06.12. 14:02:28

Kehelyke
akkor is a kárérték bliccelésenként 270 foritn
nincs az a bíróság ami foglalkozna az üggyel
sőt, a rednőrségnek sem kéne
így is kevés a rendőr
és akkor a normális rendőri munkától vonjunk el jelentős erőket, mert pár ember nem fizeti meg a 270 foritnot?
szálélítsák le és kész
vagy ahogy csinálták: ne engedjék be a metróhoz
nem kell elszállt büntetési tételek, mert még többen fognak csalni
nem kell testi fenyités, igazoltatási jog, jóhogynem akarjátok mindjárt azt, hogy akinél nincs jegy, azt az ellenőr megbilincselhesse, előállíthassa
nem ostorral kell ráávenni az embereket, hogy fizessenek egy szolgáltatásért

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.06.12. 14:07:57

Jah wazze nem ostorral kell rávenni, hanem ostorral kell büntetni!

Más dolog.

Igenis legyen több joga az ellenőrnek. Nehogy már azt mondd, hogy majd azért fognak bliccelni, mert az ellenőr megtudhatja az adatait, s rendesen megb*ssza!

Ne lehessen bemenni metróra, hévre jogtalanul, aki meg buszon, trolin, fogaskerekűn bliccel az legyen rendesen megbüntetve. Sok tizezerre!

Igy az ilyen nagyon kemény gyerekek megússzák, mig a kicsit szernecsétlenebb bliccelők bemondják az adataikat és fizetnek.

Egyenlőpséget! Fizessen mindenki ezér' a szarér', vagy ne használja!

teknős · http://vigyazzorult.blogspot.com 2008.06.12. 14:19:56

Hm... érdekes. Most mondjam azt, hogy a kedves BKV-s kolléga lenyúlt az éjszakain 100 Ft-tal, mert a busz baszott megvárni, mig a hölgy visszaad?! A hölgy meg merő véletlenségből húzta az időt... és a söfőr bátyó még bele is szólt a mikrofonjába, hogy takarodjunk már valamerre... igen. Légy kedves... igen. Kértem szépen egy jegyet és lenyúltak 100 Ft-tal... Eldöntheted, vagy megvárod a százasod, és elmész a 30 perc múlva induló busszal, vagy otthagyod a pénzt és így vettél 450Ft ért egy jegyet 5-6 megállóra és kényelmesen hazajutsz... Köszi!
Jah... a másik, hogy mennyire jóindulatú az az ellenőr, aki nem enged fel a buszra akkor, ha van nálam egy jegytömb és feláldoznám 2 jegyemet belőle, csak hogy hazajussak, mert nincs nálam apró?!

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.06.12. 14:21:07

Mike36: miért is volt akkor 300 forintért népszavazás? :)

AI 2008.06.12. 14:22:52

Beteg vagy te, de most nem az aszthmadra celzok.
Latszik, hogy rollerrel kozlekedsz, igy nem soxor talalkozol azokkal az ellenorokkel akiknek (inkabb amiknek - hehe, szovicc) meg az elethez valo jogat is vitatnam...
A legkozelebbi BKVzasod alkalmaval kivanok neked egy ilyen alulfejlett egysejtut, hatha nem fox tobbet hulyesegeket irni nyilvanosan.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.06.12. 14:24:27

Kárérték?
Mekkora a kárérték egy jogosulatlan parkolásnál? Ad absurdum 5 perc jogosulatlan parkolásért, aminek az ára nem éri el a 270 forintot fizetek 1260 Ft büntetést, miközben az ott állás nem járt közvetlen költséggel (csupán potenciális bevételkieséssel, mivel a helyemen parkolhatott volna valaki, aki fizet).

Ezzel szemben a buszjárat üzemeltetése járt költséggel (fôként ha hosszútávon nézzük, mivel ahol nincs elegendô utas, ott a járatokat ritkítják, tehát költséget csökkentenek). A bíróság pedig foglalkozik vele.

Az adóbefizetésem 20 napos késlekedése pedig 0 Ft kárral járt, mégis megbüntetnek akár százezrekre is...

A büntetés mértéke elrettentô, és nem kompenzáló célú.

Reggie 2008.06.12. 14:28:36

"Az adóbefizetésem 20 napos késlekedése pedig 0 Ft kárral járt, mégis megbüntetnek akár százezrekre is... "

banki kamat, penz jelenerteke stb?

S.E.G.G. 2008.06.12. 14:40:00

@adamone: 4 évet éltem az USA-ban, úgyhogy nemcsak kiejteni, hanem leírni is tudom...

Manyizga (törölt) 2008.06.12. 14:56:48

Hahá... BKV-ellenőrnek jár a formaruha??

Mikor veszik azt fel? Mert munkába nem, ugye, mert azt álcázva - civilben - teszik. :)

Vagy vannak olyan BKV-ünnepélyek, ahova azt kell felvenniük? LOL.

ohmyFgod 2008.06.12. 14:57:24

PIKULA!

Bocsáss meg, te mekkora idióta vagy!
Gondolkozz már el barátom egy kicsit jobban a dolgon. Először is közlöd, hogy te alig utazol BKV-val, ha teheted kerülöd (pl. taxi). Na innentől kezdve már be is fejezhetnéd az értekezésedet, mert ne olyan akarjon megmondóember lenni, aki kurvára nincs ott nap, mint nap, és látszik, hogy fogalma nincs arról mi zajlik körülötte. Az, hogy szerinted eleget utazol ahhoz, hogy már biztosan történnie kellett volna egy találkozásnak faszkalap ellenőrrel, akkora hülyeség, hogy csak na. Én meg bazzeg utaztam már buszon annyit, hogy egyszer lehetett volna karambolom. De nem történt ilyesmi. Tényleg, le is vonom a következtetést: szerintem a buszok nem is koccannak soha. (kijelentéseddel ez a butaság egyenértékű)
Volt már olyan topic ahol leírtam ezt, de látszik, hogy sokszor meg kell még tennem. Azért mert veled még nem történt semmi negatív, az nem azt jelenti, hogy a jelenség nem is létezik. Tudod velem már történt nem egy, de nem kezdem el azt mondani, hogy minden ellenőr egy tapló balfasz és csak azért van, hogy minket szopasson (akkor olyan lennék, mint te). Van ilyen is-olyan is.
Hogy a tökömbe jössz ahhoz, hogy az ellenőrök elleni panaszokat tulajdonképpen kizárólag olyan emberekhez társítsd, akik "barmok"??? Hát elmész te a...
Általában velem is normálisan szoktak viselkedni (még akkor is, ha bliccelek és elkapnak), mert én is mindig udvarias vagyok és bűnbánó. De volt már nem
Európába illő tapasztalatom.

