Szép napot kívánok mindenkinek, ami bár kicsit fagyos, itt-ott még hó is esett, de a miénk.
Tegnap gyűlt a fővárosi részleg, ezért is nevezik Fővárosi Közgyűlésnek (Önök szar szóvicc rovatunkat olvasták.) Eredetileg 52 pontot tárgyaltak volna, de hát remélem Ti sem gondoljátok komolyan, hogy ezen az embertelen mennyiségen átrágják magukat: csütörtök volt és hát ők is csak emberek. Leredukálták a témák számát az eredeti harmadára.
Nézzük csak a fontosabb pontokat: Budapest 2008-ban mintegy 47 milliárd forintos hiánnyal számolhat, több budapesti beruházás (háhá!) és fejlesztés (hohó!) csúszik (= elmarad) de hát semmi baj, megértünk mi mindent, Etiópiában a klaviatúránk alatt található morzsamennyiségért hat konténer AK-47-est vehetnénk. A város a Főgáz privát kézbe adásától várja a megváltást, mintegy 100 milliárdért. Természetesen szokás szerint jóval kevesebbért fog elkelni és valamelyik unokatesó/jóbarát/ex-kolléga veszi át az irányítást. De jó, számoljunk százzal. Az, hogy a fentmaradó 53 milliárdból milyen arányban részesednek kiváló politikusaink, a jövő zenéje, de remélem igazságosan teszik zsebre. Mint mondjuk Szili Katalin a többszázezres költségtérítést (havonta) amikor a valagát a Köztársasági Őrezred fuvarozza, lakóhelyét pedig az állam (--> Te) fizeti. Nem baj, nehéz munka, megérdemlik!
A "Négyes metró" című tragikomédia újabb fejezetéhez érkezett: új megoldással szeretnék a Duna alatti alagutat fúrni/vájni/ásni, ami állítólag drágább és lassabb lesz. De ez sem baj, a pénz jó helyre kerül. A magyar rendezésű téli paralimpiai játékokra érkező nézők talán már használni is tudják majd. Választási infomorzsa: az MDF leállíttatná az építkezést. Így szavazz 2010-ben rájuk: addigra úgysem lesz kész ez a szar.
Gondolom Olvasóim kisebbik részét érinti, de azért leírom, hogy módosították a luxusadóról szóló rendeletet. Idézek:
A fővárosi közgyűlés csütörtökön döntött a luxusadó átalakításáról is. Eszerint jövőre már nemcsak a magánszemélyek, hanem a cégek tulajdonában lévő ingatlanok után is luxusadót kell fizetni, ha azok értéke meghaladja a 100 millió forintot. Az adó mértéke a 100 millió forint feletti összeg fél százaléka. A luxusadó idei bevétele várhatóan eléri a 110 millió forintot. A jövőre módosuló övezethatároknak köszönhetően jövőre újabb 11 millió forinttal emelkedhet ez a bevétele a fővárosnak. (FH)
A 100 millió forint feletti összeg fél százaléka. Ettől várnak 110 millió forint bevételt. Hát bazdmeg. Nem semmi. Mire kell? Igaz is, elfelejtettem. Ebből a pénzből lehet támogatni a parlament menzáját, hogy a képviselők jutányos áron tömhessék meg a pocakjukat. Miért nem lehet a 100 millió forint feletti ingatlanok értékének a fél százalékát adóztatni?
Aztán a következő lényeges pont (említésképp: távozik a budapesti helyettes főépítész, valamint Csordás Mihály, a fővárosi közlekedési ügyosztály vezetője. Megy a BKV-hoz.) hogy már holtunkban is basztatnak minket: emelkednek a temetkezési költségek. Átlagosan 9,3%-al emelkednek a költségek, a sírhely megváltása pedig 11%-al. Javaslom, hogy kötelezzenek minden magyar állampolgárt évi 1 hét közmunkára, mely során hatalmas, több ezer négyzetméteres gödröket kell kiásni, melybe (a delikvens sajnálatos elhalálozása esetén) elhelyezhetik holttestét a normális temetést megfizetni nem tudó rokonok. Ofkorz, jelöletlen helyeken.
És adóztassuk meg ezt is!
Autósoknak (megint) rossz hír: valami külső keleti körútról csicseregnek a madarak, mely "... a 17. és 18. kerületet (az M5-öst, a ferihegyi utat, az Üllői utat) szelné át - mintegy levágva az M0-ás hasát." Az ott lakók alagutat akarnak, mely a 4-es metró árának többszöröse lenne. Megmondom mi lesz: megépül és a Strabag Zrt. lesz a kivitelező. Figyeld meg.
A Szabadság híd átadása csúszik 2 hónapot (tehát négyet) mert a felújítást össze kellett hangolni a négyes metró Fővám téri állomásának építésével. El tudom képzelni: a szakemberek békésen javítják jobb sorsra érdemes hídunkat, míg egyszercsak, megremeg a föld, és kijön belőle egy fúrópajzs:
- Adjon Isten! Hát merre vezet az út a Móricz felé? - kérdezé a sárgasisakos.
- Hallja kend, jól beszartam! Nézze csak! Ha így nézzük, akkor tíz óra irányába! - így a kéksisakos. Majd, rövid töprengés után újra megszólal. - Aztán ez itten mi?
- Ez? Ez hát ez ilyen izé, metróalagút!
- Nem mondja! - hitetlenkedik kékes.
- De biza! - húzza ki magát a sárga.
- Várjon, hát hívom a főnökeimet! Hát ide kell egy megálló!
De komolyan, korábban nem számoltak azzal, hogy épül a metró? Anyám.
No, hirtelen ennyit kell tudni. Aki szereti a Demszkyt fikázó fórumokat (bevallom, én szeretem) akkor annak remek olvasnivaló lesz ez itt --> klikk <-- Bár normális helyesírással sokkal szórakoztatóbb lenne. Szebb napot!
Post scriptum: Elírások javítva, forrásként pedig az Index, az Origo és az intelligenciám szolgált.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Szilu Bácsi 2007.11.30. 14:49:53
Meg a blogod is teljesen rendben van. Csak így tovább!
B.T. Bt. 2007.11.30. 15:25:01
pikula · http://ilovebp.blog.hu 2007.11.30. 17:21:50
fullmoon 2007.11.30. 20:44:33
...pont olyan amit szeretek olvasni,kicsit minden van benne...:))
Üdv:egy nőnemű olvasó
k. 2007.12.01. 21:32:30