Folytatom miért vagy még idióta. Egyszerűen nem veszel tudomást azokról az esetekről, amik MEGTÖRTÉNTEK, és a jövőben nyilván meg is fognak még történni, hiszen egyenlőre az ég világon semmi nem történt ezek visszaszorítása érdekében. Hogy miről beszélek? Például egyre szaporodnak azok az esetek, amikor ellenőrök bántalmaznak valakit. Nem egy ilyenről videófelvétel is van. Tudom, hogy van fordított eset is, de ugye nem akarsz azzal jönni, hogy majd ha az emberek nem verik az ellenőröket, akkor azok sem verik őket?
Vagy ott van az ittas ellenőrök esete. Eddig én egyszer, az Árpád hídnál találkoztam piás ellenőrrel. Nem csinált semmit, de attól még bedobott egy pár felest munka előtt. Más már többször, több helyen.
Vagy ott van az ápolatlanság kérdése. Elhiszem, hogy csinos csajjal találkoztál, múltkor a 6-oson én is összefutottam egyel (meg is lepődtem), de ettől sajnos elég sok olyannal találkoztam, aki kifejezetten ápolatlan volt. A nagy részük ebből a szempontból átlagos, de amikor egy cég megítélése is múlik a megjelenésükön, emberekkel foglalkoznak, akkor egy ápolatlan ellenőr létezése és munkába állása elfogadhatatlan lenne minden normális vállalatnál.
Vagy ott van a BKV részéről rengeteg, rengeteg dolog, ami miatt nem csodálkozom, ha az embernek tele van a töke, és a sok szemétség, csalás, lopás miatt azt mondja, hogy ezért nem érdemes jegyet venni.
Pl. nem működő automaták, sorbanállásos szivatások (van pár sztori a neten), nagyon magas jegyárak.

Na, ezért is idióta vagy. A jegyárak, ha úgy vesszük nem magasak. Európai viszonylatban tényleg nem. De a megfelelő szolgáltatás nem kapcsolódik hozzá. Tudod, hogy lopnak, de nem ezen múlik? Hát barátom, sokkal inkább ezen múlik, mint gondolnád. Tényleg rohadtul nem néztél utána a témának, csak megmondóemberként ki akarsz valami nagy bölcsességet nyilvánítani.
Pl. ott vannak a bkv különböző szerződései (tanácsadás, szerelés, stb), amelyek nagy része minimum felülvizsgálandó lenne és szó szerint arra megy ki, hogy milliókat tudjanak eltüntetni, közben maga a cég, az átlag dolgozók, a szolgáltatást igénybe vevő utasok semmit nem profitálnak belőle, sőt... Hát emiatt ne legyen 270 forint egy jegy bazdmeg. Nagyon-nagyon sok milliót csalnak így el, amit másra is lehetne fordítani. (miért a piaci ár felett szereltetik a buszokat külső céggel, amikor sokszor el sem végzik a munkát csak kiszámláznak? miért kerül átlag kalapács a bkv-nál 2700 forintba, meg ilyenek)
A cég vezetőinek gerinctelensége, a vezetés amatőrizmusa miatt kerül ilyen kurva sokba az a jegyár. Valahol be kell hozni persze azokat a kieső milliókat, amik a pl. combinók meg volvók miatt származik. Nem kellett bele alapból a légkondi, de aztán rájönnek, hogy még is kell és dupla áron szereltetik be..
És most tényleg csak hasraütésszerűen kiragadtam 1-1 példát, ami alapján sokan vannak, akik elgondolkoznak, hogy bazzeg faszom vesz akkor ennyiért jegyet ill. bérletet. És ez még semmi, sokkal cifrább dolgok is vannak cégen belül.
És ebből az egészből következik az ellenőrök körüli hercehurca is. Csinálják meg a beléptető rendszert, és legalább a metrónál nem lesz gond. De amikor direkt arra mennek, hogy borsos árú büntetéssel minél többet lehúzhassanak rólad, az gusztustalan..... Minél több büntetést húz be egy ellenőr, annál faszább. Ez nem lehet normális hozzáállás.

Az ellenőrök nem ellenünk vannak? Úúú Mózes, vezesd a néped! Te felnyitod az átlag ember szemét hihetetlen bölcsességeddel! Erre eddig nem jöttünk rá, azt hittük, hogy azért veszik fel őket, hogy minket szivassanak! (sajnos sok jel tényleg arra utal, mintha ez lenne a feladatuk, de hagyjuk, az emberek biztos csak kitalálják a sok rossz sztorit, hogy legyen mesélnivalójuk)

A végére hagyom a kedvencemet: az kéne még csak, hogy hatóságokkal egyenértékű jogaik legyenek és fel is tartóztathassanak. Pfff, neked gőzöd sincs arról mit beszélsz. Nem véletlenül csak a MEGFELELŐ szervek rendelkeznek ezekkel, ha minden faszom ellenőrt is felruháznánk velük, az nem lenne egészséges. Nagyon nem. De már eleget írtam így is...

Später 2008.06.12. 15:00:18

A büntetés témához annyit:
Nem a bűntetés nagysága, hanem a bűntetés elkerülhetetlensége ösztönöz arra, hogy betartsd a szabályokat.
Ha tudná mindenki, hogy nem tudja büntetés nélkül megúszni a bliccelést, venne jegyet/bérletet.

lószarnagy 2008.06.12. 15:02:41

Magasabb IQ-jú kallerokat inkább, meg kevésbé korruptakat. Meg kevésbé korrupt BKV vezetőséget. Meg pontosabb járatokat. Ha az van kiírva, követési távolsgá 5-7 perc, akkor ne 15 percig kelljen várni. A sok milliárdos tanácsadók ilyesmire nem nyögtek semmit?

euAgWzgmmtq7K 2008.06.12. 15:06:50

nyalják ki a picsámat és kész, a köcsög ellenőrök. így akarunk mi európaiak lenni? hogy karszalagos, elhízott, ápolatlan idióták lepik el a villamost, és elkezdik csesztetni az embereket? minden külföldit lehúznak ráadásul. érdekes, londonban, párizsban remekül működik a beléptetőkapus rendszer, nincs szükség droidhadseregre.

Kelemen Miklós 2008.06.12. 15:09:06

Persze a cikkecskéd végén hazudsz, hogy nincs ellenőr ismerősöd, hiszen holnap vacsorázol a hölggyel. Elfogult vagy. Ez nem az I love BKV blog?

ohmyFgod 2008.06.12. 15:09:27

lószarnagy:
nem nyögtek semmit. Sem erre, sem semmi másra. Úgy működik, hogy ott van józsi, akinek van egy tanácsadó cége, és véletlenül ismer pár embert a bkv vezetőségéből, mert egy helyre járnak golfozni. Aztán kitalálják, hogy hogyan lehetne egy kis zsebpénzt "csinálni", megbízza a bkv a céget (persze tagadnák, h bármi ismeretség fennáll), majd több tíz, száz milliókért tanácsadást kérnek, amiket meg sem kapanak. Vagy legjobb esetben összedobnak fél nap alatt vmi hülyeséget.
A cég nem lép előre, de azok a milliók azért elfolynak. A vezetők jól járnak, haver cége jól jár.
Utána emelik a jegy árát, mert veszteséges a vállalat.

bliccman 2008.06.12. 15:12:03

Üdv!
Én nagyjából 10. éve nem fizetek (korábban mindig volt) egy buznyákot se a BKV-nak (néhány kivételtől eltekintve).

A gondom az, hogy kb. minden nap történik olyan, ami miatt azt mondom, ha eddig vettem volna, most érne véget ez a szép széria.
Persze, amikor helyzet van, azzal jönnek, hogy ha a boltban vásárolok valamit, azt ki is fizetem. Ez így van. Annyi a különbség, hogy ha boltban kifizetek valamit, azt meg is kapom. Ha veszek egy bérletet, szerintem jogos elvárás, hogy legalább a menetrend szerint közlekedő buszok közlekedjenek. Ezzel összefüggésben persze előjön egy alapkérdés, amire nem kaptam még választ: milyen szolgáltatást vállal a BKV a jegyem/bérletem áráért cserébe (mit kérhetek számon jogosan a BK-n)?

Csak 2 történet:
1. vizsgára igyekeztem, a sulimhoz történő eljutáshoz (többek között) a 78-as buszt szerettem volna igénybevenni. A vizsga szombaton volt, amikor a 78-as a könnyen tervezhető óra:00, óra:15, óra:30, óra:45 menetrend szerint közlekedett (volna). 2 db járat maradt ki (ez a legszélsőségesebb esetben 45 perc kiesést jelent nekem, de rátervezve is 30-at). Nekem egy pótvizsga 20e Ft (burzsuj hülegyerek vagyok, aki posztgrad képzésre költi megtakarításait). Végül értem jött a haverom kocsival, így sikerült beérnem. Én úgy vagyok vele, h majd ha a BKV fizet kártérítést, akkor én veszek bérletet vagy kifizetem tisztességgel a pótdíjat. A gond az, h jellemzően nincs idő jegyzőkönyvet felvenni ezekben a helyzetekben, hiszen a gondom épp az, hogy késésben vagyok miattuk.

2. Volt egy kulcscsont-törésem, gondoltam veszek egy 30 napos bérletet - mégis nyugisabb. Egészen megtetszett a dolog, úgyhogy mikor lejárt, gondoltam veszek egy újabbat. Vasárnapra esett a bérlet lejárata, úgyhogy gondoltam, majd a Moszkva téren veszek új bérletet (legközelebbi hétvégén is nyitvatartó jegypénztár). Mivel 3 buszmegállóra laktam akkor a Moszkva tértől, gondoltam addig kibekkelem, meghát itt a hegyen úgyis évente egyszer látok ellenőrt és talán ő is megérti h, vasárnap mége egy jegyet se tudtam venni hamarabb. Hát ez volt az az egy alkalom, amikor jöttek. Előadom a sztorit. Ellenőr nyilván hallott már ezer szar sztorit, úgyhogy kérte, mutassam meg a bérletem, hogy lássa tényleg előző nap járt-e le. Ez teljesen OK, mutatom is (szerencsére volt annyi rutinom, h nem adtam a kezébe). Miután megnézte elkezdzdte a szokásos mondókát: helyszíni bírság....
Eldurrant az agyam, úgyhogy csak annyit mondtam, viszlát, és leszálltam. Persze ezek után nem vettem többet bérletet, pedig 10 perccel előtte még azért indultam, dehát így is lehet...

És oldalakon keresztül tudnám sorolni a sztorikat. Amíg ilyen állapotok uralkodnak a BKV-nál, addig szerintem hasznosabb a járművezetők tréningeztetésére (ne bassza az orromra az ajtót, stb.) költeni a lét, mint az ellenőrökre.

Egyébként meg amíg volt bérletem, addig mindig kiakadtam amikor a bkvsok geciztek - pl. nem áll meg a busz a megállóban este 11kor, amikor a következő 30 perc múlva jön, stb. - és majd' felrobbantam attól, hogy nem tudok mit tenni. Amióta nem fizetek, nyugodt vagyok. Csak annyit mondok magamban, h egy szavam se lehet és kész.

nem várt fordulat 2008.06.12. 15:13:39

"Igen, én is tudom, hogy lopnak, lenyúlnak, lopnak, de azért nem csak ezen múlik."

de, csak ezen múlik vazz. ha nem csinálnák, akkor 130 Ft-ba kerülne a jegy, és 4500-ba a teljes árú bérlet, nyilván többen megvennék. van akinek a rezsi kifizetése gondot okoz, és párizsit meg tojást eszik egész hónapban, az hogy a retekeb vegy meg 8000-ért a bérletet?

euróbában 1-2 euró egy jegy, és egy csomó helyen annyit utazol vele egy órán át amennyit akarsz, akár átszállással is.

nálunk is ennyibe kerül, csak hát épp a fizetések khm...

amúgy tudod mit? legyen, legyen több joguk az ellenőröknek, pl. a személyi elkérése, és az utas feltartása, ha megtagadja, amíg rendőrt hívnak. de CSAK az ELLENŐRÖKNEK, a biztonsági szolgálatos köcsög orkoknak ne. Ezzel pl. máris elérhetnénk, hogy a bsz. mellett mindig van egy ellenőr, aki megregulázza őket, ha parasztul viselkednek. nekem már ez is bőven elég lenne.

mutti 2008.06.12. 15:17:42

Ecsém, hogy Te mekkora barom vagy! Ezt kulturáltabb országokban megoldják kapukkal, digitális jeggyel, bérlettel, elsőajtónál felszállással, stb. - mindehhez infrastruktúrával (jegyvásárlási lehetőségek garmadájával), egyszóval úgy, hogy ne kelljen rettegned, de ne is legyen meg a lehetőséged a bliccelésre, illetve, hogy arra ne tudj hivatkozni, hogy a közlekedési társaság hiányos szolgáltatása miatt nem jutottál hozzá jegyhez. (Ha mégis ilyen van, azt meg elismerik.) Ha ennek ellenére bliccel, akkor viszont jön az enyjebenyjehaddelhad, akik nem restek akár még DNS mintát is venni tőled, hogy legközelebb ne bliccelj! De mondom, ott nincs olyan nem tudsz jegyet venni. A neten, a sarki péknél, a megállóban, a járművön, az aluljáróban, mindenhol lehet kapni! Sőt! Ha digitális, pre payed vagy pay as you go jegyet használsz, akkor kapsz egy rakás kedvezményt. És most háboroghatsz, hogy persze, mert ez a nyugat, de a digit jegy kivételével nagyjából az összes többi már Bulgáriában is működik!
Szóval verjenek agyon az ellenőrök batz-papuccsal téged, kedves előítéletekkel teli posztolójános (így kicsivel), akinek biztos PSP-vel törlik a pixeles seggét az éjszakai 6-os gorillái, ősi román szokás szerint ugyebár!

PF 2008.06.12. 15:19:33

Nem tudom miert haborognak az emberek azert, mert egy szolgaltatasert fizetni kell. Ha mindenki becsuletesen fizetne, nem kellene meg tobb szigort bevezetni. Ennyi. Nem kell mentsegeket keresni. Ha egy kicsit szetneznenek egyesek a nagy vilagban, foleg nyugaton, eszrevennek, hogy a legnagyobb gond ebben az orszagban a moral hianya.

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.06.12. 15:20:41

Na mi a stajsz?
Hiaba irtok barmit is, ugyis nekem van igazam.

1: Rolleremet nem olyan regen szereztem, a blog elejen peldaul meg nem is volt meg. Egeszen addig BKV-val kozlekedtem ejjel-nappal, hetente igy is legalabb 3-4 alkalommal utazom ejszakain (tobb jaraton is), es nappal is igenybeveszek villamost, trolit, buszt, metrot.
2: Ha valaki abba kot bele, hogy krujzing vagy kruzing, akkor az egy balfasz. Kit erdekel, hogy 4 evig mostad a szart valami tengerjaro barkan a turistaosztalyon a rotyin?
3: Nekem van igazam.
4: Valaki irta, hogy a polgaroroknek tobb jogot: na, ez az, amivel 1000000%-ig egyetertek, csak eppen most nem errol volt szo.
5: Ha tortenik valami incidens, meg fogom irni. Legalabb addig sem kell tornom a fejemet, hogy mivel szorakoztassam a jonepet.
6: A BKV hazai viszonylatban (is) kurva draga, de legalabb a szolgaltatas aranya megfeleloen szar.
7: Irtam mar, hogy mindegy ki mit ir, nekem van igazam?

nem várt fordulat 2008.06.12. 15:21:30

"Irtam mar, hogy mindegy ki mit ir, nekem van igazam?"

Remek hozzáállás, egy olvasót máris vesztettél...

Csak így tovább, gratulálok.

bliccman 2008.06.12. 15:21:52

Ja, bocs!
Ezért nem állok le vitatkozni az ellenőrökkel/járművezetővel se.
Ha neked van igazad, ne vitatkozzunk...

jorgecosta 2008.06.12. 15:22:52

én nem értem a felháborodást... próbáljatok meg szépen pl. németországban bliccelni... jól megfognak, aztán ha nem érvényes a jegyed, más bérletével utazol, már ott is vagy a rendőrségen.
ha nem csalsz, miért zavar, hogy az ellenőr ott tart másokat? ha csalsz, milyen jogon várod el, hogy továbbra is csalhass?
különben rohadtul ott a pont annál, aki azt mondta, hogy az ellenőrök mi vagyunk, közülünk kerülnek ki, tehát ha mi máshogy, kultúráltabban, kevésbé önző módon viselkedünk, akkor ők is automatikusan olyanná lesznek... itt nincsenek indivídumok, a társadalom kis lenyomatai ők, bánt néhányatokat hogy tükröt tartanak a metrólejáróban, ahol megláthatjátok magatokat?
nem vesszük soha észre, hogy itt mindig mindenki csak követel, hol a szolgáltatás, mutogatás van, tyúk-tojás.. kit érdekel? mindenki szedje össze magát, tegyen valamit, máshogy egy centit nem fogunk előrehaladni...

bliccman 2008.06.12. 15:28:11

jorgecosta 2008.06.12. 15:22:52

Ahogy írtam régebben mindig volt bérletem. Mégis azt kaptam, h nem jön a busz, nem áll meg(!), orom előtt csukja be az ajtót, stb. Japánban pl. ilyennel nem találkoztam (Németországi taspasztalatom nincs, de feltételezem, hogy ott is az a helyzet, hogy, ha fizetek, megkapom érte a szolgáltatást). SZóval ne példálózz nekem Németországgal, mert ez kb. olyan, mint amikor áremeléseknél az európai árszínvonalra hivatkoznak...

euAgWzgmmtq7K 2008.06.12. 15:30:00

jorgecosta: pont ez az: moszkvatérről menj el délihez metróval. ha szerencséd van, akkor 3x is "ellenőriznek" közben, azaz rábambul a droid a kezedben tartott dologra. megtörtént eset, a 3. a metrón volt menetközben. faszé nekem kell ilyennel szarakodnom, NEM CSALOK, és beléptetőkapuba beledugni a jegyet és átmenni rajta valahogy egyszerűbb és olcsóbb volna, vagy tévedek?

decibá 2008.06.12. 15:31:24

jorgecosta:
Az is jó lenne figyelembe venni, hogy Németo.-ban mit kap az biztinságis vagy ellenőr, aki másokat rángat és minősíthetetlen stílusban beszél!
Akármilyen a társadalom, ez egy szolgáltatás,és nem lehet a szabálysértőkre úgy vadászni, hogy közben a becsületeseket teljes lealázod!

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.06.12. 15:31:50

Miert, megis mit gondoltok, leirom azt, amiben nem gondolok? Mi lenne a megoldas? Ja igen, persze, az elsoajtos felszallas. Csak nem gondolod, hogy a sok gyoker pesti ebbe beletanulna? Igy is csodalkozom, amikor leszallas elott nem tomorulnek otvenen a lepcso aljaban.
Karacsi_Marci igazan sajnalatos, hogy elpartolsz a blogtol, remelem mashol oromodet leled ebben a rideg vilagban es azt olvasod, ami neked tetszik.
Vegyen mindenki rollert, ha nem, akkor biciklit, ha azt sem, akkor jarjon gyalog.
Egessuk el a Hosok teren az osszes politikust, dozeroljuk le az osszes plazat es helyukre P+R parkolohelyeket. Itt soha nem lesz, legalabbis nem belathato ido belul. Sajnos. Egyebkent elkepeszto, hogy van, aki Meno Janost es moralis kollegait vedi. Csak nem...?

jorgecosta 2008.06.12. 15:35:07

pont ezt nem értem... akkor elfogadjuk majd, hogy lesz az ellenőrnek joga, ha olyan lesz, mint pl németország? de amíg ilyen a helyzet, addig nem akarunk együttműködni, jól látom?
miért baj, hogy fel kell mutatni a bérletet? inkább nem mutatod fel, nem mutatja fel senki, és így kicsit se szűrjék ki jobban azt, akinek nincs jegye? tehát te azt mondod, hogy neked jobb az, ha nem ellenőriznek, neked a kényelmed, nyugalmad fontosabb, minthogy más csal-e vagy sem? így kell érteni?

Alfonzhal 2008.06.12. 15:35:30

Uhh, az kéne még, hogy valami koszoskezű, hajléktalankülsejű alak ott tapogasson meg falhozcsapkodjon, amikor nem találom meg a zsebrevágott jegyemet.

Amúgy én is rollerrel járok. Éppen azért, mert egyszer fel akart tartani egy túlbuzgó ellenőr, és ez már sok volt. A "tudjuk kik, ne mondjuk ki"-ket nem tartotta fel.

jorgecosta 2008.06.12. 15:39:35

gergő: ha nem találod a jegyed, megkeresed, ha nincs meg, az ugye olyan, hogy nincs jegyed, nem csak a bkvnál. ekkor megmutatod a kis adataidat nekik, megbüntetnek ezalapján. ha nem mutatod meg, akkor falhoz csap. de csak akkor. nem értem, ez miért nem korrekt.
te hogy járnál el pl?

bliccman 2008.06.12. 15:41:27

jorgecosta 2008.06.12. 15:39:35

Ahogy korábban már írtam,nekem az a gondom, hogy fordított esetben én nem tudok (és mondjuk nem is akarok) kit "falhoz csapni"...

decibá 2008.06.12. 15:44:23

Nem nem így kell érteni!
Engem nem zavar, hogy meg kell mutatni a jegyet, de biztos, hogy amit a bkv bevezetett ez a leggazdaságtalanabb rendszer, ami létezik.
Éjszakain sokszor 6-7 ellenőr jut ugyanennyi utasra!Ez megéri!
Már régen beléptetőkapukat és csipkártyás rendszert kellett volna csinálni!
Egyébként a metróban lefelé menő emberek kezében lévő bérletre bambán bámuló ellenőrök a bliccelők felét se szűrik ki!

jorgecosta 2008.06.12. 15:46:17

blicc: és te pl milyen megoldást tudsz elképzelni, ha nem beléptetőrendszeres, mágneskártyás, infrastrukturális átalakításról beszélünk? mit tehetünk ellenőreinkkel, hogy hatékonyabb legyen a bkv?

decibá 2008.06.12. 15:46:24

Ja és igen fontos a kényelmem, mert fizetek egy szolgáltatásért!
Ahogy a plázában felháborodok, hogy tolvajnak néznek éppúgy zavar ez a bkv-n is!

jorgecosta 2008.06.12. 15:50:19

decibá: oké, akkor tegyük fel, hogy a metróban a beléptetők jelentik az ideális megoldást. ez mondjuk egybecseng az én véleményemmel is, de mi a helyzet a villanyossal? busszal?
illetve mi lesz addig, amíg megépítik a beléptetőt? én értem, hogy már meg kellett volna. de nincs meg. szóval ha ellenőrökben gondolkodunk, akkor minden rendben van most, leszámítva h sokan vannak és nem csinálnak semmit, tehát legyenek kevesebben?

ohmyFgod 2008.06.12. 15:51:45

jorgecosta:
Tipikus, semmit nem érő bölcselkedés a tiéd. Minden rendben lenne vele, ha nem cserélnéd fel az okot és az okozatot. Hogy hagyhatnád ezt figyelmen kívül...?
Nem értem, hogyan nem értheted a felháborodást. Melyik boltban lehet kapni ilyen szemellenzőt? Én is veszek egyet, hátha nem húzom fel magam az ilyeneken.

"jól megfognak, aztán ha nem érvényes a jegyed, más bérletével utazol, már ott is vagy a rendőrségen.
ha nem csalsz, miért zavar, hogy az ellenőr ott tart másokat? ha csalsz, milyen jogon várod el, hogy továbbra is csalhass?"

Minden amiről beszélsz, NORMÁLIS körülményeket feltételez. Nálunk ez egyáltalán nincs meg, ezért sajnos az összevetés ilyen szempontból nem állja meg a helyét.
Vagy szerinted a nyilvánosan, ellenőrzötten, többnyire tisztességes alapokon működő német vállalatot az itteni korrupt, szakmai hibák tömkelegét felvonultató, bizonyos tekintetben évtizedekkel lemaradó bkv-t össze akarod hasonlítani?
Össze lehet, csak van olyan összehasonlítás amelyiknek nincs értelme.
Pl. az ottani lakosok nincsenek rákényszerítve a bliccelésre. Bármennyire közhely, attól még tény: nem mindegy, hogy egy dolgozó bérletet aprópénzért veszel meg vagy pedig a minimálbér jelentős hányadáért. Ez már olyan hatalmas különbség, ami feltételez bizonyos konfliktushelyzeteket, amik teljesen érthetőek. Nagyobb azoknak a bliccelőknek az aránya, akik azért bliccelnek, mert nem tudnak ennyit kifizetni. És ez nem mozi bazdmeg, hogy ne járj oda, ha nincs pénzed.
És a másik nagyon fontos dolog: kérdezd meg a büszke németeket, hogy mit tennének, ha az ottani közlekedési vállalat így működne, ahogyan itt. Akkora felháborodás lenne arrafelé, hogy darabokra tépnék az összes rohadt vezetőt, hacsak a rendőrök nem lennének gyorsabbak és le nem csuknák őket még a népharag előtt.

Hogy lehet azzal a nyilvánvaló ostobasággal jönni, hogy először a nép változtasson? Mégis okostojás, mi a tökömtől tudna a nép változni? Csak és kizárólag a jó példa hatására. Ha felül minden rendben működne, akkor a viszonyok is átrendeződnének, a lakosok is másképp viselkednének. Persze lehet (kellene is) több civil mozgalmat létrehozni, tudatosan átnevelni az embereket, de én úgy gondolom, hogy így is elég sok értelmiségi, sokat olvasott és sokat látott ember él az országban, és mégsem csak a csürhe az aki jogtalanul problémázik. Mert a hozzászólásodból ez következik.

Tudod jöhet ide a német turista, a bkv-nál úgy basszák át őket, ahogy lehet. Nekem ne gyere azzal, hogy előbb mi legyünk jó kisfiúk, majd akkor a cég is az lesz. Ez irdatlan nagy baromság, már bocs. Csak azt eredményezné, hogy még inkább palira venne minket. Először legyen átlátható a cég pénzügye. Ne a büntetésekre, hanem a megelőzésekre hajtsanak. Legyenek kedves, jól felkészített, jobban ellenőrzött munkatársaik. Ne kövessenek el az én pénzemen akkora ordító szakmai szarvashibákat, aminek hatására minden jó érzésű embernek (aki valamiért tud róla) is kinyílik a bicska a zsebében.

Az emberek hozzáállása a bkv-s ellenőrökhöz egyrészt egy reakció, másrészt egy betartás. Hogy na akkor kapjátok, be ha ekkora mocskok vagytok (mármint a cég). Ez itt a lényeg. Nevetséges, hogy az ellenőrök egy tükör, és úgy viselkednek, ahogy mi. Ha feltételeznénk, hogy mindenki egy büdös bunkó a népből, a faszom ellenőrnek akkor is jópofiznia, mindig kedveskednie, udvariaskodna kéne velünk, szerencsétlenekkel. Ha ezt nem érted meg, te nem vagy Európába illő, de még buta is vagy. Ne keverd a szezont a fazonnal!

jorgecosta 2008.06.12. 15:53:34

azért ellenőriznek annyiszor, mert sajnos akik (nem te vagy hanem) melletted élnek olyanok, akiket tolvajnak kell nézni.
én jogosabbnak érezném, ha a tolvajokra lennél mérges emiatt.
remélem, érted, mire gondolok.

ohmyFgod 2008.06.12. 15:53:52

pikula, írtam neked szép hosszan. Kérlek, hogy válaszolj rá.

decibá 2008.06.12. 15:57:52

jorgecosta:
Rendes piaci felfogás kell, és a bkv állami vállalatként erre láthatóan alkalmatlan!
El kell adni...
A bkv összes alvállalkozója nyereséges, ez a cég egy állami fejőstehén!
A busz és villamos valóban nehezebb. Amsterdamban szintén combino villamosok vannak, ott csak két ajtón lehet felszálni. Elől és hátul középen, pedig van egy fülke, ahol megnézik a jegyet és vehetsz is. Nam drágábban, egységáron. Többi ajtón leszállás, csak kifelényíló kiskorlátokkal. Tudom ezt is kilehet játszani! Az egész társadalmi kultúráltság kérdése is. Egyetértek, hogy ez nálunk még nagyon hiányzik!

ohmyFgod 2008.06.12. 16:03:48

decibá: pont Amszterdamot akartam példának felhozni. Mennyivel egyszerűbb megoldás!
A társadalom a körülményekhez alkalmazkodik. Ha Amszterdamban is ennyire nyilvánosan szétlopnák a céget, majd emelnék az árakat, mert túl nagy a veszteség, akkor ott sem vennék meg olyan örömmel a jegyet az emberek.... Sőt, elég nagy botrány lenne belőle szerintem. Nagyobb, mint itt, hiszen nincsenek ehhez hozzászokva.

jorgecosta 2008.06.12. 16:05:07

ohmyfgod: alapvetően abban nem tudok veled egyetérteni, hogy felülről kell változnia a dolgoknak, aztán a nép majd utána jó kis diák lesz. nem értem, a felül az miért nem a nép része. itt nincsenek kasztok, itt mindenki egy kis darab.
valóban, ideális körülmények közt úgy működne, ahogy te is leírtad, minden tisztán, átláthatóan, akkor vegyük úgy, nem is írtam semmit, nekünk nincs szükség példára, sem ellenőrügyben, sem másban, hiszen felesleges a hasonlítgatás, mert az ott van, ez meg itt.
annyit szeretnék hangsúlyozni, hogy nem tudom elfogadni azt a hozzáállást, hogy amíg nem kapok, nem fogok hozzáadni semmihez. bkv tipikus jó példa, adózási hajlandóság az nagyobb falatban hasonló.
elnézést, ha esetleg megbántottalak volna azzal, hogy az ellenőröket is egyenlőnek képzeltem bárki mással, akár veled is.
idealistának mondanám magamat, az is lehet, hogy megpróbálok meg nem látni dolgokat, el is fogadom a véleményed, de nem szeretem a személyeskedést, pontosabban az eltérő vélemény miatti reflexből lehülyézést ;]

ohmyFgod 2008.06.12. 16:14:43

jorgecosta:sry a lehülyézésért, tényleg.
De te pont azt mondtad, hogy az emberek változzanak először. Kérdem én: hogyan? Mert arra megvan a válasz, hogy hogyan tudna változni a cég. Arra megvan a recept. Mondjuk csinálni kéne valamit, ez lenne az első lépés, nem csak sodródni az árral, és hagyni, hogy minden menjen a szokásos kerékvágásban :). Az egész társadalom átnevelése jóval bonyolultabb, hosszadalmasabb feladat. Pontosan az egyik része az lenne, hogy az összes céget átneveljük. Nem lenne pofám bliccelni egy "rendes" cégnél. Tényleg nem. De amíg szó szerint meglopnak, hát én nem fogok fizetni, mint a katonatiszt.
A nevelést úgy lehet kezdeni, hogy elkezdjük a legegyszerűbben átnevelhető egységekkel, pl állami válalatok, bkv. Vannak jó példák is persze. Képzeld el, ha a Malév működne úgy, mint a budapesti közlekedési vállalat. Belegondolni is rossz. Ahogyan abba is, hogy miylen szopás a bkv. PErsze a Malév nem engedhetné meg magának, hogy ilyeneket csináljon, hiszen a külföldiek elkerülnék olyan messzire, amennyire csak lehet. A BKV viszont nem kapocs az országok között, "csak nekünk van". Hát bele is szarnak keményen.
Kezdjünk el nem beleszarni, és máris elkezdődik valami.

Egyébként civil részről már egész sok kezdeményezés van (pl. VEKE), egyre több dolog miatt emelik fel szavukat az emberek. Alakul a dolog, csak lassan. Épp itt az ideje, hogy belenyúljunk a BKV-ba is. Nem az átlagember akaratán múlik a dolog.

ohmyFgod 2008.06.12. 16:18:22

bocs, a szóismétlésekért ill. a gyatra fogalmazásért....:)

jorgecosta 2008.06.12. 16:22:01

teljesen korrekt, amit mondasz, de.
itt amit leírsz, az szintén ideális állapot.
a bkv tisztuljon meg. de 10-ből vajon hány átlagmagyar végezné úgy a dolgát a bkv fejeként, hogy ne próbálna meg lenyúlni? továbbá tegyük fel, hogy a megfelelő ember kerül oda. no de akkor az őt körülvevőknek is becsületesnek kell lenniük, különben megfúrják. és így tovább. tehát ha olyan lenne, mint egy királyság, semmi gond, csak bele kell húzni egy jó királyba, aztán ő majd megold mindent. de itt sokan vannak, és sok korrupt állat pályázik a helyükre, mert van honnan.
jelenleg felülről azt tanuljuk, hogy ha korrupt vagy, csaló, akkor lesz egy szép házad, autód, vagy épp 10 ezekből. tehát akkor folyamatos romlás van most? de akkor hogy kerül felülre valaki, aki majd jó példával jár elöl?
félreértés ne essék, nem tudom a válaszokat, amit tudok, az az, hogy én, mint a lent lévők része, azt mondom másoknak, velem egy szinten lévőknek, hogy próbáljuk meg, megpróbálom én is, próbáld meg te is. tudom, hogy hülyeség, de én jelenleg nem tudok többet hozzátenni. szóval vagy így, vagy várok akkor a messiásra.

jorgecosta 2008.06.12. 16:23:44

de mondjuk ez már nem kötődik szorosan a bkv témához, csak valahogy minden probléma ebben az országban ugyanoda gyűrűzik fel nálam :)

bliccman 2008.06.12. 16:26:55

jorgecosta 2008.06.12. 16:22:01
Én olyan 21 éves koromig fizrttem, mint a katonatiszt. Mégse lett jobb. Meguntam. A nem-fizetés az egyetlen módja a véleményem kifejezésének (az ülések felvagdosásásn kívül, de ezt az alternatívát egyébként is hamar elvetettem).

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.06.12. 16:27:01

Kedves ohmyFgod, de csak mert ilyen szepen megkertel.

Kar, hogy ennyiszer idiotazol, azon keves emberek koze tartozol, akik nem annyit boffentenek ide, hogy "te fasz" meg hogy "huje", csak hogy menjenek a szanalmasan alacsony latogatottsagu blogukra. Sebaj, tulteszem magam ezen.

Oke, finomitsunk a dolgon. Mi lenne, ha egy-egy ellenorcsapatban, ami allna mondjuk harom emberbol, egynek lenne kepesitese es felhatalmazasa a visszatartashoz? Tudod, kozepen az agy, korulotte meg a sok izomkolosszus. Agy azt mondja, hogy fogdmeg, mire azok habzo szajjal jol leteperik. De mondjuk a kepesitettnek minimum a homlokara kelljen kiirnia egy harom szambol allo azonositot, es barmilyen (ertsd: barmilyen) panasz eseten azonnali es alapos vizsgalatot elrendelni.
Varjal, ilyenkor kell beirni, hogy idiota. Idiota!

A jegyarak. Persze, hogy lopjak a penzt, itt meg a a vecet is megnezem szaras utan, hogy azt bekenhagytak-e (szerencsere ezzel kapcsolatban meg nem volt negativ tapasztalatom) de ha jol emlekszem azt is irtam, hogy nem CSAK emiatt. Emiatt IS. Mint ahogy ez az orszag nem azert tart ott, ahol, mert mindenki lop (de azert IS), hanem mert beleszarnak mindenbe. De vegyunk pozitiv peldat! Debrecenben is mindenki lop. Megis! Milyen faszoganyos varosvezetese van annak a varosnak! Nyilvanvalo, hogy Basahalom kollegaek tobbet tudnanak errol meselni, sot, visszasagokat is, de ahanyszor csak Debrecenben jartam, nem volt rossz szajizem.
Alacsonyabb jegyarak kellenenek, de hidd el, akkor is lennenek, akiknek 15 forint is sok lenne "csakmerteskesz" alapon. Akkor is lenne bliccelo, mas kerdes, hogy nem kellene akkora hianyt kompenzalnia a maradek, fizeto utasnak. Ugyanez vonatkozik az orszagra is, fizet a harmada (se) adot, tb-t es a tobbit, a tobbi meg abbol eldegel es sir a szaja.

Egyebkent ha annyira gyulolnenek engem is fésztufész naprol napra, en is bedobnek ket kupica hajosrumot indulas elott. Hat mi abban a rossz? Ezeken te miert izgatod fel magad? Meg egyaltalan, barki is? Majd ha ratok okadik, vagy kotekedik, addig. Ameddig meg a fal mellett dulongel esetleg enekel, rohogj egyet es haladj tovabb.

A vegere jegyeznem meg: a rendorok is tobbnyire a normal, szabalytisztelo embereket vegzaljak, nem pedig aki megerdemli.

Pötyy 2008.06.12. 16:34:24

bliccman:

És azóta mennyivel lett jobb, hogy nem fizetsz?
Nem tudom hány éves vagy, de remélem nem sértődsz meg, ha azt saccolom, hogy kb. 5 éve nem veszel bérletet. 5 év alatt mennyit és milyen irányban változott a színvonal?

jorgecosta 2008.06.12. 16:36:06

blicc: én kicsit tovább, de most már bicóval járok, ha tehetem. ha nem, akkor én is blicc (prédikáció:víz, fogyasztás:bor) vagy jegy. de nem sértődök meg, ha nincs jegyem, és elkapnak. mer hát vót olyan. olyan is vót, hogy venni akartam jegyet, de nem megy az automata. ez mondjuk a legrosszabb sztem. ma is kérdezte 3 kis turista, hogy hát hol vegyen jegyet, nem tudtam mást mondani, hogy itt nem lehet, mert nem jó az automata, menjen 2 megállót, ott vehet :)

ohmyFgod 2008.06.12. 16:37:07

Szerintem is próbálja meg mindenki. Én csak azt írtam korábban, arra próbáltam utalni, hogy ez a megpróbálás nem feltétlenül azt jelenti, hogy fizetjük azokat a magas árakat, amik a cég saját hibájából lettek ilyen magasak. Amúgy is emelkedtek volna, már csak a benzin árának drágulása miatt is, de a borzasztó körülmények tovább rontanak róla.
Mit lehet akkor tenni? Még következetesebben jelenteni minden ellenőri visszaélést, amit csak lehet videóra venni, a többi utas is nyújtson segítséget, ha visszaélést tapasztal, minden ügyben menjünk el a végső határig. Tegyük meg amit tudnunk, mert előbb- utóbb rá lesznek kényszerítve, hogy ne gecizzenek az emberekkel. Ez pedig nekik is és nekünk is jó lesz.
Egy ilyen blog is jó kezdeményezés egyébként. Vitát generál, az emberek új információval gazdagodhatnak, esetleg korábbi véleményük is megváltozhat.
Sok mindent lehet csinálni.

A cég egyébként a saját dolgozóit is szivatja ezerrel, látogassatok csak el a buszsofőrök blogjára. Olvashattok érdekes hozzászólásokat.

Viszont nekem azért nincs kedvem ennyiért bérletet vennki, hogy a mocsok vezetőség ebből vegyen új kocsit magának, meg a haver cége emiatt tudjon meggazdagodni. Akkor inkább leszek buzi bliccelő.
De azt azért vegyük figyelembe, hogy ha mindenki szó nélkül, engedelmesen megvenné a jegyét bérletét mindig, ez a cég akkor sem változna. Valamivel csökkenne a veszteség, de ez minden. Ugyanúgy lopnák a pénzünket, ugyanúgy folytatódna minden, ahogyan eddig.
Szóval ezért mondom, hogy a változást nem abban látom, hogy milyen újabb módszereket (pl. több jog az ellenőrnek) tudunk kieszelni azért, hogy minél többet fizessünk.

Pötyy 2008.06.12. 16:38:14

omfg:

Miért gondolod, hogy megvan a minta, hogyan változonn meg a cég? A cég vezetői is emberek, közülünk kerülnek ki. Az az illető, aki itt azt mondja, hogy szar a szolgáltatás, szerintem nem ér 270-t, de 130-ért megvenném a jegyet (persze), miért ne mondaná azt felelős pozícióban, hogy hülyék az utasok, mindig szemetlnek, miért takarítsam akkor a buszt?
Nem várhatod el, hogy más javítson az állapotokon. Vagy várhatod, de előbb utóbb csalódni fogsz.

bliccman 2008.06.12. 16:40:02

Pötyy 2008.06.12. 16:34:24
Mostmár nem idegesítem magamat a tapló viselkedésükön és nem bosszantom magam azon, hogy nem tudom érvényesíteni az igazamat.

Ps.: korábban ítam egy-két dolgot részletesebben.
Ja és én már 10 éve...

bliccman 2008.06.12. 16:45:57

jorgecosta 2008.06.12. 16:36:06
Megsértődni én se szoktam. Csak nem fizetek.

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.06.12. 16:46:10

Nem tudom, hogy az utolso hozzaszolasod nekem szolt-e Ohmy, de ugy veszem igen.
Teljesen igazad van abban, hogy az osszes vezeto jarjon 1.3-as swifttel, ha meg csipi a segget, at lehet ulni tomegkozlekedesre. Es abban is igazad van, hogy mindent jelenteni kell. Es a kovetkezo mondatoddal mar ra is vilagitottal a lenyegre: hogy a tobbi utas nyujtson segitseget.

Hahhahahahahaahahaaaha. Hat erre meg en irhatnam mint egy kevesebb gogyival megaldott kommentelo, hogy UJJEL BUSZRA BAZMEG! Magyarorszagon en nem lattam meg olyat, hogy egy idegenert kialljanak az emberek. Hirtelen mindenki elfordul, harmadszor is elolvassa a hirdetofalon levo reklamot, satobbi. Egyetertunk abban is (annyi mindenben, hogy nem is ertem miert kellett egy tizenket eves szinvonalat hoznod elso hozzaszolasodban) hogy ha szo nelkul elfogadjuk a dolgokat (elobb probaltam celozni ra, hat ujra: az orszag donto tobbsegeben meg mindig ez az eletfelfogas divik) akkor semmi sem fog valtozni.

Erdemes megfigyelni, ha esetleg csoportos utazasra mentek (melyet senkinek sem javaslok): a "nyugatiak" kapjak a tengerre nezo szobat, a magyarok a temetore nezot. Es a magyar utazo beletorodik, neki ez jutott. Ha ezt egy nemettel csinalnak meg, borulna a recepcios pulton allo novenytol kezdve minden... Persze, irjon be valaki ot kommentet, hogy o ezt soha nem hagyna.
Igy van, tuntessunk a szar ellen, utlegeljuk a ceget, de finomitani is kell egy kicsit a velemenyen, nem egyertelmuen kijelenteni valamire, hogy ez fosban gazdag javaslat.

bliccman 2008.06.12. 16:49:50

Ja és nem vagyok megélhetési bliccelő, ezért biankó (gyorsan észleléskor érvényesíthető vagy falból, messziről felmutatható) jegyet se.

ohmyFgod 2008.06.12. 16:54:41

pikula: bocs az idiótázásért, kicsit hirtelen haragú vagyok, na. Csak kiverte nálam a biztosítékot, hogy azt mondják az állampolgárok, a civilek a hibásak.
Továbbra is fenntartom, hogy nem a jogkörük bővítése lenne a megoldás, a cél. Főleg úgy, hogy egyre inkább elszaporodnak az ellenőri visszaélések. Sajnos eddig nem tapasztalt formában is, már előfordult, hogy utasokat vertek meg, vagy molesztáltak.
Ha lenne egy ész, az sem lenne megoldás. Mert ez a cég - kevés dologtól eltekintve - annyira amatőr módon csinál mindent, hogy egyszerűen kizárt dolog a rendszer esetleges normális működése.

Inkább tűzzel-vassal kellene visszaszorítani mindenféle ellenőri (ide veszem a biztonságiakat is, ők szoktak balhézni) visszaélést, mert dupla akkora kárt okoznak a cégnek.
Történetek hatására már most vannak olyanok, akik inkább bemutatnak nekik, és nem veszik meg a jegyet.
Pedig szerintem, ha normális ellenőrök dolgoznának, megfelelő hozzáállással és lennének olyanok, akik nem vesznek jegyet azzal az ürüggyel, hogy milyen szemetek az ellenőrök, akkor még a társadalom is kiröhögné azokat a bliccelőket. De így az emberek jó része egyetért velük. Amíg van alapja a bkv elleni támadásoknak, kritikáknak, addig nem sokat lehet tenni.

Le kell tolnia egy felest munka előtt, mert nem bírja a stresszt? Mitől stresszes? Nem hiszem el, hogy valaki így mesélné el a története:

"Egyszer volt, hol nem volt, éltek egy helyen a jóságos ellenőrök egy európai cég alkalmazottaiként. Feladatukat mindig rendesen, nyugati munkáshoz mérten, magas színvonalon végezték, de egy idő után nem bírták elviselni a vállukra rakódó lelki terhet, amit a gaz utasok raktak rájuk. Ugyanis ezek a gonoszok kikezdték az ellenőröket, csak azért, mert jogosan megbüntették azokat, akiknek nem volt érvényes jegyük vagy bérletük. Az ellenőrök nem tudták elviselni az igazságtalanságot, ennek köszönhető, hogy munkájukat már nem a megfelelő színvonalon végzik. Minden az utasok hibája" :)

ohmyFgod 2008.06.12. 17:03:30

OFF
pikula: van olyan, hogy segít valaki másnak.
Pl. egy jó barátom egyszer ledobott egy buszról egy részeg csövest, aki egy nénit molesztált. El akarta lopni a táskáját.
A csövesnek eltört a keze esés közben, és bírósági ügy lett belőle. A néni pedig a barátom ellen tanúskodott: "ez a vadállat olyan durván ledobta szegény hajléktalant a buszról, pedig szerencsétlen lehet, hogy csak éhes volt".
Pedig ott rángatta az öreglány táskáját, hogy "ággyá máááá ideee".
:D De azért inkább segítsünk, mint ne :)

ohmyFgod 2008.06.12. 17:05:46

egy jó barátom egyszer ledobott egy buszról egy részeg csövest, aki egy nénit molesztált.

ebbe a mondatba nem is lehetett volna több egy-et belefűzni :D

jézusom, kezdek nagyon fáradni, úgyhogy most tartok egy kis szünetet...

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.06.12. 17:08:02

Na, hat a peldad remek. Sajnalom szegeny haverod, remelem hazafele az utcan kirugta a nenike botjat, hadd pusztuljon a fergese. En is itthagyom a monitort, ugyhogy agyo. Nem mondom, hogy minden az utasok hibaja. De nem is minden az ellenoroke; sokan mar alig varjak, hogy lehessen valamibe belekotni. De ezt majd egy sor mellett megbeszeljuk. Egyszer. Talan. Es most meccs.

gamma21 2008.06.12. 17:32:56

beleolvasgattam pár kommentbe, hát zseniális. amíg az ide író hőzöngők javarésze a mindenkori tudásból (vagyis a blikkből) veszi naprakész tudásbázisát, addig HÓTTELJESENTÖKMINDEGY, ki lesz az elnökvezérigazgatója az akármelyik állami/fővárosi tulajdonú cégnek.

nem kezdem el magyarázni, mert én sem tudom pontosan, de nem árt azzal tisztában lenni, hogy

1.: nem egy ember hoz döntéseket.
2.: tényleg nem
3.: egy állami/önkormányzati tulajdonú cégnek méretétől függően kismillió elnöke van, azok helyetteseivel, tehát a döntés ennyi ember kezében van
4.: ezek az elnökök alkotják az elnökségi tanácsot. ilyen tanácsból is van újabb sok: igazgatói-, elnökségi-, beszerzési-, tulajdonosi-, stb.

De ez nem minden. Tegyük fel, megkeresi egy külső cég egy mindenki számára előnyös ajánlattal áll./önk. cégünket (bkv, máv, stb.). Elnökünk leül vele, beszélnek, örülnek, protokoll. minden szép és jó, de jánlatát nem fogadja el. Miért? Hülye? Máris lop? Lenyúlja a tervet? Egy phaszt. továbbítja az imént felsorolt illetékes igazgatótanácsok érintett képviselőinek tanulmányozására.

Télleg jó az ajánlat:

az illetékesek jónak találják, de még mindig nem ütik nyélbe az üzletet. Vajon önszántukból? Nem. Egész egyszerű magyarázat van: minden beruházást a toitoi vécéktől az új metrószerelvényeken át a nagy építkezésekig ugyanis KÖZBESZERZÉSI ELJÁRÁSon kell beszerezni. (Ismerős ez a két szó, nem?) hisz a projektnek a minden tudás közlője (úgyismint kedves média) előtt is fehérnek, hivatalosnak kell tűnnie.

és itt nem áll meg a forgatókönyv, hanem szépen megy tovább, de azt már nem írom le, elég az elővárosi vasúttenderre gondolni (Stadler-Bombardier). na az ugyanez az eset volt. csak ezt így leírni nem szenzáció.

Ezért halad rohadt lassan az ilyen cégek fejlődése. És akkor itt még az emberi tényezőt nem említettem.

Nagyon köszönöm, hogy elolvastad. Azt hiszem ezzel kb egyedül vagy.

euAgWzgmmtq7K 2008.06.12. 18:24:38

jorgecosta: igen, idegesít. jóformán engem, mint bérlettel utazó utast többet baszogatnak, mint aki 24/7 bliccel. metrón leszállok, fúj a szél ki-be, pénztárcát elő, fent odatolom valami paraszt orra alá, aki még csak nem is hümmög általában, tényleges ellenőrzés tehát nincs, mi a faszért vannak ott akkor? BELÉPTETŐ KAPU. és akkor az egész nevetséges "jegyeketbérleteket" meg jaj otthonhagytam, majd bemutatom, addig is bemondom egy kedves ismerősöm címét dolognak vége lenne. egyébként te ilyen tipikus csicska lehetsz, akinek a "szabály, az szabály" jelenti az életének az alapvető hozzáállását a világhoz. nem mi vagyunk a szabályokért, hanem azok értünk.

Bobby 2008.06.12. 18:54:22

mocskos BKV

k. 2008.06.12. 21:17:08

pikula a csicska : DDDD

ZBR 2008.06.13. 17:57:54

Pikula, egyetértésem van veled.

Toni Peret 2008.06.14. 07:53:50

Attól, hogy az ellenőr ott áll a metró bejáratánál, nem kell magyar birkának lenned és előre mutogatnod a bérletedet, jegyedet! Ez valami tévedés, csakis a birkák szokása. Miért is? Hát láttál már olyan szaályzatot a BKV-nál, hogy csak mutogatva mehetsz utadra? Ilyen szabályzat nincs. Úgyhogy igenis köszönjön a droid, és kérje a bérletemet, jegyemet, s akkor talán megmutatom neki... bár előtte közlöm vele, hogy (mivel számára VAN SZABÁLYZAT ERRŐL) tegye a felső karjára azt a kurva "ellenőr vagyok"-szalagot, és lássam a kitűzőjét rendesen!
Erről szól ez az egész, hogy ne birkák legyetek, hanem normális emberek.

tibi 2008.06.14. 13:47:59

Én nem birka vagyok, hanem egy sietős ember, aki előre mutatja a bérletét és ezért megállás nélkül tud továbbmenni;) De aki annyira ráér, az nyugodtan álljon oda az ellenőr elé, várja meg amíg köszön neki, várja meg amíg felrakja a karszalagot és csak ekkor vegye elő a bérletét. Esetleg az ellenőr számával odasétálhat a bkv info pulthoz is, hogy ugyan ellenőrizzék már le neki, hogy igazi ellenőr-e..
süti beállítások módosítása